Takaisin

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Monet liittymiin liittyvät muutokset saat tehtyä itse kirjautumalla Minun Teliaan. Siellä onnnistuu mm. osoitteen päivittäminen, puhelinnumeron muuttaminen salaiseksi, liittymän päivitys sekä yhteystietojen muutokset.

Liittymän päivittäminen itsepalveluna

Telian matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat (esim. tabletin liittymä) saa päivitettyä kirjautumalla sisään Minun Teliaan

KIRJAUDU SISÄÄN

1. Kirjautumisen jälkeen valitse liittymä, jota haluat päivittää.
2. Kohdasta Liittymäsi valitse Päivitä liittymä.
3. Avautuvalla sivulla näet nykyisen liittymäsi tiedot, sekä alempana tarjolla olevien vaihtoehtojen tiedot hintoineen. Valitse sopiva paketti tarjolla olevista ja paina Jatka.
4. Näet yhteenvedon uudesta liittymästäsi. Jos hyväksyt liittymän päivityksen, ruksi pyydetyt kohdat ja valitse Lähetä tilaus.
5. Liittymäsi päivittyy heti. Sinun ei tarvitse muuta, kuin käynnistää puhelimesi uudestaan kun sinulle sopii. 
6. Uusi hinta tulee liittymän saldolle näkyviin huomisesta alkaen.

Vaihda numero salaiseksi

Asettamalla numerosi salaiseksi se ei löydy numero- ja hakupalveluista. Salainen numero ei näy myöskään soitettaessa vastaanottajalle. Huomioithan, että numeron näkymistä ei voi estää viranomaisnumeroihin soitettaessa ja teksti- tai multimediaviestejä lähetettäessä.

Jos haluat numerosi näkyvän soittaessasi toiselle henkilölle, mutta et numerotiedustelussa tai numeropalvelussa, muokkaa numeropalvelussa näytettäviä tietoja.

muuta numero salaiseksi

  1. Kirjaudu sisään ja valitse Liittymäsi ja palvelusi -sivulta liittymä, jonka tietoja haluat muokata
  2. Valitse Lisäpalvelusi
  3. Lisäpalveluiden Rajoitukset-kohdasta löydät Salainen numero -valinnan, josta pääset muuttamaan liittymäsi salaiseksi.
Salaisen numeron käyttöönotto puhelimessa
  • Voit sallia numeron näkymisen puhelimen asetuksista (tarkista ohje puhelimen käyttöohjeesta) tai näppäilemällä numeron eteen koodin *31#
  • Voit estää julkisen numeron näkymisen soitettaessa tilapäisesti näppäilemällä numeron eteen koodin #31# tai puhelimen asetuksista.

Huomioithan, että numeron näkymistä ei voi estää viranomaisnumeroihin soitettaessa eikä teksti- tai multimediaviestejä lähetettäessä.

Salaisen numeron tilaaminen tekstiviestillä

Voit tilata salaisen numero myös tekstiviestillä lähettämällä viestin TILAA SALAINEN numeroon 15400 (0 €).

Vahvistettuasi tilauksen palvelu on käytössäsi heti. Numerotiedusteluun tieto päivittyy noin parin arkipäivän kuluttua. Voit muuttaa liittymän takaisin julkiseksi kirjautumalla Minun Teliaan tai asiakaspalvelumme kautta.

Numeropalvelussa näytettävien tietojen muokkaus

Voit muokata numeropalvelussa (Numerotiedustelu, Fonecta Finder ja Zed Finder) näytettäviä tietoja kirjautumalla Minun Teliaan. 

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Kirjauduttuasi sisään valitse Liittymäni ja palveluni -sivulta liittymä, jonka tietoja haluat muokata
  2. Valitse Omat tietosi
  3. Otsikon Tiedot numeropalvelussa -alta valitse Muokkaa ja tee halutut muutokset.
  4. Tekemäsi muutokset päivittyvät 1-5 arkipäivän kuluessa numeropalveluun riippuen palveluntarjoajasta.

 

Nimen- ja osoitteenmuutokset

Viralliset nimi- ja osoitemuutokset päivittyvät tietoihimme suoraan väestörekisteristä, ellet ole sitä estänyt. Voit muokata yhteystietojasi ja laskutustietojasi kirjautumalla Minun Teliaan.

MUOKKAA YHTEYSTIETOJASI

MUOKKAA LASKUTUSTIETOJASI

Lisää samasta aiheesta

Asiakkuuden hallinta kirjautuneena

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

Tekstiviestiasetukset ja viestikeskus

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

Puhelin, SIM-kortti tai liittymä kadonnut tai varastettu

Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

MMS-viestien lukeminen

SIM-kortin koko, uuden tilaaminen ja aktivointi

Vastaajan käyttö ja muokkaus

Palvelunumerot ja estojen tekeminen

VoLTE ja Wi-Fi-puhelut

Multi-SIM ja Yhteys Multi

Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

Videopuhelut

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.