Turvapaketin asennus ja käyttöohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Turvapaketilla suojaat tietokoneet, älypuhelimet ja tabletit viruksia, haittaohjelmia ja troijalaisia vastaan, käytät pankkipalveluita ja teet ostoksia netissä turvallisesti ja voit asettaa turvalliset rajat lapsen netin käytölle.

Turvapaketti Total sisältää kaiken tämän*:

  • Virustorjunta – Reaaliaikainen suojaus viruksia, troijalaisia ja kiristysohjelmia vastaan.
  • VPN-yksityisyys – VPN-palvelun avulla varmistat yksityisyytesi riippumatta siitä, mitä yhteyttä laitteellasi käytät.
  • Pankkitoimintojen suojaus – Automaattiset turvatoimet suojaavat verkkopankissa asioinnin ja maksusi.
  • Salasanaholvi – Tallenna salasanat ja maksukorttien tiedot turvallisesti. Tallennettujen tunnusten avulla kirjaudut eri palveluihin joutumatta kirjoittamaan tunnuksia aina uudelleen. 
  • Henkilötietojen suojaus – Saat ilmoituksen, jos käyttäjätietosi ovat vaarantuneet tietomurroissa.
  • Selauksen suojaus – Estää sinua siirtymästä haitallisille nettisivuille.
  • Perhesäännöt – Pidä lapsi turvassa haitallisilta sisällöiltä ja aseta rajoja ruutuajalle. Voit määrittää omalla laitteellasi, mitä sovelluksia lapsen laitteella voi käyttää, asettaa päivittäisiä aikarajoja sekä sisällönsuodatuksen selaimeen.

* Turvapaketti Mini ja Premium sisältävät vähemmän toimintoja, kuin Turvapaketti Total. Jos sinulla on Mini tai Premium -tilaus, voit päivittää sen Turvapaketti Totaliksi  Minun Teliassa.

Windows-tietokoneilla Turvapaketti laajentaa Windowsin palomuuria esimerkiksi estämällä sovelluksia lataamasta haitallisia tiedostoja. Apple iOS ja Android -älypuhelimille ja tableteille asennettava Turvapaketti sisältää turvaselaimen.

Tilaaminen

Tilaa Turvapaketti Total Minun Teliasta, verkkokaupasta, Telia Kaupasta tai asiakaspalvelustamme. Sinun ei tarvitse olla ennestään asiakkaamme.

Tutustu ja tilaa

Käyttöönottoon valmistautuminen

Voit asentaa Turvapaketti Totalin, kun olet tilannut palvelun ja saanut sitten käyttöönottoviestin sähköpostiisi. Ennen kuin aloitat asennuksen, varmista että:

  • laitteesi käyttöjärjestelmä on ajan tasalla.
  • sinulla on käytössä verkkopankkitunnukset tai Mobiilivarmenne.
  • laite on yhteydessä internetiin.
  • vanha tietoturvaohjelma on poistettu. Katso tarkemmat ohjeet alta.

     

Turvapaketin asennusohjelma tunnistaa ja poistaa useimmat muut tietoturvatuotteet automaattisesti asennuksen aikana. Suosittelemme kuitenkin poistamaan muut tietoturvaohjelmat ennen Turvapaketin asennusta alla olevien ohjeiden mukaan.

Tietoturvaohjelman poistaminen PC-tietokoneelta

Huom! Vaiheet saattavat vaihdella hieman eri Windows-versioissa.

  1. Valitse Käynnistä ja sitten Ohjauspaneeli.
  2. Valitse Ohjelmat ja toiminnot (Windows 10, 8, 7) tai Poista ohjelman asennus (Windows Vista).
  3. Etsi tietoturvaohjelma, jonka haluat poistaa (esimerkiksi Avast Antivirus). Napsauta sitä hiiren oikeanpuoleisella painikkeella ja valitse Poista tai muuta. Käyttäjän tilinvalvonta saattaa tulla näkyviin. Kirjoita järjestelmänvalvojan käyttäjätiedot ja valitse Kyllä.
  4. Poista tietoturvatuotteen asennus toimimalla asennusikkunassa näkyvien ohjeiden mukaan.
  5. Viimeistele asennuksen poisto käynnistämällä tietokone uudelleen pyydettäessä.
Tietoturvaohjelman poistaminen Mac-tietokoneelta

Etsi ohjelmistotoimittajan antamat asennuksenpoisto-ohjeet ja toimi niiden mukaan. Yleensä toimittajat ovat lisänneet erillisen asennuksen poistamiseen käytettävän sovelluksen asennuslevykuvaan (*.dmg) tai pääsovelluksen mukaan Ohjelmat-kansioon. Voit kokeilla seuraavia:

  1. Avaa Finder > Ohjelmat.
  2. Etsi sen tietoturvatuotteen kansio, jonka haluat poistaa (esimerkiksi Avast Antivirus). Avaa kansio ja kaksoisnapsauta kansiossa mahdollisesti olevaa asennuksenpoistosovellusta.
  3. Vahvista, että haluat poistaa tuotteen asennuksen. Kirjoita todennusikkunaan järjestelmänvalvojan käyttäjätiedot ja valitse OK.
  4. Viimeistele asennuksen poisto käynnistämällä tietokone uudelleen pyydettäessä.
Käyttöönotto ensimmäisellä laitteella
Käyttöönotto tietokoneella
  1. Kirjaudu nettiselaimella Minun Teliaan.
  2. Liittymät ja palvelut -sivulta löydät Muut palvelut -otsikon alta Turvapaketti-tilauksesi. Paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -nappia.
    Kuva Minun Teliasta
  3. Valitse Hallinnoi palvelua.
  4. Valitse Lisää laite.
  5. Valitse pääkäyttäjä ja sitten Lisää laite.
    Turvapaketin asennusnäkymä
  6. Valitse, haluatko suojata oman laitteesi vai lapsen laitteen.
  7. Voit ladata Turvapaketin käytössä olevalle laitteellesi tai voit lähettää asennuslinkin sähköpostilla toiselle laitteelle. Jos valitset toisen laitteen, valitse onko kyseessä oma vai lapsen laite. Avaa saamasi linkki halutulla laitteella.

    Huom: Jos sähköpostia ei tule hetken odottelun jälkeen, tarkistathan roskapostikansion.

  8. Lataa ja asenna asennusohjelma sillä laitteella, mihin turvapaketin haluat ottaa käyttöön. Seuraa asennusohjelman ohjeita.
    Turvapaketin asennusnäkymä

  9. Turvapaketin asennuksen jälkeen käyttöönotto on valmis.

Vinkki: Tietokoneelle asentaessa voit valita asennuskieleksi suomen ensimmäisessä näkymässä, jos se ei ole valittuna valmiiksi.
 

Käyttöönotto puhelimella tai tabletilla
  1. Lataa Turvapaketti-sovellus laitteellesi sovelluskaupasta.
    Lataa Turvapaketti
  2. Avaa sovellus ja tunnistaudu Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.
  3. Valitse, haluatko suojata oman laitteesi vai teetkö asennusta lapsesi puolesta.
  4. Seuraa asennusohjelman ohjeita.
  5. Valmista tuli! Turvapaketti on nyt toiminnassa.
Käyttöönotto muilla laitteilla

Näin voit ottaa Turvapaketin käyttöön seuraavilla laitteilla:

  1. Avaa Telia Turvapaketti Total laitteella, jossa se on jo käytössä tai hallinnoi palvelua Minun Teliassa (katso Käyttöönotto ensimmäisellä laitteella -kohta).
  2. Paina kohdasta Henkilöt ja laitteet.
  3. Valitse + Lisää laite.
  4. Valitse, haluatko suojata oman laitteesi, vai teetkö asennusta lapsen laitteelle.

    Huom: Pääkäyttäjiä voi olla vain yksi. Jos haluat asentaa Turvapaketin esimerkiksi puolisolle ilman rajoituksia/lapsiprofiilia, valitse Oma laite.
  5. Valitse lähetätkö kutsun sähköpostilla vai tekstiviestillä.
  6. Vastaanottaja saa Turvapaketin asennuslinkin, jonka kautta palvelu ladataan ja asennetaan laitteelle.
  7. Jos teit asennuksen omalle laitteellesi, uuden laitteen lisääminen on nyt valmis. Jos kyseessä on lapsen laite, luo lapsen profiili seuraavaksi.
Lapsen profiilin luominen

Voit luoda lapsia varten omia käyttäjäprofiileja. Voit määritellä profiilikohtaisesti esim. sovellusten hallintaa, päivittäiset käyttörajat, nukkumaanmenoajat ja sisällönsuodatuksia. Yhtä profiilia voi käyttää useamma laitteella. Uuden lapsen profiilin voi luoda Turvapaketin käyttöönoton yhteydessä.

Uuden lapsen profiilin luominen kutsulinkillä
  1. Avaa asennettu Turvapaketti-sovellus tai mene Minun Teliaan tilauksen hallinnointiin.
  2. Henkilöt ja laitteet -valikossa valitse Lisää laite.
  3. Valitse Jonkun muun laite. Valitse sitten joko olemassa oleva profiili tai Uusi profiili. Uuden profiilin nimeäminen tapahtuu asennuksen yhteydessä. Paina Jatka.
  4. Valitse haluatko lähettää kutsulinkin sähköpostilla vai tekstiviestillä.
  5. Avaa linkki sillä laitteella, johon olet asentamassa Turvapakettia. Linkistä avautuu sivu, josta pääset lataamaan Turvapaketin laitteelle. Seuraa lataus- ja asennusohjeita ohjeita laitteen ruudulta.
  6. Lisenssiehtojen hyväksymisen ja evästeiden käyttövalinnan jälkeen tunnistaudu Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.
  7. Määritä profiilille nimi ja ikä. Aloita sitten perhesääntöjen asettaminen sovelluksen opastamana.
Uuden lapsen profiilin luominen ilman kutsulinkkiä
  1. Lataa ja asenna Turvapaketti-sovellus halutulle laitteelle.
    Lataa Turvapaketti
  2. Lisenssiehtojen hyväksymisen ja evästeiden käyttövalinnan jälkeen tunnistaudu Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.
  3. Android-laitteella valitse Teetkö asennusta lapsen puolesta? tai iOS-laitteella Jonkun muun laite.

    Näkymä sovelluksesta (Android) Näkymä sovelluksesat (iOS)
    Android ja iOS-näkymät

  4.  Valitse Uusi lapsen profiili. Määritä profiilille nimi ja ikä.
  5. Uuden lapsen profiilin luonnin jälkeen voit tutustua ja asettaa perhesääntöjä profiilille. Profiilin perhesääntöjä voi muokata myös myöhemmin profiilin hallinnasta.
  6. Perhesääntöjen asettamisen jälkeen Turvapaketin asennus lapsen laitteelle on valmis.
Virustarkistus

Turvapaketti suorittaa automaattisesti virustarkistuksen vähintään kerran päivässä sekä aina kun uusi tiedosto ladataan tai uusi sovellus asennetaan.

Huom: iPhone-puhelimissa Turvapaketin virustarkistus ei ole käytössä. Turvapaketissa on monia muita ominaisuuksia, joista iPhone-käyttäjänä hyödyt (mm. turvallinen selaus, VPN ja salasanaholvi).
 
Voit halutessasi suorittaa virustarkistuksen itse näin:

  1. Avaa Turvapaketti laitteeltasi.
  2. Paina sovelluksen etusivulla kohdasta Virukset ja uhat.
  3. Paina Tarkista-napista, jolloin ylimääräinen virustarkistus alkaa.

Tarkistuhistorian näet painamalla Tarkistushistoria-kohdasta

Sovelluksen oikeasta kulmasta voit määrittää, sallitaanko virusten tunnistukseen tarvittavien tietojen lataus vain wifi-verkkoon yhdistettynä vai myös mobiilidatayhteyden kautta.

VPN-yksityisyys

Tämä toiminto kuuluu Turvapaketti Total -tuotteisiin. Jos sinulla on Turvapaketti Mini tai Premium, suosittelemme päivittämään palvelun kattavammaksi Turvapaketti Totaliksi Minun Teliassa.

Lyhenne VPN tulee sanoista “Virtual Private Network”. VPN suojaa yksityisyyttäsi estämällä sivustoja, mainostajia tai hakkereita seuraamasta sinua, kun käytät julkisia verkkoja (esim. kauppakeskuksen wifi). Lisäksi voit käyttää palveluita, kuten olisit fyysisesti samassa sijainnissa kuin etäverkko.

VPN-toiminnon käyttö
  1. Paina sovelluksen kotinäkymässä VPN-yksityisyys -valintaa.
  2. Näkyviin tulee kuvaus palvelusta ja huomautus sen käytöstä. Pääset eteenpäin Jatka-painikkeella.
  3. Salli puhelimen asetuksista VPN-yhteyden muodostaminen.
  4. VPN-yhteys muodostuu automaattisesti parhaimmalla sijainnilla. Voit halutessasi muuttaa virtuaalista sijaintiasi VPN-yksityisyys -näkymästä painamalla nykyistä sijaintia.
  5. Jos valitset eri virtuaalisijainteja, viimeksi käytetyt näkyvät jatkossa VPN-yksityisyys -näkymässä ja voi valita nopeasti niiden väliltä.
  6. Voit kytkeä VPN-yhteyden päälle ja pois Suojaus poissa / Suojaus käytössä -painikkeesta.
Apua ongelmatilanteisiin

Kun käytät VPN-yksityisyyttä mobiililaitteilla, osa sivustoista tai sovelluksista ei välttämättä toimi. Jos ongelmia esiintyy, kokeile kytkeä VPN pois päältä tai anna haluamallesi sovellukselle VPN-ohitus (mahdollinen vain Androidilla). Voit tehdä ohituksen näin:

  1. Paina VPN-yksityisyys -näkymässä oikeassa yläkulmassa olevaa hammasratasta.
  2. Valitse VPN-ohitus.
  3. Etsi haluttu sovellus ja paina raksi ruutuun. Jatkossa sovellus käyttää nettiä ilman VPN-yhteyttä.
Usein kysyttyä VPN-toiminnosta

Tarvitseeko Suomessakin VPN:ää?

VPN:ää kannattaa käyttää aina, kun laitteesi on yhteydessä julkiseen verkkoon. Internetissä ei ole maarajoja, joten myös monet seurantaevästeet toimivat Suomessa kuten muuallakin.

Hidastaako VPN laitteita?

VPN salaa ja purkaa kaiken tiedon, joka kulkee laitteellesi ja siitä pois. Se kuluttaa hieman laitteen tehoa, mutta käytännössä sitä tuskin huomaa. Suurin osa toiminnoista tapahtuu VPN-portin tasolla, joten itse sovellus on mahdollisimman kevyt.

Hidastaako VPN nettiyhteyttä?

Kun joudut kolmansien osapuolten seurannan kohteeksi, laitteelle latautuu paljon ylimääräistä dataa, mikä kuormittaa nettiyhteyttä. VPN estää seurantaevästeet, jolloin kuormitus vähenee ja nettisivut latautuvat nopeammin.

Kun käytät VPN-palvelua, kaikki verkkoliikenne salataan ja kuljetetaan valitsemasi virtuaalisen sijainnin kautta. Esimerkiksi jos olet Suomessa  ja valitset virtuaalisen sijainnin Australiasta, kaikki verkkoliikenne kulkee Australian kautta, vaikka lukisit suomalaista uutissivustoa. Koska data ei kulje suoraan, vaan kiertää virtuaalisen sijainnin kautta, välimatka hidastaa yhteyttä hieman. Mitä kauempana virtuaalinen sijaintisi on, sitä kauemmin tiedonsiirto kestää.

Miksi IP-osoitteeni onkin eri maassa kuin piti?

VPN-palvelun avulla voit valita virtuaalisen sijainnin, jonka kautta kaikki käyttämäsi dataliikenne kulkee. Jos olet esimerkiksi Saksassa ja valitset VPN-palvelussa sijainniksi Suomen, kaikki dataliikenne kulkee Suomessa sijaitsevien yhdyskäytäväpalvelinten kautta.

Internetissä on geopaikannus- tai GeoIP-palveluja, jotka yrittävät määrittää IP-osoitteesi sijainnin, kun käytät niitä. Yleensä ne toimivat hyvin: yllä olevassa esimerkissä Saksassa oleva käyttäjä näkee, että hänen yhteytensä tulee Suomesta tällaisella palvelulla.

GeoIP-palvelut eivät aina toimi kunnolla, sillä maantieteellisen sijainnin määrittävät IP-osoitteet eivät ole aina luotettavia. GeoIP-tietokantoja on useita erilaisia. Ne yrittävät yhdistää IP-osoitteet eri maihin ja kaupunkeihin, mutta niiden tietokannat eivät ole kattavia ja niissä voi olla virheitä. Esimerkiksi monikansallisen yrityksen omistamat IP-osoitteet voivat olla tällaisia poikkeuksia: Hollantilainen yritys saattaa omistaa Japanissa sijaitsevia IP-osoitteita, mutta IP-osoitteet näkyvätkin GeoIP-palveluissa hollantilaisina.

Kaikki Turvapaketin VPN-palvelussa käytettävissä olevat sijainnit sijaitsevat niissä maissa, jotka palvelussa näkyvät, vaikka GeoIP-palvelu väittäisikin muuta.

Salasanaholvi

Tämä toiminto kuuluu Turvapaketti Total -tuotteisiin, joissa se on saatavilla pääkäyttäjän laitteisiin. Jos sinulla on Turvapaketti Mini tai Premium, suosittelemme päivittämään palvelun kattavammaksi Turvapaketti Totaliksi Minun Teliassa.

Voit luoda laitteellesi salasanaholvin, johon tallennat turvallisesti esim. käyttäjätunnuksia, salasanoja ja pankkikorttien tietoja. Salasanaholvin käyttöönoton jälkeen pääset katsomaan tietoja vain erikseen luomallasi pääsalasanalla. Jos hukkaat laitteesi tai se varastetaan, salasanaholvissa olevia tietoja ei kuitenkaan pääse lukemaan ilman pääsalasanaa.

  • Kun otat salasanaholvin käyttöön, seuraa käyttöönoton ohjeita sovelluksessa.
  • Kun olet luonut tarpeeksi vahvan pääsalasanan ja vahvistanut sen, voit tallentaa palautuskoodin QR-kuvana puhelimeesi siltä varalta, että unohdat pääsalasanan. QR-kuvan avulla voit tarvittaessa palauttaa pääsalasanan.
  • Voit luoda uusia merkintöjä, joihin voit tallentaa käyttäjätietoja, salasanoja tai maksukortin tietoja. Voit myös tallentaa verkko-osoitteita ja omia muistiinpanoja.
  • Nimeä tallennus ja anna tallennettavat tiedot. Voit myös luoda vahvan salasanan arpakuutio-kuvakkeesta kyseiseen muistioon. Paina lopuksi Tallenna.
  • Voit muokata tallennettuja tietoja painamalla tallennuksen nimeä Salasanaholvin päänäkymässä. 
  • Voit jakaa salasanaholvisi myös muille omille laitteillesi.
Henkilötietojen suojaus

Tämä toiminto kuuluu Turvapaketti Total -tuotteisiin, joissa se on saatavilla pääkäyttäjän laitteisiin. Jos sinulla on Turvapaketti Mini tai Premium, suosittelemme päivittämään palvelun kattavammaksi Turvapaketti Totaliksi Minun Teliassa.

Henkilötietojen suojaus kertoo sinulle, jos seurantaan antamasi henkilötiedot ovat vuotaneet jonkin tietovuodon yhteydessä. Turvapaketti kertoo myös, mitä toimenpiteitä sinun kannattaa tehdä vuodon vuoksi.

Voit itse määritellä, mitä osoitteita tai tietoja haluat tarkistettavaksi.

  1. Paina Henkilötietojen valvonta -näkymässä kohdasta Valvontakohteet.
  2. Paina + Lisää kohde.
  3. Valitse mitä tietoja haluat tarkistettavaksi ja syötä kyseiset tiedot.
  4. Kun syötät sähköpostiosoitteen, voit määritellä sen olevan myös yhteystieto, johon ilmoitetaan mahdollisista uusista tietomurroista.
  5. Löytyneet tietomurrot ja niiden vakavuus näkyvät päänäkymässä. Painamalla yksittäistä tietomurron nimeä, saat lisätietoja siitä, mitä tietojasi on vuotanut ja mitä toimenpiteita sinun olisi tärkeää tehdä.
Suojattu selaus Safari-selaimessa (iOS-laitteet)

Jotta voit selata nettiä, käyttää verkkopankkia ja tehdä ostoksia turvallisesti iOS-laitteen Safari-selaimella, tarvitsee selaimelle ottaa käyttöön Turvapaketin selainlaajennus. Se myös näyttää sinulle suojaustietoja samalla kun liikut netissä.

Käyttöönotto
  1. Avaa Turvapaketti-sovellus laitteellasi.
  2. Jos et ole vielä määrittänyt laajennusta Safariin, sovelluksen päänäkymässä näkyy laajennuksesta kertova ilmoitus. Paina sen Määritä-painiketta.
  3. Nettiselain aukeaa. Ota siellä laajennus käyttöön näin:

    iPhonessa:
    A. Napauta selaimen osoitekentän vieressä olevaa ikonia, jossa on kaksi A-kirjainta.

    B. Painikkeen ponnahdusvalikko tulee näkyviin. Napauta siinä Hallitse laajennuksia -kohtaa.

    C. Hallitse laajennuksia -valikko tulee näkyviin. Ota Turvallinen selaus -laajennus käyttöön napauttamalla sen vieressä olevasta liukukytkimestä.

    D. Napauta sitten kohdasta Valmis.

    iPadissa:
    A. Napauta palapelin palaa muisuttavaa ikonia.
    B. Ota Turvallinen selaus -laajennus käyttöön napauttamalla sen vieressä olevasta liukukytkimestä.
  4. Olet nyt ottanut suojatun selauksen laajennuksen käyttöön, mutta sinun tarvitsee vielä antaa sille oikeudet kaikkien sivustojen suojaamiseen. Aloita napauttamalla selaimen osoitekentän vieressä olevaa ikonia, jossa on kaksi A-kirjainta.
  5. Napauta Turvallinen selaus -laajennus -kohtaa, jolloin laajennuksen käyttölupa-asetukset tulevat näkyviin.
  6. Napauta Salli aina.
  7. Napauta Salli aina kaikilla sivustoilla.
  8. Lataa sivu uudelleen napauttamalla ympyrän muotoista nuolta.

Vinkki: Voit muuttaa käyttölupa-asetusta myöhemmin laitteen asetuksissa.

Sivuston turvallisuuden manuaalinen tarkistus

Jos sinua epäilyttää, onko henkilötietojen syöttäminen jollekin sivulle turvallista, voit tarkistaa sivuston turvallisuuden manuaalisesti:

  1. Napauta selaimessa verkkosivun osoitteen vieressä näkyvää laajennuskuvaketta (palapelin palan näköinen ikoni)
  2. Valitse aukeavasta luettelosta Selauksen suojaus -laajennus. Tarkistuksen tulos tulee näkyviin selaimesi ylälaitaan.
  3. Palaa takaisin selaimeen valitsemalla Valmis.
Laitteistovaatimukset

Tuetut käyttöjärjestelmät:

  • Windows 11
  • Windows 10 (ARM-pohjaiset tabletit ei tuettu)
  • Windows 8.1*
  • macOS 10.12 (Catalina) tai uudempi
  • Android 10.0 ja uudemmat sekä vähintään 70 Mt vapaata levytilaa
  • iOS 16 ja uudemmat sekä vähintään 10 Mt vapaata levytilaa

* F-Secure lopettaa Windows 8.1 -käyttöjärjestelmän tukemisen 31.5.2024. Microsoft lopetti Windows 8.1:n tuotetuen 10.1.2023. F-Secure ei voi enää taata tietokoneesi turvallisuutta, vaikka siihen olisi asennettu jokin tietoturvatuotteemme. Tämän takia joudumme lopettamaan Windows 8.1:n tukemisen.

Laitteet joille ei ole tukea:

  • Chromebook-laitteet

Suoritin: Vähintään Intel Pentium 4 (PC & Mac)

Muisti: 1 Gt tai enemmän (PC & Mac)

Levytila: 600 Mt vapaata levytilaa (PC) tai 250 Mt vapaata levytilaa (Mac)

Lisäksi:

  • Nopea nettiyhteys tilauksen vahvistamiseen ja päivitysten vastaanottamiseen.
  • Windows: Järjestelmän on oltava Microsoftin määrittämien Windowsin vähimmäisvaatimusten mukainen.
Turvapaketin irtisanominen

Turvapaketin irtisanominen onnistuu helpoiten näin:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Aukeavalta sivulta löydät Muut palvelut -otsikon alta Turvapaketti-tilauksesi. Paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Klikkaa Poista palvelu -painiketta sivun alalaidassa ja seuraa ohjeita.

IRTISANO TURVAPAKETTI

Voit myös aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Freedome VPN -palvelun ohjeet

Telia Yhteyspiste -palvelun ohjeet

Huijausviestit ja huijauspuhelut

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.