Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

Matkapuhelimesi kysyy PIN-koodia aina automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

PIN-koodi on turvakoodi, jonka tarkoitus on estää puhelimen väärinkäyttö. Matkapuhelimesi kysyy automaattisesti PIN-koodia aina, kun se käynnistetään. Suosittelemme, että pidät PIN-koodin kyselyn aina päällä.

Kaikissa liittymissämme PIN-koodi on aluksi 0000. Koodi kannattaa vaihtaa heti ensimmäisellä käyttökerralla sellaiseksi, joka on muiden vaikea arvata, mutta sinun helppo muistaa.

PIN-koodi on kytköksissä sim-korttiin:

•    Jos sim-kortti vaihtuu, myös PIN-koodi muuttuu.
•    Jos vaihdat puhelimen mutta käytät samaa sim-korttia, PIN-koodikin pysyy samana.

Huom! Jos sinulla on Multi-sim-palvelu, rinnakkaiskortille on oma PIN-koodinsa.

PIN-koodin vaihto

Voit vaihtaa sim-korttisi PIN-koodin milloin vain matkapuhelimesi turva-asetuksista. Valitse sellainen PIN-koodi, joka on muiden vaikea arvata, mutta sinun helppo muistaa.

Väärin näppäilty PIN-koodi

Jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin, sim-kortti menee lukkoon. Saat avattua sen kahdeksannumeroisella PUK-koodilla, minkä jälkeen puhelimesi toimii taas normaalisti.

Lue miten haet PUK-koodin

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

Telia Laitesopimus -ohjeet

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

Puhelin tai SIM-kortti kadonnut tai varastettu

MMS-viestien lukeminen

Uuden sim-kortin tilaaminen

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Puhelinliittymän tai mobiilinettiliittymän irtisanominen

Yhteys Multi ja Multi-SIM

Videopuhelut

Sim-kortin käyttöönotto ja aktivointi

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.