Takaisin

Irtisanominen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Haluatko irtisanoa puhelinliittymän, mobiililaajakaistan, nettiyhteyden tai kanavapaketin? Täältä löydät ohjeet irtisanomisen tekemiseen.

Puhelinliittymän tai mobiililaajakaistan irtisanominen

Haluatko irtisanoa jonkin muun tuotteen tai palvelun? Ota siinä tapauksessa yhteys asiakaspalveluun tai piipahda lähimmässä Telia Kaupassa.

Irtisanominen kirjautumalla Minun Teliaan

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Kirjautumisen jälkeen valitse Liittymäni ja palveluni -sivulta liittymä, jonka haluat irtisanoa
  2. Valitse Hallinnoi liittymääsi -otsikon alta Sopimuksen irtisanominen.
  3. Jatka eteenpäin ja täytä tarvittavat tiedot. Halutessasi voit vielä keskustella asiakaspalvelumme kanssa chatissa irtisanomiseen tai muihin asioihin liittyen. 
Irtisanominen asiakaspalvelussa

Voit irtisanoa liittymäsi myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai käymällä lähimmässä Telia Kaupassa.

Määräaikaisen liittymän irtisanominen

Määräaikaisen sopimuksen ollessa voimassa, liittymää ei voi irtisanoa. Sinulla on kuitenkin oikeus purkaa sopimus kesken sopimuskauden maksamalla käyttämättä jäävään sopimuskauteen kohdistuvat maksut sekä hinnaston mukainen irtisanomismaksu. Käyttämättä jäävään sopimusaikaan kohdistuva maksu lasketaan vähentämällä laitteen sopimuksentekohetken mukaisesta suositushinnasta sopimuksenpurkuhetkeen mennessä maksamasi laitemaksut. Määräaikaisen sopimuksen purkamisesta tulee aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Määräaikaisen sopimuskauden voi tarkistaa kirjautumalla sisään Minun Teliaan. Valitse tuote tai palvelu, jonka tietoja haluat tarkastella. Sopimuskauden pituus myös käy ilmi laskulta.

Kun sopimuskausi päättyy, laitteen osuus maksuista jää automaattisesti pois ja voit jatkaa netin käyttöä liittymän normaalihinnoilla (usein kampanjahinnat ovat voimassa vain määräaikaisen sopimuskauden ajan). Voit myös pyytää tarjousta asiakaspalvelustamme.

Kanavapaketin irtisanominen

Voit irtisanoa kanavapaketin kirjautumalla Minun Teliaan.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse Liittymäni ja palveluni
  2. valitse Telia TV -otsikon alta Minun kanavapakettini
  3. Valitse Tilatut ja pääset hallinnoimaan kaikkia tilaamiasi kanavapaketteja

Voit aina ottaa yhteyttä myös asiakaspalveluumme

Kaapeli-TV-liittymän ja kaapelikortin irtisanominen
Maksukanavien irtisanominen

Voit päättää maksukanava- tai kaapelikorttitilauksesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Irtisanomisen jälkeen kaapelikortin voi hävittää lajittelemalla sen energiajätteeseen. 

Jos haluat edelleen katsoa Telia TV kaapelikortin korttikanavia, voit lopettaa vain haluamasi kanavapaketit ja jatkaa pelkän kaapelikortin tilausta.

Kaapeli-TV-liittymän irtisanominen

Mikäli haluat irtisanoa kiinteistösi sopimuksen kaapeli-tv-liittymästämme, huomioi nämä seikat:

  • Kaapeli-tv-liittymän avulla kiinteistössäsi on mahdollista katsella televisiota useiden antennipistokkeiden kautta yhtä aikaa. Se mahdollistaa myös maksu-tv-pakettien tilaamisen kaapelikortille.
  • Jos käytössäsi on kaapeli-tv-verkossa toimiva kaapelimodeemilaajakaista, myös se lakkaa toimimasta irtisanomisen jälkeen.
  • Kaapeliverkkoon liittymismaksua ei palauteta irtisanomistilanteissa. 
  • Tv-lähetysten vastaanottamiseen tulee hankkia jokin toinen vastaaottotapa, jotta voit katsella televisiota myös jatkossa.
Lisää samasta aiheesta

Mitä liittymän hintaan kuuluu?

Vanhat Soneran ja Tele Finlandin liittymät

Liittymän omistajan muutos

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Kotipuhe ja Kotinumero

Tekstiviestiasetukset ja viestikeskus

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

Puhelin, SIM-kortti tai liittymä kadonnut tai varastettu

Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

MMS-viestien lukeminen

SIM-kortin koko, uuden tilaaminen ja aktivointi

VoLTE ja Wi-Fi-puhelut

Multi-SIM ja Yhteys Multi

Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

Videopuhelut

Palvelunumerot ja estojen tekeminen

Puhelimen kuuluvuus sisätiloissa

Puheajan lataaminen ja latauslipuke

Vastaajan käyttö ja muokkaus

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

Aiheesta Telia Yhteisössä

Telian liittymien irtisanominen ja peruutusoikeus

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen

Puhelinliittymän irtisanominen edunvalvojana

Liittymän irtisanominen

Laajakaistan määräaikaisen sopimuksen irtisanominen ja irtisanomisaika

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

 020 690 400

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat

 

Häiriöasioissa voit myös varata sinulle sopivan soittoajan.

Varaa aika

 

Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi? Täytä yhteydenottolomake, niin otamme sinuun yhteyttä.

Täytä lomake

 

Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.