Takaisin

Telia Laitesopimus

Voit hankkia Telia Laitesopimuksella laitteen ja liittymän yhteishintaan, jolloin sitoudut valitsemaasi määräaikaiseen sopimuskauteen (12 tai 24 kk).
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Sopimuskauden keston voit tarkistaa laskulta tai liittymän tiedoista kirjautumalla Minun Teliaan.

Kun määräaikainen sopimuskausi päättyy, liittymäsopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.

Tilaaminen

Voit tilata laitteen ja liittymän yhteishintaan verkkokaupasta, asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta.

Verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta tilattu laite ja liittymä toimitetaan sinulle postitse. Myymälästämme ostaessa saat laitteen ja liittymän suoraan käyttöösi, mikäli haluamaasi laitetta löytyy myymälän varastosta heti.

Liittymän aktivointi

Mikäli tilasit laitteen uudella liittymällä, voit sen noudettuasi nopeuttaa liittymän käyttöönottoa tai käynnistää numeronsiirron lähettämällä viestin AKTIVOI 0xx-xxxxxxx, jossa xx=liittymänumerosi (esim. 040-9876543) numeroon 18100 (viestin hinta 0 €). Voit lähettää viestin mistä tahansa matkapuhelinliittymästä.

Katso ohje mobiilinetin käyttöönottoon

Laitesopimus ja SIM-lukitus

Telia Laitesopimuksella hankitut laitteet eivät ole sim-lukittuja, eli niitä voi käyttää sopimuskauden aikana tarvittaessa myös muiden operaattorien liittymillä.

Laitteen vaihtaminen toiseen

Kun sopimuksen alkamisesta on kulunut vähintään 6 kk, voit tehdä uuden määräaikaisen sopimuksen uudemmasta laitteesta, vaikka vanhan laitteen sopimuskautta olisi vielä jäljellä. Uusi sopimus astuu voimaan heti ja vanha vastaavasti päättyy. Voit valita uuden laitteen maksettavaksi kerta- tai kuukausierissä riippumatta siitä, miten vanha laite oli sovittu maksettavaksi.

Jos olit valinnut vanhan laitteen maksettavaksi kuukausierissä, laskutetaan jäljellä olevat kuukausimaksut (ilman puhe- ja tekstiviestipaketteja) kerralla pois seuraavalla matkapuhelinlaskullasi.

Laitesopimuksen aikainen takuu ja huolto
  • Kaikilla laitteilla on laitevalmistajan myöntämä takuu.
  • Huollon aikana Telia ei ole velvollinen hyvittämään kuukausimaksuja tai laitemaksuja.
  • Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu.
  • Voit käyttää laitteen huollon aikana liittymän sim-korttia toisessa laitteessa.

Lue lisää takuusta ja huollosta

Huom! Muistathan liittää takuukuitin mukaan toimittaessasi laitteen huoltoon.

Laitteen lunastus

Voit lunastaa laitteen itsellesi maksamalla laitteen jäljellä olevat maksuerät kerralla pois, kun laitesopimuksen alkamisesta on kulunut vähintään 6 kk. Vaikka lunastaisit laitteen ennen sopimuskauden päättymistä, sopimuksen määräaikaisuus liittymän osalta jatkuu kuitenkin sopimuskauden loppuun asti.

Sopimuksen purkaminen

Voit purkaa sopimuksen myös kesken sopimuskauden. Irtisanomisesta kesken sopimuskauden veloitetaan kertamaksuna 50 € sekä Laitesopimuksen jäljellä olevat laitemaksut.

Sopimuksen purkamista voit pyytää asiakaspalvelustamme.

Laitesopimuksen irtisanominen

Telia Laitesopimus on aina määräaikainen (12 tai 24 kk) eli liittymää ei ole mahdollista irtisanoa kesken sopimuskauden ilman ylimääräisiä kustannuksia (katso tämän sivun kohta "Sopimuksen purkaminen"). 

Liittymän numeron voi siirtää toiselle operaattorille määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta. Määräaikaiseen sopimukseen liittyvät laitteen ja liittymän kuukausimaksut laskutetaan kuitenkin sopimuskauden loppuun asti.

  • Laitteen ja liittymän kuukausimaksut laskutetaan ns. laskutusliittymällä, johon ei ole liitetty sim-korttia.
  • Halutessasi voit maksaa loput laitemaksut kerralla pois (katso tämän sivun kohta ”Laitteen lunastus”).

Liittymälle tilattuja lisäpalveluja (esim. puhe- ja tekstiviestipaketteja) on mahdollista muokata sopimuskauden aikana. Sopimuskauden päättymispäivän voit tarkistaa laskulta tai kirjautumalla osoitteessa telia.fi/kirjaudu.

Tarkista sopimuskausi

Kun määräaikainen sopimuskausi päättyy, liittymäsopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.

Lisää samasta aiheesta

Mobiililaajakaistan käyttöönotto

Laitteen takuu ja huolto

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

Puhelin, SIM-kortti tai liittymä kadonnut tai varastettu

Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

SIM-kortin koko, uuden tilaaminen ja aktivointi

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.