Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

PIN-koodilla saat SIM-kortin auki. Jos SIM-kortti vaihtuu, muuttuu PIN-koodikin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

PIN-koodi on turvakoodi, jonka tarkoituksena on estää puhelimen väärinkäyttö. Matkapuhelimesi kysyy automaattisesti PIN-koodia aina, kun se käynnistetään. Suosittelemme, että pidät PIN-koodin kyselyn aina päällä.

PIN-koodin vaihto

Kaikissa liittymissämme PIN-koodi on aluksi 0000. Koodi kannattaa vaihtaa heti ensimmäisellä käyttökerralla sellaiseksi, joka on muiden vaikea arvata, mutta sinun helppo muistaa.

PIN-koodi määrittyy SIM-kortille, eikä matkapuhelimeen, joten puhelinta vaihtaessa vanha PIN-koodi säilyy. PIN-koodin voi vaihtaa milloin vain matkapuhelimen turva-asetuksissa.

Huomioithan, että jos sinulla on Multi-SIM -palvelu, rinnakkaiskortille on oma PIN-koodinsa.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

Telia Laitesopimus

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

Puhelin tai SIM-kortti kadonnut tai varastettu

MMS-viestien lukeminen

SIM-kortin koko, uuden tilaaminen ja aktivointi

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Irtisanominen

Yhteys Multi ja Multi-SIM

Videopuhelut

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.