Takaisin

Liittymän omistajan muutos

Omistussuhteen muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.
Liittymän vaihto omistajalta toiselle eli omistussuhteen muutos

Omistussuhteen muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:

  • Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
  • Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.

Siirto tapahtuu ilman katkosta liittymän toiminnassa ja puhelinnumero pysyy samana. Liittymään kuuluvat palvelut siirtyvät maksutta. Voit toki muuttaa palveluja haluamaksesi samassa yhteydessä (esim. puhe- ja viestipaketit). Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistussuhteen muutoksen jälkeen.

Muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.

Omistussuhteen muutoksen tilaaminen

Omistussuhteen muutoksen voi tehdä lomakkeella, asiakaspalvelussa tai Telia Kaupassa.

Lomakkeella

Kätevin tapa liittymän omistajan vaihtamiseen on lomakkeen täyttäminen. Kun lomake on täytetty, olemme pikimmiten yhteydessä sekä liittymän nykyiseen että uuteen omistajaan.

Täytä lomake

Asiakaspalvelussa

Liittymän nykyinen omistaja antaa luvan liittymänsä irtisanomiseen asiakaspalveluumme. Samalla hän ilmoittaa kenelle liittymä siirretään sekä uuden asiakkaan yhteystiedot. Uudelle asiakkaalle voidaan joko lähettää sopimus postitse allekirjoitettavaksi TAI uusi omistaja voi tehdä sopimuksen myös asiakaspalvelun kautta.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Telia Kaupassa

Liittymän nykyinen omistaja antaa luvan irtisanoa liittymänsä ja ilmoittaa kenelle liittymä siirtyy. Uudelle omistajalle täytetään palvelusopimus jonka hän allekirjoittaa. Vastuu liittymästä siirtyy uudelle omistajalle sen jälkeen kun omistussuhteen muutos on tehty.

Etsi lähin Telia Kauppa

Lisää samasta aiheesta

Vanhat Soneran ja Tele Finlandin liittymät

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Irtisanominen

Kotipuhe ja Kotinumero

Usein kysyttyä nettiyhteyksistä

Asiakas- ja laskutustietojen muutos

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

Tekstiviestiasetukset ja viestikeskus

eSIM – elektroninen, laitteeseen sisäänrakennettu SIM

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30. Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.