Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.
Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:
Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.
Siirto tapahtuu ilman katkosta liittymän toiminnassa ja puhelinnumero pysyy samana. Liittymän uusi omistaja voi valita omistussuhteen siirron yhteydessä liittymälle uusimmat palvelut. Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistussuhteen muutoksen jälkeen.
Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.
Liittymän vastaanottaminen
Liittymän vastaanottaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:
siirrettävän liittymän puhelinnumeron
siirtokoodin
pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai Telia-tunnuksen
Valitse Kuluttajalle, ja etene ohjeiden mukaan. Pääset samalla päivittämään liittymäsi ja sen lisäpalvelut sekä tunnistautumisen jälkeen hyväksymään siirron.
Valmista tuli, nyt olet liittymän uusi omistaja!
Liittymän vastaanottaminen onnistuu siirtokoodin saatuasi myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.
Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € ja asiakaspalvelumme tekemänä 7,99 €. Lisäksi peritään hinnaston mukainen liittymän avausmaksu.
Liittymän luovuttaminen kuluttajalle
Liittymän luovuttaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:
siirrettävän liittymän puhelinnumeron
pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai Telia-tunnuksen
Klikkaa luovutettavan liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
Valitse liittymän hallintasivulla Omistussuhteen muutos ja etene sitten ohjeiden mukaan.
Lähetämme luovutettavaan liittymään tekstiviestillä siirtokoodin, jolla uusi omistaja vastaanottaa liittymän. Omistajan muutos on valmis sitten, kun uusi omistaja on vastaanottanut liittymän.
Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € ja asiakaspalvelumme tekemänä 7,99 €. Lisäksi peritään hinnaston mukainen liittymän avausmaksu.
Liittymän luovuttaminen yritykselle
Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tai tule piipahtamaan lähimmässä Telia Kaupassa, jos olet luovuttamassa liittymää yritykselle.
Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.
Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.