Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Monet liittymiin liittyvät muutokset saat tehtyä itse kirjautumalla Minun Teliaan. Siellä onnnistuu mm. osoitteen päivittäminen, puhelinnumeron muuttaminen salaiseksi, liittymän päivitys sekä yhteystietojen muutokset.

Liittymän päivittäminen itse

Voit päivittää matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat (esim. tabletin liittymä) kirjautumalla Minun Teliaan. Klikkaamalla alla olevasta Kirjaudu ja päivitä -napista, pääset kirjautumisen jälkeen suoraan oikeaan paikkaan tekemään muutoksia.

KIRJAUDU JA PÄIVITÄ

Voit myös seurata näitä ohjeita:

  1. Valitse kirjautumisen jälkeen liittymä, jota haluat päivittää.
  2. Mene kohtaan Liittymäsi ja valitse Päivitä liittymä.
  3. Avautuvalla sivulla näet liittymäsi tiedot ja alempana tarjolla olevat vaihtoehdot hintoineen. Valitse sopiva paketti ja paina Jatka.
  4. Näet yhteenvedon uudesta liittymästäsi. Jos hyväksyt liittymän päivityksen, ruksi pyydetyt kohdat ja valitse Lähetä tilaus.
  5. Liittymäsi päivittyy heti. Sinun tarvitsee vain käynnistää laitteesi uudestaan kun sinulle sopii. Uusi hinta tulee liittymän saldolle näkyviin seuraavasta päivästä alkaen.
Vaihda numero salaiseksi

Asettamalla numerosi salaiseksi se ei löydy numero- ja hakupalveluista. Salainen numero ei näy myöskään soitettaessa vastaanottajalle. Huomioithan, että numeron näkymistä ei voi estää viranomaisnumeroihin soitettaessa ja teksti- tai multimediaviestejä lähetettäessä.

Jos haluat numerosi näkyvän soittaessasi toiselle henkilölle, mutta et numerotiedustelussa tai numeropalvelussa, muokkaa numeropalvelussa näytettäviä tietoja.

muuta numero salaiseksi

  1. Kirjaudu sisään ja valitse Liittymäsi ja palvelusi -sivulta liittymä, jonka tietoja haluat muokata
  2. Valitse Lisäpalvelusi
  3. Lisäpalveluiden Rajoitukset-kohdasta löydät Salainen numero -valinnan, josta pääset muuttamaan liittymäsi salaiseksi.
Salaisen numeron käyttöönotto puhelimessa
  • Voit sallia numeron näkymisen puhelimen asetuksista (tarkista ohje puhelimen käyttöohjeesta) tai näppäilemällä numeron eteen koodin *31#
  • Voit estää julkisen numeron näkymisen soitettaessa tilapäisesti näppäilemällä numeron eteen koodin #31# tai puhelimen asetuksista.

Huomioithan, että numeron näkymistä ei voi estää viranomaisnumeroihin soitettaessa eikä teksti- tai multimediaviestejä lähetettäessä.

Salaisen numeron tilaaminen tekstiviestillä

Voit tilata salaisen numero myös tekstiviestillä lähettämällä viestin TILAA SALAINEN numeroon 15400 (0 €).

Vahvistettuasi tilauksen palvelu on käytössäsi heti. Numerotiedusteluun tieto päivittyy noin parin arkipäivän kuluttua. Voit muuttaa liittymän takaisin julkiseksi kirjautumalla Minun Teliaan tai asiakaspalvelumme kautta.

Numeropalvelussa näytettävien tietojen muokkaus

Voit muokata numeropalvelussa (Numerotiedustelu, Fonecta Finder ja Zed Finder) näytettäviä tietoja kirjautumalla Minun Teliaan. 

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Kirjauduttuasi sisään valitse Liittymäni ja palveluni -sivulta liittymä, jonka tietoja haluat muokata
  2. Valitse Omat tietosi
  3. Valitse otsikon Tiedot numeropalvelussa alta Muokkaa ja tee halutut muutokset.
  4. Tekemäsi muutokset päivittyvät 1–5 arkipäivän kuluessa numeropalveluun riippuen palveluntarjoajasta.
Nimen- ja osoitteenmuutokset

Viralliset nimi- ja osoitemuutokset päivittyvät tietoihimme suoraan väestörekisteristä, ellet ole sitä estänyt. Voit muokata yhteystietojasi ja laskutustietojasi kirjautumalla Minun Teliaan.

MUOKKAA YHTEYSTIETOJASI

MUOKKAA LASKUTUSTIETOJASI

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.