Puheajan lataaminen ja latauslipuke

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Latauslipuke sopii kaikkiin Telian puhelinliittymiin ja prepaid-liittymiin. Latauslipukkeella voit antaa puheaikaa myös lahjaksi.

Voit ladata liittymääsi seuraavasti:

  • Netissä osoitteessa telia.fi/lataa (10 €, 20 €, 30 €, 40 € tai 50 €)
  • Suoralataa tai osta tulostettu latauslipuke R-kioskilta (10 €, 15 €, 20 €, 30 € tai 50 €)
  • Osta painettu latauslipuke hyvin varustetuista kioskeista (20 €,  (aktivointimaksu 1 €, ei koske Easy-liittymää).

Lataus on tehtävä siitä liittymästä, johon puheaika halutaan. Latauslipuke on kertakäyttöinen.

Lipukkeella ei voi maksaa mahdollisia kytkentä-, kuukausi- ja muutosmaksuja. Latauslipuketta ei voi käyttää Puhelumaksun siirron yhteydessä.

Latauslipukkeella ladattu puheaika on voimassa 12 kk ajan latauksesta. Käyttämättä jäänyttä puheaikaa ei hyvitetä.

Lataukset R-kioskilta
Suoralataus R-kioskilta
  1. Ilmoita myyjälle liittymänumero, johon haluat latauksen.
  2. Valitse haluamasi summa ja maksa se myyjälle. Saat kuitin latauksestasi.
  3. Myyjä lataa kyseisen summan puolestasi liittymälle.
  4. Lataus on käytössäsi n. 5 min kuluttua.
Tulostettu latauslipuke
  1. Valitse haluamasi summa ja maksa se myyjälle.
  2. Saat myyjältä tulosteen, jossa on lipukenumero ja käyttöohjeet. Voit ladata esim. tekstiviestillä.
  3. Tee lataus siitä liittymästä, johon haluat latauksen.
  4. Lataus on tehtävä 1 kk kuluessa ostohetkestä.
Painettu latauslipuke
  1. Raaputa numerosarja esiin latauslipukkeen raaputuspinnan alta.
  2. Lähetä tekstiviesti LATAA X (X = numerosarja) numeroon 15400 (0 €).

Telian Prepaid -liittymässä lataamasi puheaika on käytössäsi heti, muissa Telian puhelinliittymissä vuorokauden kuluessa.

Huomaa tämä latauslipukkeista
  • Voit maksaa laskutettavan puhelinliittymän kuluja ennakkoon latauslipukkeella. Tekemäsi lataus on käytössäsi vuorokauden kuluessa latauksesta. Hyvitys vähentää puhelinlaskua ja koskee myös kytkentä- ja kuukausimaksuja, mutta ei jo erääntyneitä laskuja. Jos liittymässäsi on Saldosopimus, latauslipukehyvitys koskee vain liikennemaksuja. Jos latauslipukkeella ladattua hyvitystä jää käyttämättä, käyttämätön osuus hyvityksestä siirtyy aina seuraavalle laskulle, kunnes se on kokonaisuudessaan käytetty.
  • Jos käytössäsi on Saldosopimus ja saldoraja on tullut täyteen, voit väliaikaisesti nostaa rajaa Latauslipukkeella. Rajaa nostetaan lataamasi summan verran, jonka voit käyttää ennen kuin esto aktivoituu tai laskutuskausi vaihtuu. Käyttämättä jäänyt Latauslipuke-hyvitys siirtyy seuraavalle laskulle, kunnes se on kokonaisuudessaan käytetty. Jos liittymäsi irtisanotaan, käyttämättä jäänyttä Latauslipuke-hyvitystä ei jälkeenpäin hyvitetä.
  • Jos käytössäsi on prepaid-liittymä, latauslipukkeella lataamasi saldo on heti käytössä. Jokainen tekemäsi lataus jatkaa prepaid-liittymän voimassaoloaikaa 12 kuukautta. Huomioithan, ettei jäljellä jäänyttä puheaikaa hyvitetä voimassaolon päätyttyä.
Apua ongelmatilanteisiin

Jos olet yrittänyt latausta useamman kerran (esim. näppäiltyäsi lipukkeen numeron virheellisesti), eikä lataus enää onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Verkkolatauksessa palaa takaisin Latauslipukkeen sivulle paluulinkillä pankkisi hyväksyttyä maksun. Linkin nimi vaihtelee pankeittain. Jos et palaa maksutapahtuman jälkeen Latauslipukkeen sivulle paluulinkillä, maksutieto siirtyy Telialle viiveellä, eikä latausta suoriteta heti.

R-kioskilla väärälle liittymänumerolle mennyt lataus voidaan peruuttaa 5 minuutin kuluessa latauksesta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.