Uuden sim-kortin tilaaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Voit vaihtaa liittymäsi sim-kortin uuteen, jos nykyinen sim-korttisi rikkoutuu, lakkaa toimimasta, katoaa tai jos puhelimesi ei tue vanhaa sim-korttia. Ottaessasi uuden sim-kortin käyttöön, vanha kortti lakkaa toimimasta. Kortinvaihdosta huolimatta puhelinnumerosi säilyy samana. Samoin liittymällä olevat palvelut (esim. puhe- ja tekstiviestipaketit) säilyvät ennallaan.

Toimittamamme sim-kortit ovat trio-sim-kortteja, jotka sisältävät kaikki kolme sim-korttikokoa (normaali eli mini, mikro ja nano). Ne sopivat kaikkiin sim-korttipaikan sisältäviin laitteisiin.

Huom! Tavallisen sim-kortin leikkaaminen pienemmäksi saattaa vahingoittaa korttia. Siksi on tärkeää tilata uusi kortti, jos laitteen korttipaikka on pienempi.

Katso ohje uuden sim-kortin käyttöönottoon

Uuden sim-kortin tilaaminen

Voit tilata uuden sim-kortin Minun Teliasta tai asiakaspalvelusta taikka hakea sen Telia Kaupasta. Huomioithan, että sim-kortin vaihto uuteen on maksullista.

Puhelinliittymien ja -palvelujen hinnasto

Tilaa SIM-kortti

Kirjauduttuasi Minun Teliaan, voit tilata uuden sim-kortin näin:

  1. Etsi Liittymäni ja palveluni -sivulla liittymä, johon haluat tilata uuden sim-kortin ja klikkaa sen kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  2. Klikkaa Tilaa uusi sim-kortti tai eSIM -kohdasta ja etene ohjeiden mukaan.
  3. Viimeistele tilaus klikkaamalla Lähetä tilaus.
  4. Kortin mukana saat uuden sim-kortin aktivointiohjeet.
Yhteys Multi -palvelun sim-kortin tilaaminen

Yhteys Multi -palvelun uuden sim-kortin voit tilata ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan:

  1. Mene Liittymäni ja palveluni -sivulle
  2. Etsi se liittymä, johon kytkettyyn Yhteys Multi -palveluun haluat tilata uuden sim-kortin ja klikkaa Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Klikkaa kohdasta Rinnakkaisliittymät.
  4. Klikkaa Tilauksen hallinta -otsikon alta kohtaa Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM ja seuraa ohjeita.
Sähköinen sim

eSIM on sähköinen sim, jota käyttäessä ei tarvitse fyysistä sim-korttia ollenkaan.

Lue lisää eSIMistä

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.