Liittymän omistajan muutos

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:

  • Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
  • Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.

Siirto tapahtuu ilman katkosta liittymän toiminnassa ja puhelinnumero pysyy samana. Liittymän uusi omistaja voi valita omistussuhteen siirron yhteydessä liittymälle uusimmat palvelut. Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistussuhteen muutoksen jälkeen.

Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.

Liittymän vastaanottaminen

Liittymän vastaanottaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:

  • siirrettävän liittymän puhelinnumeron
  • siirtokoodin
  • pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai Telia-tunnuksen

Ota liittymä vastaan

  1. Kun liittymän vanhan omistajan tekemä luovutuspyyntö on käsitelty, saat siirrettävään liittymään tekstiviestillä siirtokoodin.
  2. Mene nettiselaimella osoitteeseen telia.fi/liittyman-omistajan-muutos.
  3. Valitse Kuluttajalle, ja etene ohjeiden mukaan. Pääset samalla päivittämään liittymäsi ja sen lisäpalvelut sekä tunnistautumisen jälkeen hyväksymään siirron.
  4. Valmista tuli, nyt olet liittymän uusi omistaja!

Liittymän vastaanottaminen onnistuu siirtokoodin saatuasi myös ottamalla yhteyttä  asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € ja asiakaspalvelumme tekemänä  7,99 €. Lisäksi peritään hinnaston mukainen liittymän avausmaksu.

Liittymän luovuttaminen kuluttajalle

Liittymän luovuttaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:

  • siirrettävän liittymän puhelinnumeron
  • pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai Telia-tunnuksen

Luovuta liittymä

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Klikkaa luovutettavan liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Valitse liittymän hallintasivulla Omistussuhteen muutos ja etene sitten ohjeiden mukaan.
  4. Lähetämme luovutettavaan liittymään tekstiviestillä siirtokoodin, jolla uusi omistaja vastaanottaa liittymän. Omistajan muutos on valmis sitten, kun uusi omistaja on vastaanottanut liittymän.

Liittymä luovuttaminen onnistuu myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € ja asiakaspalvelumme tekemänä 7,99 €. Lisäksi peritään hinnaston mukainen liittymän avausmaksu.

Liittymän luovuttaminen yritykselle

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tai tule piipahtamaan lähimmässä Telia Kaupassa, jos olet luovuttamassa liittymää yritykselle.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 9–17 (mpm/pvm). Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

 

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.