Takaisin

Tilauksen seuranta ja toimitus

Oletko tilaamassa meiltä tuotteen tai liittymän? Tältä sivulta löydät tuotteiden ja liittymien tilausta ja toimitusta koskevaa tietoa.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Voit seurata tilauksesi etenemistä kätevästi tilauksen seurannalla. Saat sähköpostitse tilausvahvistuksen mukana koodin, jolla voit seurata tilausta jo ennen kuin toimitus on Postin seurantatunnuksen piirissä. Kun paketti on lähetetty, saat sähköpostitse vielä Postin seurantatunnuksen. Tunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua Postin verkkosivuilla.

tilauksen seuranta

Alta löydät myös tilaukseen ja toimitukseen liittyviä usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen.

Onko asiointi verkkokaupassa luotettavaa?

Tilaaminen on turvallista, koska varmistamme henkilöllisyytesi mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla. Tunnistautumistavan voit valita itse. Teemme yhteistyötä suurimpien suomalaisten pankkien kanssa: Aktia, OP, Nordea, Tapiola, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken ja S-Pankki.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Verkkokaupassamme tehdyt tilaukset ja mahdolliset toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä e-maksulla. Voit hankkia Telialta puhelimen tai muun laitteen myös Telia Rahoituksella.

Kuinka pitkä takuu laitteilla on?

Laitteiden takuuaika ilmoitetaan tuotetiedon yhteydessä. Useimmissa laitteissa takuu on voimassa 24 kuukautta. Jos laitteessa ilmenee takuun piiriin kuuluva vika, ota yhteyttä laitteen valmistajaan. Liittymäasiakkaillemme tarjoamme asiakasetuna takuun 36 kuukauden ajaksi. 

Katso liittymäasiakkaan edun tarkemmat ehdot
Lisätietoa takuuehdoista

Miten tilaukseni toimitetaan ja kauanko siihen menee?

Toimitamme tilauksesi valintasi mukaan kotiovelle tai lähipostiisi viikossa, mutta useimmiten jopa 1–2 päivässä. Matkapuhelinliittymä toimitetaan postitse ja toimitusaika on normaalisti 2–3 arkipäivää.

Kotiinkuljetuksia toimitetaan arkisin (ma–pe). Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan.

Jos valitset toimitustavaksi noudon lähipostista, paketti postitetaan lähimpään postiisi.

Minne tilauksia toimitetaan? Minne allekirjoitan liittymäsopimuksen? 

Matkapuhelintilauksia toimitetaan vain kotimaahan (myös Ahvenanmaalle). Telia Rahoituksella ostetut laitteet toimitetaan aina vain viralliseen kotimaan kotiosoitteeseen eli toimitusosoitetta ei voi muuttaa. Verkkokaupassa liittymäsopimuksen allekirjoittamiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen, joilla henkilöllisyytesi varmennetaan .

Verkkopankkitunnusten käyttäminen henkilöllisyyden varmennukseen on maksutonta ja yhtä turvallista kuin nettipankissa asiointi. Tunnusten on oltava tilaajan omalla nimellä ja asioimista varten tarvitset Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Säästö-/Paikallisosuuspankin, Handelsbankenin, Tapiolan, Ålandsbankenin tai S-Pankin verkkopankkitunnukset.

Miten voin muuttaa tilaustani?

Tilauksen muuttaminen  verkkokaupassa ei ole mahdollista sen jälkeen, kun tilauksessa on edetty "Kiitos tilauksesta" -sivulle, koska tilaus lähtee välittömästi toimitukseen.

Puhelimen sekä liittymän muodostaman paketin, Puhesopimuksen tai 990-pikasopimuksen tilausta voit kuitenkin  muuttaa ottamalla yhteyttä Telian asiakaspalveluun.

Kun liittymä on toimitettu, voit muokata matkapuhelin- ja laajakaistaliittymien palveluja kirjautumalla Minun Teliaan.

Kirjaudu

Voinko ostaa puhelimen tai muun laitteen ilman liittymää?

Kyllä voit. Pelkän laitteen ostaminen verkkokaupasta on mahdollista edullisella kuukausimaksulla tai kertasuorituksena.

Puhelimet
Tabletit
Tietokoneet
Reitittimet ja nettitikut

Voit ostaa pelkän laitteen myös Telia Kaupan myymälöistä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Miten vien erimielisyyden kuluttajariitalautakuntaan?

Pyrimme aina ratkaisemaan kiistat rakentavasti ja yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Telian väliseen erimielisyyteen ei kuitenkaan löydy yhteistä ratkaisua, voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (kuluttajariita.fi).

Ennen kuluttajariitalautakuntaa sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajariitalautakunta
Kuluttajaneuvonta

Lisää samasta aiheesta

Tilauksen palauttaminen

Peruminen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.