Yhteys Multi -rinnakkaisliittymät

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Ajankohtaista: Vanhat Multi-SIM-palvelut päivittyivät Yhteys Multi+ -palveluiksi huhtikuussa 2023.

Lue lisää muutoksesta

Yhteys Multi -palvelulla voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa muissa laitteissa, kuten älykellossa, kakkospuhelimessa tai tabletissa. Palvelu hyödyntää pääliittymän puhe-, viestiominaisuuksia sekä netin käyttömäärää. Yhteys Multi toimii 4G-verkossa eli se on yhteensopiva 4G-puheluiden (VoLTE) ja wifi-puheluiden kanssa.

Palvelusta on tarjolla kolme versiota, jotka eroavat toisistaan netin nopeuden ja käyttötarkoitusten osalta:

Yhteys Multi

  • Netin nopeus: 10 Mbit/s
  • Käyttökohteet: älykellot ja muut pienen nopeuden laitteet

Yhteys Multi+

  • Netin nopeus: sama kuin pääliittymässä, mutta enintään 300 Mbit/s
  • Käyttökohteet: kakkospuhelimet sekä tabletit, joissa on puheominaisuus

Yhteys Multi+ 5G 

  • Netin nopeus: 5G-verkossa sama kuin pääliittymässä, mutta enintään 300 Mbit/s
  • Käyttökohteet: 5G-kykyiset tabletit ja 5G-kykyiset kakkospuhelimet
  • Huom: Palvelu on saatavilla vain, jos pääliittymä on 5G-liittymä.
Vanhat Multi-SIM-palvelut päivittyivät Yhteys Multi+ -palveluiksi huhtikuussa 2023

Multi-SIM-rinnakkaisliittymät päivittyivät automaattisesti 1.4.2023 alkaen laskutuskauden vaihteessa nykyaikaiseksi Telia Yhteys Multi+ -palveluksi. Olemme tiedottaneet muutoksesta niitä asiakkaitamme, joita asia koskee.

Rinnakkaisliittymien monipuolinen käytettävyys on nykypäivänä erityisen tärkeää. Siksi investoimme uusimpiin teknologioihin, jotka tarjoavat luotettavan ja turvallisen käyttökokemuksen. Multi-SIM-palvelun tilalle tuli monipuolisempi Yhteys Multi+, jolla voit käyttää liittymän yhteyttä ja puhelinnumeroa muissa laitteissa, kuten kakkospuhelimessa, älykellossa tai tabletissa. Yhteys Multi+ toimii 4G-verkossa (4G VoLTE), joten se on yhteensopiva 4G-puheluiden ja wifi-puheluiden kanssa. 3G-verkko poistuu käytöstä vuoden 2023 aikana, joten rinnakkaisliittymän päivitys on siltäkin osin ajankohtaista.

Uudistuksen myötä palvelun hinta muuttuu.

Yhteys Multi -palvelusta on kolme versiota, joista Yhteys Multi+ on laajuudeltaan keskimmäinen.  Voit päivittää halutessasi palvelun sinulle sopivimpaan versioon ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Alla olevasta taulukosta löydät Multi-SIM-palvelun ja Yhetys Multi+-palvelun vertailun:

  Multi-SIM Yhteys Multi+
Rinnakkais-
liittymien maksimimäärä 
pääliittymää
kohden
1 3
4G- ja wifi-puheluiden tuki Ei Kyllä
5G-tuki Ei Saatavilla Yhteys Multi+ 5G -palveluun
Hinta 7,90 €/kk Multi-SIM-palvelun asiakkaille 9,99 €
/rinnakkais-
liittymä (norm. 14,90 €/kk)
Lisätietoa Yhteys Multi -palvelusta
Mitä palveluun sisältyy?

Yhteys Multi -palvelun kuukausimaksuun sisältyy pääliittymäsi pakettien käyttö kotimaassa. Jos esimerkiksi puhepaketti loppuu tai käytät lisämaksullisia palvelunumeroita, on hinnoittelu Yhteys Multi -palvelulla sama kuin pääliittymällä.

Pää- sekä rinnakkaisliittymällä voi soittaa ja vastaanottaa puheluita, lähettää ja vastaanottaa teksti- ja multimediaviestejä sekä käyttää nettiä. Rinnakkaisliittymästä ei voi soittaa pääliittymään, eikä päinvastoin.

Teksti- ja multimediaviestit vastaanotetaan oletuksena kaikkiin rinnakkaisliittymiin. Asetusta voi muuttaa Minun Teliassa tai Minun Telia -sovelluksessa.

Yhtä pääliittymää kohden voi olla kolme rinnakkaisliittymää, joista Apple ja Samsung Watch -kellojen liittymiä voi olla enintään kaksi.

Millainen pääliittymän kuuluu olla?

Yhteys Multi -palvelu on kytkettävissä kaikkiin liittymiin, jotka tukevat Telia 4G-puhetta. Yhteys Multi+ 5G on yhteensopiva vain 5G-liittymien kanssa.

Yhteensopivuus eri laitteiden kanssa

Laitteessa on oltava paikka sim-kortille tai tuki eSIMille.

Älykellon toiminta ulkomailla riippuu valmistajasta:

  • Samsung Watch toimii mobiiliyhteydellä myös ulkomailla. Ulkomaankäytön hinnoittelu on pääliittymän mukainen.
  • Apple Watchin mobiiliyhteys toimii ulkomailla, kun käytössä on Apple Watch Series 5 tai uudempi kellomalli, sekä iPhone 6s tai uudempi puhelinmalli. Puhelimessa tulee olla iOS 16.0 ja kellossa Watch 9.1 tai uudempi ohjelmistoversio. Ulkomailla käytettävän 4G-verkon tulee tukea myös VoLTE:a. Voit varmistaa asiakaspalvelustamme, mitkä kohdemaan operaattorit tukevat VoLTE:a. Ulkomaankäytön hinnoittelu on pääliittymän mukainen. Muissa tapauksissa Apple Watch toimii ulkomailla Bluetooth-yhteydellä.
Yhteys Multi -palvelun tilaaminen
Apple Watch ja Galaxy Watch -älykellot
  • iPhone & Apple Watch tai Samsung-puhelin & Samsung Watch -laiteparille voit tilata palvelun puhelimen sovelluksella (iPhonen Watch ja Samsungin Galaxy Wearable)
  • Muilla laitepareilla tilaaminen onnistuu asiakaspalvelussa.

Ohjeet Yhteys Multi -palvelun käyttöönottoon älykellolla

Muut laitteet

Palvelun tilaaminen nykyiseen liittymään

Nykyiseen liittymään palvelun tilaaminen onnistuu kätevästi Minun Teliassa:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Etsi liittymä, jolle haluat kytkeä Yhteys Multi -palvelun ja paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Valitse Liittymäni-välilehdellä Tilaa Yhteys Multi -rinnakkaisliittymä.
  4. Valitse vaihtoehdoista haluamasi Yhteys Multi -palvelu ja seuraa ohjeita.

Voit tilata palvelun myös Telia Kaupassa tai asiakaspalvelumme kautta.

Palvelun tilaaminen uuteen liittymään

Uutta liittymää verkkokaupasta tilatessasi voit valita liittymälle lisäpalveluksi Yhteys Multin Lisäpalvelut-valikosta.

Yhteys Multi -palvelun päivittäminen

Yhteys Multin päivitys onnistuu ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Yhteys Multi -palvelun irtisanominen

Apple Watchille tai Samsung Galaxy Watchille tilatun Yhteys Multi -palvelun irtisanominen onnistuu alla olevilla ohjeilla. Muiden laitteiden kohdalla palvelun irtisanominen onnistuu Minun Teliasta.

Apple Watch

Älykellon mobiililiittymän voit irtisanoa tai ottaa pois käytöstä iPhonen Watch -sovelluksella. Jos haluat irtisanoa liittymän, tee näin:

  1. Avaa Watch-sovellus ja sieltä Oma Apple Watch -välilehti ja valitse Mobiiliverkko.
  2. Paina valikon ylälaidassa Mobiilipalvelu - Telia FI vierestä.
  3. Valitse Hallitse tiliä Telia FI, jolloin pääset kirjautumaan liittymän hallintasivulle. Kirjaudu sisään Minun Telia -tunnuksellasi, pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
  4. Valitse se multiliittymä jonka haluat irtisanoa ja valitse Irtisano liittymä. Irtisanominen on valmis.
  5. Voit tarkistaa liittymän irtisanoutumisen Watch-sovelluksen Mobiiliverkko-näkymässä. Irtisanominen on onnistunut, kun näkymässä kerrotaan, ettei Telia FI mobiilipalvelu ole käytössä.

Huomioithan, että parituksen poisto tai liittymän poistaminen Watch-sovelluksessa ei irtisano liittymää, vaan ainoastaan ottaa sen pois käytöstä. Liittymän irtisanominen onnistuu vain liittymän hallintasivulla (kohta 3.). Jos irtisanomisen aikana ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Samsung Galaxy Watch

Älykellon mobiililiittymän voit irtisanoa tai ottaa pois käytöstä Galaxy Wearable -sovelluksella. Jos haluat irtisanoa liittymän, tee näin:

  1. Avaa Galaxy Wearable -sovellus ja sen alkuvalikosta Liittymätilaukset (Mobile networks).
  2. Valitse avautuvasta valikosta Hallinnoi tilauksia (Manage subscriptions).
  3. Kirjaudu avautuvalla ikkunalla sisään. Voit kirjautua kuluttaja-asiakkaana Minun Telia -tunnuksellasi, pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella. Työsuhdeliittymän käyttäjä voi kirjautua puhelinnumerolla. Käyttäessäsi puhelinnumeroa, valitse Telia-tunnuksella -vaihtoehto. Puhelinnumeron salasanan saat lähettämällä tekstiviestin "SALASANA" numeroon 15400.
  4. Valitse se multiliittymä jonka haluat irtisanoa ja valitse Irtisano liittymä.  Irtisanominen on valmis.
  5. Voit tarkistaa liittymän irtisanoutumisen Galaxy Wearable -sovelluksen Liittymätilaukset-näkymässä. Irtisanominen on onnistunut, kun näkymässä kerrotaan, ettei Telia FI mobiilipalvelu ole käytössä

Huomioithan, että parituksen poisto tai liittymän poistaminen Galaxy Wearable -sovelluksessa ei irtisano liittymää, vaan ottaa sen vain pois käytöstä. Liittymän irtisanominen onnistuu vain liittymän hallintasivulla (kohta 3.). Jos irtisanomisen aikana ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Puhelinliittymän tai mobiilinettiliittymän irtisanominen

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

4G-puhelut (VoLTE) ja wifi-puhelut

Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

MMS-viestien lukeminen

Uuden sim-kortin tilaaminen

Soitonsiirto

Saldopalvelut

Telia Perhe -palvelu

eSIM – elektroninen, laitteeseen sisäänrakennettu sim

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.