Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

PUK-koodilla saat avattua puhelimesi, jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin, SIM-kortti lukkiutuu. Saat avattua sen kahdeksannumeroisella PUK-koodilla, minkä jälkeen puhelimesi toimii taas normaalisti.

Jos SIM-kortti vaihtuu, muuttuvat PIN- ja PUK-kooditkin.

Huom! Jos syötät PUK-koodin liian monta kertaa väärin SIM-kortti lukittuu pysyvästi, jolloin se tarvitsee vaihtaa uuteen. Numeroita ei siis kannata näppäillä mututuntumalla ennen PUK-koodin saamista.

PUK-koodin hakeminen itse
Minun Teliasta

Helpoiten ja veloituksetta löydät koodin kirjautumalla Minun Teliaan tai sen sovellusversioon. Kirjautuneena löydät PUK-koodin näin:

  1. Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
  2. Valitse liittymänumero, jolle PUK-koodi tarvitaan.
  3. Klikatessasi liittymän numeroa, avautuu näkymä Nykyinen liittymäsi. Sen alaosasta löydät 8-numeroisen PUK-koodin.

Katso PUK-koodi

Soittamalla

Kun valitset asiakaspalvelunumeroon soittaessasi itsepalveluvaihtoehdon, saat PUK-koodin veloituksetta.

PUK-koodi asiakaspalvelusta tai myyntipisteeltä

Voit pyytää PUK-koodin asiakaspalvelustamme tai myyntipisteeltämme. Tällöin veloitamme palvelusta hinnaston mukaisen hinnan.

Katso hinnasto

Prepaid-liittymän PUK-koodi

Prepaid-liittymän PUK-koodin löydät alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.