Mitä liittymän hintaan kuuluu?

Telia Yhteys -liittymään sisältyy aina nettiyhteys, puheluiden ja viestien osalta voit valita valmiit paketit tai maksaa käytön mukaan. Liittymän hinta määräytyy valitun kokonaisuuden mukaan.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Yhteys -liittymää käytät kotimaan hinnoilla myös EU/ETA-alueella.

Telia Yhteys -liittymän viesti- ja puhepakettiin sisältyvät sekä puhelut ja videopuhelut, että teksti- ja multimediaviestit Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan (eli Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan). Tämän edun saat Suomessa ainoastaan Telialta. 

  • Alla esitetyt hinnat koskevat vain puheluita ja viestejä normaalihintaisiin matka- ja lankapuhelinnumeroihin. Liittymä ei sisällä soittoja eikä viestejä palvelunumeroihin tai muihin erikoishinnoiteltuihin numeroihin, vaan ne veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan.
  • Ulkomaankäyttö muualla kuin EU/ETA-maissa veloitetaan normaalisti kulloinkin voimassa olevan roaming-hinnaston mukaisesti.
  • Puhelut ja viestit EU/ETA-maista muualle maailmaan veloitetaan normaalisti kulloinkin voimassa olevan roaming-hinnaston mukaisesti.
  • Lisätietoja ulkomaan hinnoista löytyy osoitteesta telia.fi/matkalla

Puhe- ja viestipaketin ylittävä liikenne hinnoitellaan Suomessa ja EU/ETA-alueella kotimaan hinnaston mukaisesti, kun puhelut- ja viestit kohdistuvat EU/ETA-alueen maihin.

Pohjolan ja Baltian alueella liittymä on käytettävissä ainoastaan Telian Companyn verkoissa Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa.

Telia Company -maat ja verkot:

  • Suomi / Telia Finland Oyj (FI Telia)
  • Ruotsi / Telia Company AB (SE Telia)
  • Norja / Telia Norge AS (Telia N)
  • Tanska / Telia Danmark (DK Telia)
  • Viro / Telia Eesti AS (EE Telia)
  • Latvia Latvijas Mobilais Telefons (LMT)
  • Liettua / Telia Lietuva AB (Telia LT)
Puhelut
  • Liittymä sisältää normaalihintaiset puhelut ja Telia Videopuhelut kotimaassa sekä normaalihintaiset puhelut ja Telia Videopuhelut EU/ETA-maissa, kun puhelut soitetaan muihin EU/ETA-maihin.
  • Liittymä sisältää normaalihintaiset puhelut ja Telia Videopuhelut Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan (kun puhelu soitetaan Telia Companyn maihin).
    • Hinnoittelu koskee puheluita Suomesta Telia Companyn maihin ulkomaantunnuksilla +, 00 ja 990.
  • Puheluiden vastaanottaminen EU/ETA-maissa on maksutonta.
  • Huomaathan, että puhelut Suomesta muualle kuin Pohjolaan ja Baltiaan veloitetaan kulloinkin voimassa olevan ulkomaan hinnaston mukaan.

Tutustu hinnastoon

Soittaminen ulkomailla

Viestit
  • Liittymä sisältää normaalihintaiset teksti- ja multimediaviestit kotimaassa sekä normaalihintaiset tekstiviestit EU/ETA-maissa, kun viesti lähetetään muihin EU/ETA-maihin.
  • Liittymä sisältää normaalihintaiset teksti- ja multimediaviestit Suomesta Pohjolaan ja Baltiaan (kun viesti lähetetään Telia Companyn maihin).
  • EU/ETA-maista lähetetyt multimediaviestit kuluttavat käytössä olevaa netin määrää.
  • Viestin vastaanottaminen EU/ETA-maissa on maksutonta.
  • Huomaathan, että viestit Suomesta muualle kuin Pohjolaan ja Baltiaan veloitetaan kulloinkin voimassa olevan ulkomaanhinnaston mukaan.

Teksti- ja multimediaviestit ulkomailla

Netti
  • Liittymä sisältää netin käytön Suomessa ja EU/ETA-maissa valitulla nopeudella paketin mukaiseen käyttömäärään saakka. Käyttömäärän ylityttyä voit jatkaa netin käyttöä normaalilla nopeudella kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisella päivähinnalla. Määrän täyttyessä voit jatkaa käyttöä verkon perusnopeudella (128 kbit/s) seuraavan vuorokauden alkuun asti, jolloin nopeus palautuu.
  • Rajaton nettipaketti on käytettävissä Suomessa. Osaan liittymistä sisältyy myös rajaton netin käyttö Pohjolassa ja Baltiassa.

Netin käyttö ulkomailla

Julkinen IPv4-osoite

Matkapuhelinverkossamme on mahdollista käyttää julkista vaihtuvaa eli dynaamista IPv4-osoitetta valitsemalla laitteen APN-asetuksissa Prointernet. Palvelu on käytettävissä matkapuhelinverkossa ilman erillistä maksua.

Liittymän päivittäminen itse

Voit päivittää matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat (esim. tabletin liittymä) kirjautumalla Minun Teliaan. Klikkaamalla alla olevasta Kirjaudu ja päivitä -napista, pääset kirjautumisen jälkeen suoraan oikeaan paikkaan tekemään muutoksia.

KIRJAUDU JA PÄIVITÄ

Voit myös seurata näitä ohjeita:

  1. Valitse kirjautumisen jälkeen liittymä, jota haluat päivittää.
  2. Mene kohtaan Liittymäsi ja valitse Päivitä liittymä.
  3. Avautuvalla sivulla näet liittymäsi tiedot ja alempana tarjolla olevat vaihtoehdot hintoineen. Valitse sopiva paketti ja paina Jatka.
  4. Näet yhteenvedon uudesta liittymästäsi. Jos hyväksyt liittymän päivityksen, ruksi pyydetyt kohdat ja valitse Lähetä tilaus.
  5. Liittymäsi päivittyy heti. Sinun tarvitsee vain käynnistää laitteesi uudestaan kun sinulle sopii. Uusi hinta tulee liittymän saldolle näkyviin seuraavasta päivästä alkaen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.

Myynti

Myyntinumero palvelee ma–pe 8–18.