Takaisin

Turvapaketti Premium

Turvapaketti Premium on suomenkielinen, selkeä ja helposti asennettava tietoturvaohjelma, jolla suojaat jopa 25 laitetta.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Turvapaketti sisältää:

  • virusturvan
  • vakoilusuojan
  • roskapostinsuodattimen
  • varastetun puhelimen etsiminen, tyhjennys ja lukitus
  • lapsilukko-ominaisuuden ja
  • verkkopankkisuojauksen.

Windows-tietokoneilla Turvapaketti laajentaa Windowsin palomuuria esimerkiksi estämällä sovelluksia lataamasta haitallisia tiedostoja. Applen ja Microsoftin älypuhelimille ja tableteille asennettava Turvapaketti sisältää turvaselaimen.

Tilaa Turvapaketti kirjautumalla Minun Teliaanverkkokaupasta, Telia Kaupasta tai asiakaspalvelusta. Sinun ei tarvitse olla ennestään Telian asiakas.

Telia Helppi apunasi

Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin 0600 10 100 (2,25 €/min + mpm/pvm). Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.

Lue lisää Telia Helpistä

Lataus ja asennus

LATAA TURVAPAKETTI

Voit asentaa Turvapaketin, kun olet saanut Ota käyttöön -viestin. Ennen kuin aloitat asennuksen, on hyvä varmistaa myös seuraavat asiat:

  • Tietokoneesi käyttöjärjestelmä on ajan tasalla.
  • Olet poistanut koneelta vanhan tietoturvaohjelman. Ohjeet löydät tältä sivulta alempaa kohdasta "Vanhan tietoturvaohjelman poistaminen".
  • Olet kirjautunut koneelle järjestelmänvalvojan oikeuksilla.
  • Sinulla on Telia-tunnus. Telia-tunnus on sama, jolla kirjaudut Minun Teliaan. Katso ohjeet Telia-tunnuksen luomiseen.
  • Tietokone on yhteydessä internetiin.
Käyttöönotto Windows PC

 
Käyttöönotto Mac

Asennusohje Mac (pdf)

Käyttöönotto Android

Asennusohje Android (pdf)

Käyttöönotto iOS

Asennusohje iOS (pdf)

Käyttöönotto Windows Phone 8

Asennusohje Windows Phone 8 (pdf)

Perhesäännöt

Lapsesi voivat käyttää internetiä huoletta, kun haitalliset sivustot estää ja sovitut nukkumaanmenoajat varmistaa Telia Turvapaketin Perhesäännöt. Katso videolta, miten asetat Perhesäännöt käyttöön.

Perhesääntöjen sovellusrajoitukset eivät toimi iPhonella ja iPadilla?

Turvapaketilla voi tehdä perhesäännöillä rajoituksia sovelluksiin, mutta Applen laitteilla tätä täytyy muuttaa myös laitteen omista asetuksista.

  1. Valitse Asetukset ja napauta Ruutuaika.
  2. Klikkaa Sisältö ja yksityisyys ja seuraavaksi Sisältörajoitukset.
  3. Valitse Sallittu Store-sisältö kohdasta haluamasi asetukset.

Tämän jälkeen Perhesääntöjen rajoitukset toimivat oikein.

Lapsilukko

Lapsilukon määrittäminen (pdf)

Miksi lapsilukko meni pois päältä Huawein laitteessa?

Joissain Huawein laitteissa on toiminto, joka sulkee sovellukset automaattisesti taustalta silloin, kun laitetta ei käytetä. Kun Telia Turvapaketti -sovellus suljetaan, myös sen lapsilukko-ominaisuus menee pois päältä. Tämä voidaan välttää lisäämällä Telia Turvapaketti-laite suojattujen sovellusten listalle.

Lisää Telia Turvapaketti suojattujen sovellusten listalle laitteen asetuksissa kohdassa Suojatut sovellukset. Lisättyäsi sovelluksen listalle, se pysyy käynnissä silloinkin kun laitetta ei käytetä.

Muiden toiminnallisuuksien käyttöönotto

Palomuurin säännöt (pdf)
Virustarkastus Telia Turvapakettiohjelmalla (pdf)
Verkkopankkisuojaus (pdf)

Turvapaketin päivittäminen

Sinun ei tarvitse muistaa päivittää Turvapakettiohjelmistoa, koska se päivittää itsensä automaattisesti. Mikäli ohjelma ei ole päivittynyt, tarkistathan, että olet kytkenyt automaattiset päivitykset päälle.

Vanhan tietoturvaohjelman poistaminen

Telia Turvapaketin asennusohjelma tunnistaa ja poistaa useimmat muut tietoturvatuotteet automaattisesti asennuksen aikana. Suosittelemme kuitenkin poistamaan muut tietoturvaohjelmat ennen Telia Turvapaketin asennusta manuaalisesti alla olevien ohjeiden mukaan.

Tietoturvaohjelman poistaminen PC-tietokoneelta

Huom! Vaiheet saattavat vaihdella hieman eri Windows-versioissa.

  1. Valitse Käynnistä > Ohjauspaneeli.
  2. Valitse Ohjelmat ja toiminnot (Windows 10, 8, 7) tai Poista ohjelman asennus (Windows Vista).
  3. Etsi tietoturvatuote, jonka haluat poistaa (esimerkiksi Avast Antivirus). Napsauta sitä hiiren kakkospainikkeella ja valitse Poista tai muuta. Käyttäjän tilinvalvonta saattaa tulla näkyviin. Kirjoita järjestelmänvalvojan käyttäjätiedot ja valitse Kyllä.
  4. Poista tietoturvatuotteen asennus toimimalla asennusikkunaan näkyviin tulevien ohjeiden mukaan.
  5. Viimeistele koko tuotteen asennuksen poisto käynnistämällä tietokone uudelleen pyydettäessä.
Tietoturvaohjelman poistaminen Mac-tietokoneelta

Etsi ohjelmistotoimittajan antamat asennuksenpoisto-ohjeet ja toimi niiden mukaan. Yleensä toimittajat ovat lisänneet erillisen asennuksen poistamiseen käytettävän sovelluksen asennuslevykuvaan (*.dmg) tai pääsovelluksen mukaan Ohjelmat-kansioon. Voit kokeilla seuraavia:

  1. Avaa Finder > Ohjelmat.
  2. Etsi sen tietoturvatuotteen kansio, jonka haluat poistaa (esimerkiksi Avast Antivirus). Avaa kansio ja kaksoisnapsauta kansiossa mahdollisesti olevaa asennuksenpoistosovellusta.
  3. Vahvista, että haluat poistaa tuotteen asennuksen. Kirjoita todennusikkunaan järjestelmänvalvojan käyttäjätiedot ja valitse OK.
  4. Viimeistele tuotteen asennuksen poisto käynnistämällä tietokone uudelleen pyydettäessä.
Laitteistovaatimukset

Tuetut käyttöjärjestelmät:

  • Windows 10
  • Windows 8.1 (ARM-pohjaisia tabletteja ei tueta)
  • Windows 7 (SP1)
  • macOS 10.12 (Sierra) tai uudempi
  • Android 5.0 ja uudemmat sekä vähintään 70 Mt vapaata levytilaa
  • iOS 10 ja uudemmat sekä vähintään 10 Mt vapaata levytilaa

Suoritin: Vähintään Intel Pentium 4 (PC & Mac)

Muisti: 1 Gt tai enemmän (PC & Mac)

Levytila: 1,2 Gt vapaata levytilaa (PC) tai 250 Mt vapaata levytilaa (Mac)

Lisäksi: Nopea internet-yhteys tilauksen vahvistamiseen ja päivitysten vastaanottamiseen. Windows: Järjestelmän on oltava Microsoftin määrittämien Windowsin vähimmäisvaatimusten mukainen.

Turvapaketin irtisanominen

Turvapaketin irtisanominen onnistuu helpoiten näin:

  1. Kirjaudu sisään omalla Telia-tunnuksellasi
  2. Valitse Telia Turvapaketti
  3. Klikkaa Poista palvelu -painiketta sivun alalaidassa

IRTISANO TURVAPAKETTI

Voit myös aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Lisää samasta aiheesta

Freedome VPN

Telia Yhteyspiste -palvelu

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.