E-lasku

Paperiton elämä on helpompaa, sillä verkkopankissa laskusi pysyvät tallessa.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Voit arkistoida laskut verkkopankkiisi tai tallettaa ne tietokoneellesi. E-laskullamme on Laskun erittely -linkki, jota klikkaamalla pääset katsomaan laskua paperilaskun näköisenä.

Emme veloita sinua e-laskun käytöstä. Verkkopankin kautta voit myös määritellä laskusi automaattisesti maksettavaksi, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia eräpäivistäkään.

E-laskun käyttöönotto

Voit kytkeä e-laskun päälle verkkopankissasi. Kytkennän yhteydessä voit valita, haluatko itse hyväksyä laskun vai suoraveloitetaanko maksu tililtäsi. Lisätietoja e-laskun asetuksista ja kytkennästä saat tarvittaessa pankistasi. Kytkentään tarvittavat tiedot vaihtelevat laskutettavasta asiasta riippuen. 

Jos viitenumero alkaa numerolla 3 tai 4 valitse laskutusaiheeksi Laajakaista, Yhteislasku, TV, Muut. Jos viitenumero alkaa numerolla 1, valitse laskutusaiheeksi Telia matkapuhelin/liikkuva netti. Katso tästä tarkemmat ohjeet:

Matkapuhelin- ja mobiilinettilasku
  1. Tarvitset viimeisimmän laskusi viitenumeron ja ensimmäisen laskulla olevan liittymänumeron (puhelinliittymä tai mobiilinetti). Tarvittavat tiedot löydät myös paperilaskun tai sähköpostilaskun kautta ladattavan PDF-version ensimmäiseltä sivulta Laskun numero -alkuisesta ruudusta, joka on merkitty kuvaan violetilla pallolla.
  2. Kytke e-lasku verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finland Oyj ja laskutusaihe Telia matkapuhelin/liikkuva netti.
  3. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ja liittymänumero. Syötä viitenumero ilman välilyöntejä.

Jos liittymäsi laskutetaan yhteislaskulla, tee kytkentä verkkopankissasi Laajakaista-, kotipuhelin-, Telia TV, laitevakuutus-, Turvapaketti- ja yhteislaskuohjeen mukaisesti.

Laajakaista-, kotipuhelin-, Telia TV, laitevakuutus-, Turvapaketti- ja yhteislasku

Huomioithan, että kaapeli-tv:n e-laskun tilaaminen eroaa muista Telia TV -laskuista. Ohjeen löydät alempaa Kaapeli-tv-lasku -kohdasta.

  1. Tarvitset viimeisimmän laskusi viitenumeron ja yksilöintitiedon.
    Huom! Yhteislaskun yksilöintitieto saatetaan ilmoittaa laskulla muodossa 1234567/1/1. Yksilöintitieto kirjataan kuitenkin muodossa 1234567. Yksilöintitiedon sijaan laskustasi voi löytyä asiakastunnus, jota voit käyttää yksilöintitiedon sijaan.
  2. Kytke e-lasku verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finland Oyj ja laskutusaihe Laajakaista, Yhteislasku, TV, Muut.
  3. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ja yksilöintitieto. Syötä viitenumero ilman välilyöntejä.
Kaapeli-TV-lasku
  1. Tarvitset viimeisimmän laskusi viitenumeron.
  2. Kytke e-lasku verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finland Oyj ja laskutusaihe Kaapeli-TV.
  3. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ilman välilyöntejä.
Telia Rahoitus -lasku

Telia Rahoituksen laskuilla laskutetaan laitteet, jotka olet ostanut rahoituksella. Laskun lähettäjänä on Telia Finance.

  1. Kytke e-lasku verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finance Finland ja laskutusaihe e-lasku.
  2. Anna e-laskun kytkentäikkunassa sen henkilön henkilötunnus ja nimi, jota Telia Rahoituksen laskulla laskutetaan. Henkilötunnus ja nimi täytetään täydellisenä.
Mistä löydän puheluerittelyn?

Mahdoista puheluerittelyä ei tietoturvasyistä toimiteta e-laskun kanssa verkkopankkiin, vaan se on luettavissa Laskuarkistosta, jonne pääset kirjautumalla Minun Teliaan.

SIIRRY LASKUARKISTOON

Miksi en saanut e-laskua, vaikka tilasin sen?

E-laskun kytkentä on todennäköisesti osunut liian lähelle seuraavan laskun muodostumista ja siksi olet saanut laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilaskuna tai sähköpostilaskuna).

Jos saat vielä toisenkin laskun vanhalla laskutustavalla, on e-laskun kytkentä verkkopankissasi jostain syystä epäonnistunut. Kytke e-lasku verkkopankissasi uudelleen ohjeiden mukaan. Jos haluat poistaa alkuperäisen kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.