Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Monet liittymiin liittyvät muutokset saat tehtyä itse kirjautumalla Minun Teliaan. Siellä onnnistuu mm. osoitteen päivittäminen, puhelinnumeron muuttaminen salaiseksi, liittymän päivitys sekä yhteystietojen muutokset.

Liittymän päivittäminen itse

Voit päivittää matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat Minun Teliassa. Klikkaamalla alla olevasta Kirjaudu ja päivitä -napista, pääset kirjautumisen jälkeen suoraan oikeaan paikkaan tekemään muutoksia.

KIRJAUDU JA PÄIVITÄ

Voit myös seurata näitä ohjeita:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan. 
  2. Selaa sivua alemmas kunnes löydät sen liittymän, jota haluat päivittää. Klikkaa liittymän kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Avautuvassa näkymässä näet liittymäsi perustietoja. Paina siellä Päivitä liittymä -nappia.
  4. Avautuvalla sivulla näet liittymäsi tiedot ja alempana tarjolla olevat vaihtoehdot hintoineen. Valitse sopiva paketti ja paina Jatka.
  5. Näet yhteenvedon uudesta liittymästäsi. Jos hyväksyt liittymän päivityksen, ruksi pyydetyt kohdat ja valitse Lähetä tilaus.
  6. Liittymäsi päivittyy heti. Sinun tarvitsee vain käynnistää laitteesi uudestaan kun sinulle sopii. Uusi hinta tulee liittymän saldolle näkyviin seuraavasta päivästä alkaen.
Vaihda numero salaiseksi

Asettamalla numerosi salaiseksi se ei löydy numero- ja hakupalveluista. Salainen numero ei näy myöskään soitettaessa vastaanottajalle. Numeron näkymistä ei kuitenkaan voi estää viranomaisnumeroihin soitettaessa ja teksti- tai multimediaviestejä lähetettäessä.

Jos haluat numerosi näkyvän soittaessasi toiselle henkilölle, mutta et numerotiedustelussa tai numeropalvelussa, muokkaa numeropalvelussa näytettäviä tietoja.

muuta numero salaiseksi

  1. Kirjaudu sisään ja selaa sivua alemmas kunnes löydät sen liittymän, jota haluat päivittää. Paina sen kohdalla Hallinnoi tilausta -painiketta.
  2. Valitse liittymän hallintasivulla Lisäpalvelusi-välilehti.
  3. Lisäpalveluiden Rajoitukset-kohdasta löydät Salainen numero -valinnan, josta pääset muuttamaan liittymäsi salaiseksi.
Salaisen numeron käyttöönotto puhelimessa
  • Voit sallia numeron näkymisen puhelimen asetuksista (tarkista ohje puhelimen käyttöohjeesta) tai näppäilemällä numeron eteen koodin *31#
  • Voit estää julkisen numeron näkymisen soitettaessa tilapäisesti näppäilemällä numeron eteen koodin #31# tai puhelimen asetuksista.

Huomioithan, että numeron näkymistä ei voi estää viranomaisnumeroihin soitettaessa eikä teksti- tai multimediaviestejä lähetettäessä.

Salaisen numeron tilaaminen tekstiviestillä

Voit tilata salaisen numero myös tekstiviestillä lähettämällä viestin TILAA SALAINEN numeroon 15400 (0 €).

Vahvistettuasi tilauksen, palvelu on käytössäsi heti. Numerotiedusteluun tieto päivittyy noin parin arkipäivän kuluttua. Voit muuttaa liittymän takaisin julkiseksi kirjautumalla Minun Teliaan tai asiakaspalvelumme kautta.

Numeropalvelussa näytettävien tietojen muokkaus

Liittymän omistaja voi muokata Minun Teliassa numeropalvelussa (Numerotiedustelu, Fonecta Finder ja Zed Finder) näytettäviä tietoja.

Kirjaudu

  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän omistajana.
  2. Etsi liittymä jota haluat muokata ja paina sen kohdalla Hallinnoi tilausta -painiketta.
  3. Valitse liittymän hallintasivulla Omat tietosi -välilehti.
  4. Valitse Tiedot numeropalvelussa -otsikon alta Muokkaa ja tee sitten halutut muutokset.
  5. Muutokset päivittyvät 1–5 arkipäivän kuluessa numeropalveluun riippuen palveluntarjoajasta.
Nimen- ja osoitteenmuutokset

Viralliset nimi- ja osoitemuutokset päivittyvät tietoihimme suoraan väestörekisteristä, ellet ole sitä estänyt. Voit muokata yhteystietojasi ja laskutustietojasi kirjautumalla Minun Teliaan.

Muokkaa yhteystietoja
Muokkaa laskutustietoja

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.