SIM-kortin koko, uuden tilaaminen ja aktivointi

Kaikki toimittamamme SIM-kortit ovat trio-SIM-kortteja, jotka sisältävät kaikki kolme SIM-korttikokoa (normaali eli mini, mikro ja nano), ja ne sopivat kaikkiin SIM-korttipaikan sisältäviin päätelaitteisiin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Voit vaihtaa SIM-kortin uuteen, jos nykyinen SIM-korttisi rikkoutuu, lakkaa toimimasta, katoaa tai jos puhelimesi ei tue vanhaa SIM-korttia. Ottaessasi uuden SIM-kortin käyttöön, vanha kortti lakkaa toimimasta. Kortinvaihdosta huolimatta puhelinnumerosi säilyy samana. Samoin liittymällä olevat palvelut (esim. puhe- ja tekstiviestipaketit) säilyvät ennallaan.

Valitse laitteeseesi oikea SIM-korttikoko, koska jos irrotat vahingossa esim. nano-SIM-kortin kehyksestä ja tarvitsetkin mikro-kokoista SIM-korttia, pitää sinun hankkia uusi SIM-kortti.

Huom! Tavallisen SIM-kortin leikkaaminen pienemmäksi saattaa vahingoittaa SIM-korttia.

Telia trio-SIM-kortit (Telia eID Trio ja Telia No Pin Trio) sisältävät kaikki korttikoot.

Uuden SIM-kortin tilaaminen

Voit tilata uuden SIM-kortin kirjautumalla Minun Teliaan, asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta. Otathan huomioon, että SIM-kortin vaihdosta aiheutuu kustannuksia.

Tilaa SIM-kortti

Puhelinliittymien ja -palvelujen hinnasto

Kun olet kirjautuneena Minun Teliaan, voit tilata uuden SIM-kortin näin:

  1. Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
  2. Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden SIM-kortin.
  3. Kohdan Liittymäsi alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi ja sen alta Tilaa uusi SIM-kortti.
  4. Viimeistele tilaus klikkaamalla Lähetä tilaus.
  5. Kortin mukana saat uuden SIM-kortin aktivointiohjeet.
Uuden SIM-kortin aktivointi

Jos vanha SIM-korttisi on toimintakunnossa, puhelinnumerot ja viestit kannattaa kopioida puhelimesi muistiin, jolloin sinun ei tarvitse tallentaa numeroita yksitellen uudelle SIM-kortille. Numeroiden tallennus onnistuu myös tietokoneelle Android-puhelimella Googlen kautta ja iPhonella iTunes -ohjelman kautta.

Useissa Telia Kaupoissa on mahdollista kopioida vanhan SIM-kortin tiedot uudelle. Tiedustele palvelua ja hintaa myymälästä. Kadonneesta tai rikkoutuneesta SIM-kortista tietoja ei ole mahdollista palauttaa.

Uuden SIM-kortin aktivointi Minun Teliassa

Näin otat uuden SIM-korttisi käyttöön ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan:

  1. Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
  2. Klikkaa liittymää, johon olet tilannut uuden SIM-kortin.
  3. Kohdan Liittymäsi alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi.
  4. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita.
Uuden SIM-kortin aktivointi tekstiviestillä

Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.

  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (viestin hinta 0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin jostain muusta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, jos vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.
Sähköinen SIM-kortti

eSIM on sähköinen SIM-kortti, jota käyttäessä ei tarvitse fyysistä SIM-korttia ollenkaan.

Lue lisää eSIMistä

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.