Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.
Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:
- Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
- Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.
Omistajan muutos ei aiheuta katkosta liittymän toimintaan ja puhelinnumero pysyy samana. Kun liittymä siirretään uudelle omistajalle, päivitetään samalla liittymän sopimus uuteen. Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistajan muutoksen jälkeen.
Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.
Liittymän vastaanottaminen
Liittymän vastaanottaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:
- siirrettävän liittymän puhelinnumeron
- siirtokoodin
- pankkitunnukset tai Mobiilivarmenteen
Ota liittymä vastaan
- Kun liittymän vanhan omistajan tekemä luovutuspyyntö on käsitelty, saat siirrettävään liittymään tekstiviestillä siirtokoodin.
- Mene nettiselaimella osoitteeseen telia.fi/liittyman-omistajan-muutos.
- Valitse Kuluttajalle, ja etene ohjeiden mukaan. Valitse tarpeisiisi sopiva liittymä valikoimasta, siihen lisäpalvelut ja tunnistautumisen jälkeen hyväksy siirto.
- Valmista tuli, nyt olet liittymän uusi omistaja!
Liittymän vastaanottaminen onnistuu siirtokoodin saatuasi myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.
Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € ja asiakaspalvelumme tekemänä 8,99 €. Lisäksi peritään hinnaston mukainen liittymän avausmaksu.
Liittymän luovuttaminen toiselle kuluttaja-asiakkaalle tai yritykselle on helppoa. Tarvitset sitä varten:
- siirrettävän liittymän puhelinnumeron
- pankkitunnukset tai Mobiilivarmenteen
Luovuta liittymä
- Kirjaudu Minun Teliaan.
- Klikkaa luovutettavan liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
- Valitse liittymän hallintasivulla Omistussuhteen muutos ja etene sitten ohjeiden mukaan.
- Lähetämme luovutettavaan liittymään tekstiviestillä siirtokoodin, jolla uusi omistaja vastaanottaa liittymän. Omistajan muutos on valmis sitten, kun uusi omistaja on vastaanottanut liittymän.
Liittymä luovuttaminen onnistuu myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.
Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € ja asiakaspalvelumme tekemänä 8,99 €. Lisäksi peritään hinnaston mukainen liittymän avausmaksu. Yritykselle liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on 6,99 € (alv 0 %) ja yritysliittymän avausmaksu.