Latauslipuke ja suoralataus prepaid-liittymiin

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Prepaid-liittymän lataaminen onnistuu helposti osoitteessa telia.fi/lataa. Voit ladata liittymääsi myös latauslipukkeella tai suoralatauksella, joista kerromme tällä ohjeella lisää.

  • Latauslipuke: Latauslipukkeita on kahdenlaisia. R-kioskeilta ja Telia Kaupoista löydät saldolipukkeita (10, 15, 20, 30, 40 tai 50 €). K-ryhmän ja S-ryhmän kaupoissa on sekä saldolipukkeita että pakettilipukkeita (Prepaid 4G L-paketti 31 päivää tai Rajaton 4G Netti 31 päivää).
  • Suoralataus: Suoralatauksella tarkoitetaan paketti- tai saldolatausta, joka ladataan liittymälle välittömästi. Suoralatauksia voi tehdä verkkokaupan lisäksi R-kioskilla tai Telia Kaupassa.

Lataus on tehtävä siihen liittymään, johon saldo tai paketti halutaan. Jokainen tekemäsi lataus jatkaa liittymän voimassaoloaikaa 12 kuukautta. Latauslipukkeella tehty lataus on heti käytettävissä ja suoralatauksella se tulee käyttöön noin 5 minuutissa.

Käyttämättä jäänyttä saldoa tai pakettia ei hyvitetä voimassaolon päätyttyä.

R-kioskeilta ja Telia Kaupoista löydät saldolipukkeita (10, 15, 20, 30, 40 tai 50 €). K-ryhmän ja S-ryhmän kaupoissa on sekä saldolipukkeita että pakettilipukkeita (Prepaid 4G L-paketti 31 päivää tai Rajaton 4G Netti 31 päivää).

  • Latauslipuke on kertakäyttöinen.
  • Lataus on tehtävä 1 kk kuluessa ostohetkestä.
  • Latauslipuke aktivoidaan tekstiviestillä.

  1. Valitse haluamasi saldon määrä tai paketti, kerro se myyjälle ja maksa ostos.

  1. Saat myyjältä tulosteen, jossa on lipukenumero ja käyttöohjeet.
  2. Tee lataus siitä liittymästä, johon haluat latauksen.
Apua ongelmatilanteisiin

Jos olet yrittänyt latausta useamman kerran (esim. näppäiltyäsi lipukkeen numeron virheellisesti), eikä lataus onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

  1. Ilmoita myyjälle liittymänumero, johon haluat latauksen.
  2. Valitse haluamasi saldon määrä tai paketti ja maksa se myyjälle. Saat kuitin latauksestasi.

  3. Myyjä lataa maksamasi saldon tai paketin liittymälle. Lataus päivittyy liittymälle noin 5 minuutin kuluttua.

Apua ongelmatilanteisiin

Väärälle liittymänumerolle tehty suoralataus voidaan peruuttaa 5 minuutin kuluessa latauksesta.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.