Uuden sim-kortin tilaaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Voit vaihtaa liittymäsi sim-kortin uuteen, jos nykyinen sim-korttisi rikkoutuu, lakkaa toimimasta, katoaa tai jos puhelimesi ei tue vanhaa sim-korttia. Ottaessasi uuden sim-kortin käyttöön, vanha kortti lakkaa toimimasta. Kortinvaihdosta huolimatta puhelinnumerosi säilyy samana. Samoin liittymällä olevat palvelut (esim. puhe- ja tekstiviestipaketit) säilyvät ennallaan.

Toimittamamme sim-kortit ovat trio-sim-kortteja, jotka sisältävät kaikki kolme sim-korttikokoa (normaali eli mini, mikro ja nano). Ne sopivat kaikkiin sim-korttipaikan sisältäviin laitteisiin.

Huom! Tavallisen sim-kortin leikkaaminen pienemmäksi saattaa vahingoittaa korttia. Siksi on tärkeää tilata uusi kortti, jos laitteen korttipaikka on pienempi.

Katso ohje uuden sim-kortin käyttöönottoon

Uuden sim-kortin tilaaminen

Voit tilata uuden sim-kortin Minun Teliasta tai asiakaspalvelusta taikka hakea sen Telia Kaupasta. Huomioithan, että sim-kortin vaihto uuteen on maksullista.

Puhelinliittymien ja -palvelujen hinnasto

Tilaa SIM-kortti

Kirjauduttuasi Minun Teliaan, voit tilata uuden sim-kortin näin:

  1. Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
  2. Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden sim-kortin.
  3. Kohdan Liittymäsi alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi ja sen alta Tilaa uusi sim-kortti tai eSIM.
  4. Viimeistele tilaus klikkaamalla Lähetä tilaus.
  5. Kortin mukana saat uuden sim-kortin aktivointiohjeet.
Yhteys Multi -palvelun sim-kortin tilaaminen

Yhteys Multi -palvelun uuden sim-kortin voit tilata ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan:

  1. Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
  2. Klikkaa liittymää, johon kytkettyyn Yhteys Multi -palveluun haluat tilata uuden sim-kortin.
  3. Klikkaa kohdasta Rinnakkaisliittymät.
  4. Klikkaa Tilauksen hallinta -otsikon alta kohtaa Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM ja seuraa ohjeita.
Sähköinen sim

eSIM on sähköinen sim, jota käyttäessä ei tarvitse fyysistä sim-korttia ollenkaan.

Lue lisää eSIMistä

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.