Sopimuskauden keston voit tarkistaa laskulta tai liittymän tiedoista kirjautumalla Minun Teliaan.
Kun määräaikainen sopimuskausi päättyy, liittymäsopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.
Sopimuskauden keston voit tarkistaa laskulta tai liittymän tiedoista kirjautumalla Minun Teliaan.
Kun määräaikainen sopimuskausi päättyy, liittymäsopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.
Voit tilata laitteen ja liittymän yhteishintaan verkkokaupasta, asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta.
Verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta tilattu laite ja liittymä toimitetaan sinulle postitse. Myymälästämme ostaessa saat laitteen ja liittymän suoraan käyttöösi, mikäli haluamaasi laitetta löytyy myymälän varastosta heti.
Mikäli tilasit laitteen uudella liittymällä, voit sen noudettuasi nopeuttaa liittymän käyttöönottoa tai käynnistää numeronsiirron lähettämällä viestin AKTIVOI 0xx-xxxxxxx, jossa xx=liittymänumerosi (esim. 040-9876543) numeroon 18100 (viestin hinta 0 €). Voit lähettää viestin mistä tahansa matkapuhelinliittymästä.
Telia Laitesopimuksella hankitut laitteet eivät ole sim-lukittuja, eli niitä voi käyttää sopimuskauden aikana tarvittaessa myös muiden operaattorien liittymillä.
Kun sopimuksen alkamisesta on kulunut vähintään 6 kk, voit tehdä uuden määräaikaisen sopimuksen uudemmasta laitteesta, vaikka vanhan laitteen sopimuskautta olisi vielä jäljellä. Uusi sopimus astuu voimaan heti ja vanha vastaavasti päättyy. Voit valita uuden laitteen maksettavaksi kerta- tai kuukausierissä riippumatta siitä, miten vanha laite oli sovittu maksettavaksi.
Jos olit valinnut vanhan laitteen maksettavaksi kuukausierissä, laskutetaan jäljellä olevat kuukausimaksut (ilman puhe- ja tekstiviestipaketteja) kerralla pois seuraavalla matkapuhelinlaskullasi.
Lue lisää takuusta ja huollosta
Huom! Muistathan liittää takuukuitin mukaan toimittaessasi laitteen huoltoon.
Voit lunastaa laitteen itsellesi maksamalla laitteen jäljellä olevat maksuerät kerralla pois, kun laitesopimuksen alkamisesta on kulunut vähintään 6 kk. Vaikka lunastaisit laitteen ennen sopimuskauden päättymistä, sopimuksen määräaikaisuus liittymän osalta jatkuu kuitenkin sopimuskauden loppuun asti.
Voit purkaa sopimuksen myös kesken sopimuskauden. Irtisanomisesta kesken sopimuskauden veloitetaan kertamaksuna 50 € sekä Laitesopimuksen jäljellä olevat laitemaksut.
Sopimuksen purkamista voit pyytää asiakaspalvelustamme.
Telia Laitesopimus on aina määräaikainen (12 tai 24 kk) eli liittymää ei ole mahdollista irtisanoa kesken sopimuskauden ilman ylimääräisiä kustannuksia (katso tämän sivun kohta "Sopimuksen purkaminen").
Liittymän numeron voi siirtää toiselle operaattorille määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta. Määräaikaiseen sopimukseen liittyvät laitteen ja liittymän kuukausimaksut laskutetaan kuitenkin sopimuskauden loppuun asti.
Liittymälle tilattuja lisäpalveluja (esim. puhe- ja tekstiviestipaketteja) on mahdollista muokata sopimuskauden aikana. Sopimuskauden päättymispäivän voit tarkistaa laskulta tai kirjautumalla osoitteessa telia.fi/kirjaudu.
Kun määräaikainen sopimuskausi päättyy, liittymäsopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.
Minun Telia
Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.
Kirjaudu selaimella
Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.
Yhteisöön