Liittymän omistajan muutos

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:

  • Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
  • Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.

Siirto tapahtuu ilman katkosta liittymän toiminnassa ja puhelinnumero pysyy samana. Liittymän uusi omistaja voi valita omistussuhteen siirron yhteydessä liittymälle uusimmat palvelut ja parhaimmat tarjoukset. Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistussuhteen muutoksen jälkeen.

Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.

Liittymän vastaanottaminen

Liittymän vastaanottaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:

  • siirrettävän liittymän puhelinnumeron
  • siirtokoodin
  • pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai Telia-tunnuksen

Ota liittymä vastaan

  1. Kun liittymän vanhan omistajan tekemä luovutuspyyntö on käsitelty, saat siirrettävään liittymään tekstiviestillä siirtokoodin.
  2. Mene nettiselaimella osoitteeseen telia.fi/liittyman-omistajan-muutos.
  3. Valitse Kuluttajalle, ja etene ohjeiden mukaan. Pääset samalla valitsemaan liittymällesi parhaimmat tarjoukset ja lisäpalvelut sekä tunnistautumisen jälkeen hyväksymään siirron.
  4. Valmista tuli, nyt olet liittymän uusi omistaja!

Liittymän vastaanottaminen onnistuu siirtokoodin saatuasi myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Liittymän luovutus kuluttaja-asiakkaalle

Liittymän luovuttaminen onnistuu kätevimmin siirtokoodin avulla, jonka voit pyytää asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta.

Asiakaspalvelussa tai Telia Kaupassa

Ota yhteyttä asiakaspalvelumme tai vieraile Telia Kaupassa ja pyydä siirtokoodia, jonka voit antaa liittymän uudelle omistajalle. Siirtokoodin avulla hän pääsee vastaanottamaan liittymän itse netin kautta, tai hän voi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailla Telia Kaupassa.

Liittymää luovuttaessa annat luvan liittymän irtisanomiseen itseltäsi. Samalla tarvitsemme sinulta tiedon liittymän uudesta omistajasta sekä hänen yhteystietonsa.

Lomakkeella

Liittymän voi luovuttaa myös lomakkeen täyttämällä. Lähetettyäsi lomakkeelle täytetyt tiedot, otamme pikimmiten yhteyttä sinuun sekä liittymän uuteen omistajaan.

Täytä lomake

Liittymän luovutus yritykselle

Jos olet siirtämässä liittymää yritykselle, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tai tule piipahtamaan lähimmässä Telia Kaupassa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 9–17 (mpm/pvm). Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.