Liittymän omistajan muutos

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Liittymän omistajan muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:

  • Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
  • Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.

Siirto tapahtuu ilman katkosta liittymän toiminnassa ja puhelinnumero pysyy samana. Liittymän uusi omistaja voi valita omistussuhteen siirron yhteydessä liittymälle uusimmat palvelut. Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistussuhteen muutoksen jälkeen.

Omistajan muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.

Liittymän vastaanottaminen

Liittymän vastaanottaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:

  • siirrettävän liittymän puhelinnumeron
  • siirtokoodin
  • pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai Telia-tunnuksen

Ota liittymä vastaan

  1. Kun liittymän vanhan omistajan tekemä luovutuspyyntö on käsitelty, saat siirrettävään liittymään tekstiviestillä siirtokoodin.
  2. Mene nettiselaimella osoitteeseen telia.fi/liittyman-omistajan-muutos.
  3. Valitse Kuluttajalle, ja etene ohjeiden mukaan. Pääset samalla päivittämään liittymäsi ja sen  lisäpalvelut sekä tunnistautumisen jälkeen hyväksymään siirron.
  4. Valmista tuli, nyt olet liittymän uusi omistaja!

Liittymän vastaanottaminen onnistuu siirtokoodin saatuasi myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € ja asiakaspalvelumme tekemänä 6,90 €. Lisäksi peritään liittymän avausmaksu 6,90 €.

Liittymän luovuttaminen kuluttajalle

Liittymän luovuttaminen on helppoa. Tarvitset sitä varten:

  • siirrettävän liittymän puhelinnumeron
  • pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai Telia-tunnuksen

Luovuta liittymä

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Klikkaa luovutettavan liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Valitse liittymän hallintasivulla Omistussuhteen muutos ja etene sitten ohjeiden mukaan.
  4. Lähetämme luovutettavaan liittymään tekstiviestillä siirtokoodin, jolla uusi omistaja vastaanottaa liittymän. Omistajan muutos on valmis sitten, kun uusi omistaja on vastaanottanut liittymän.

Liittymä luovuttaminen onnistuu myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Liittymän vastaanottamisen toimenpidemaksu on itse verkkokaupassa tehtynä 0 € ja asiakaspalvelumme tekemänä 6,90 €. Lisäksi peritään liittymän avausmaksu 6,90 €.

Liittymän luovuttaminen yritykselle

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme tai tule piipahtamaan lähimmässä Telia Kaupassa, jos olet luovuttamassa liittymää yritykselle.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 9–17 (mpm/pvm). Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.