Jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin, sim-kortti lukkiutuu. Saat avattua sen kahdeksannumeroisella PUK-koodilla, minkä jälkeen puhelimesi toimii taas normaalisti.
Jos sim-kortti vaihtuu, muuttuvat PIN- ja PUK-kooditkin.
Huom! Jos syötät PUK-koodin liian monta kertaa väärin, sim-kortti lukittuu pysyvästi ja se tarvitsee vaihtaa uuteen. Koodia ei siis kannata näppäillä pelkkään arvaukseen perustuen.
PUK-koodin hakeminen itse
Minun Teliasta
Helpoiten ja veloituksetta löydät koodin kirjautumalla Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena löydät PUK-koodin näin:
Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
Valitse liittymänumero, jolle PUK-koodi tarvitaan.
Klikatessasi liittymän numeroa, avautuu näkymä Nykyinen liittymäsi. Sen alaosasta löydät 8-numeroisen PUK-koodin.
Prepaid-liittymän PUK-koodin löydät alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme.
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.