Laajakaistan irtisanominen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille Näytä yritysasiakkaiden ohje

Tästä ohjeesta löydät tietoa siitä, miten kodin nettiliittymän irtisanominen onnistuu.

Jos olet muuttamassa uuteen kotiin ja haluat netin muuttavan mukanasi, älä turhaan irtisano nettiyhteyttä vaan tee laajakaistan muuttoilmoitus.

Etsitkö muita irtisanomisohjeita?

Puhelinliittymän tai mobiilinetin irtisanominen
Telia TV:n tai kanavapaketin irtisanominen

Irtisanomisesta ilmoittaminen

Jos 14 päivän peruutusoikeus on päättynyt eikä laajakaistaliittymässäsi ole menneillään määräaikaista sopimuskautta, voit irtisanoa liittymän milloin vain. Jos liittymääsi kuuluu meiltä vuokrattu laite kuten reititin, saat irtisanomisen yhteydessä ohjeet laitteen maksuttomaan palauttamiseen.

Irtisanominen helposti Minun Teliassa
  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
    Kirjaudu
  2. Valitse se laajakaistaliittymä, jonka haluat irtisanoa.
  3. Löydät Tilauksen Hallinta -otsikon alta kohdan Sopimuksen irtisanominen. Klikkaa siitä ja seuraa ohjeita.
Irtisanominen muissa kanavissa

Irtisanomisasioissa voit ottaa yhteyttä myös asiakaspalveluumme esimerkiksi puhelimitse tai chatissa.

Irtisanomisaika ja laskutus

Kodin laajakaistan irtisanomisaika on 2 viikkoa ilmoituksen tekemisestä.

Irtisanomisajalta laskutetaan normaalisti kaikki maksut, jotka muodostuvat sen aikana. Loppulasku veloitetaan päiväkohtaisesti, ellei liittymää irtisanota juuri laskutuskauden vaihteessa.

Askarruttaako, miksi sait laskun irtisanotusta laajakaistaliittymästä?
Lue lisää

Mikä on määräaikainen sopimus ja voiko sitä irtisanoa?

Kiinteän laajakaistan määräaikainen sopimus on voimassa tietyn ajanjakson. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisella hinnalla. Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden.

Määräaikaisen laajakaistasopimuksen voi irtisanoa päättymään kahden viikon kuluttua irtisanomisesta, jos olet joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan itsestäsi riippumattoman syyn takia, tai jos sopimuksen voimassa pitäminen on muun erityisen syyn takia sinulle kohtuutonta. Jos nettiliittymääsi on kuulunut reititin ns. kytkylaitteena etkä suorita sen maksuja loppuun, meillä on oikeus periä laite takaisin.

Lisää samasta aiheesta

Laajakaistan muuttoilmoitus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat

Jätä viesti

Voit jättää meille viestin, niin otamme sinuun tarvittaessa yhteyttä. Suosittelemme kuitenkin asioimaan Minun Teliassa, chatissa tai puhelimitse.

 

Jätä viesti Minun Teliassa

Jätä viesti ilman asiakkuutta

 

 

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.