Liittymän omistajan muutos

Omistussuhteen muutos tarkoittaa liittymän omistajuuden siirtämistä asiakkaalta toiselle.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Omistussuhteen muutos tarkoittaa Telian numeron siirtämistä asiakkaalta toiselle.

Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:

  • Siirto vanhemmalta lapselle hänen tultuaan täysi-ikäiseksi
  • Työsuhteen alkaessa työntekijän liittymän siirto työnantajan nimiin.

Siirto tapahtuu ilman katkosta liittymän toiminnassa ja puhelinnumero pysyy samana. Liittymään kuuluvat palvelut siirtyvät maksutta. Voit toki muuttaa palveluja haluamaksesi samassa yhteydessä (esim. puhe- ja viestipaketit). Liittymällä olleet laskutuspalvelut (esim. suoraveloitus tai e-lasku) eivät siirry, vaan niistä on tehtävä uusi sopimus omistussuhteen muutoksen jälkeen.

Muutoksesta peritään hinnaston mukainen kytkentämaksu.

Omistussuhteen muutoksen tilaaminen

Omistussuhteen muutoksen voi tehdä lomakkeella, asiakaspalvelussa tai Telia Kaupassa.

Lomakkeella

Kätevin tapa liittymän omistajan vaihtamiseen on lomakkeen täyttäminen. Kun lomake on täytetty, olemme pikimmiten yhteydessä sekä liittymän nykyiseen että uuteen omistajaan.

Täytä lomake

Asiakaspalvelussa

Liittymän nykyinen omistaja antaa asiakaspalvelussamme luvan liittymänsä irtisanomiseen ja ilmoittaa samalla liittymän uuden omistajan sekä hänen yhteystietonsa. Uudelle omistajalle lähetetään sopimus postitse allekirjoitettavaksi tai hän voi solmia sopimuksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Telia Kaupassa

Liittymän nykyinen omistaja antaa luvan irtisanoa liittymänsä ja ilmoittaa kenelle liittymä siirtyy. Uudelle omistajalle täytetään sopimus, jonka hän allekirjoittaa. Vastuu liittymästä siirtyy uudelle omistajalle, kun omistussuhteen muutos on tehty.

Etsi lähin Telia Kauppa

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30. Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.