Asiakas- ja laskutustietojen muutokset hoituvat sujuvasti ja ilman jonotusta, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan.
Asiakas- ja laskutustietojen muutos
Jos laskutusosoitteesi tai nimesi muuttuu, ilmoitathan uudet tiedot Postille tai Väestörekisterikeskukseen. Tiedot päivittyvät sieltä automaattisesti myös meidän järjestelmiimme, jos olet antanut siihen luvan ilmoitusta tehdessäsi.
Voit tarkistaa Minun Teliassa, että tietosi ovat päivittyneet ja tarvittaessa päivittää uuden laskutusosoitteesi sekä tarkistaa muut yhteystietosi. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Telia Rahoitusta varten voit ilmoittaa uuden osoitteesi asiakaspalveluumme.
Voit muuttaa yhteystietoihisi ajantasaisen puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen kirjautumalla Minun Teliaan.
- Kirjaudu Minun Teliaan.
- Mene ylävalikossa kohtaan Omat tiedot ja asetukset.
- Klikkaa Asiakastiedot.
- Klikkaa Muokkaa, jolloin pääset vaihtamaan tietoja.
- Valitse lopuksi Tallenna.
Sähköpostiosoitteen vaihtaminen Telia Rahoituksen tietoihin onnistuu näin:
- Kirjaudu Minun Teliaan.
- Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
- Valitse Rahoitus.
- Klikkaa Siirry Rahoitukseen.
- Mene Rahoitus-portaalissa Henkilötiedot-kohtaan, jonne voit kirjoittaa uuden sähköpostiosoitteesi.
Huom! Kun päivität sähköpostiosoitteen, saat siitä sähköpostiisi erillisen vahvistuspyynnön. Klikkaa sähköpostiisi saapuneen viestin vahvistuslinkkiä, jotta sähköpostiosoitteesi merkitään vahvistetuksi.
E-laskun kytkentä tapahtuu verkkopankissasi. Lue lisää e-lasku-ohjeesta.
Minun Teliaan saapuvan laskun käyttöönotto onnistuu, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan. Katso tarkemmat tiedot Lasku Minun Teliaan -ohjeesta.
Paperilaskun käyttöönotto onnistuu asiakaspalvelumme kautta. Katso tarkemmat tiedot paperilaskun ohjeesta.
Katso suoramaksua varten tarvittavat lisätiedot käyttöönottoon suoramaksun ohjeesta.
Jos laskun maksaja muuttuu, mutta omistajuus ja vastuu liittymästä halutaan säilyttää vanhalla omistajalla, tehdään maksajan muutos.
Maksajan muutoksesta voit ilmoittaa asiakaspalveluumme, jossa muutos tehdään. Ota valmiiksi esille uuden maksajan tiedot (nimi, osoite, laskutustapa ja -osoite ja mahdollinen y-tunnus, jos uusi maksaja on yritys).
Jos liittymän omistajuus ja vastuu halutaan siirtää kokonaan toiselle taholle, tehdään omistussuhteen muutos. Matkapuhelinliittymän omistussuhteen muutoksesta voit ilmoittaa lomakkeella, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai vierailemalla Telia Kaupassa.
Perimme omistussuhteen muutoksesta hinnaston mukaisen maksun.
Katso tarkemmat ohjeet laajakaistan muuttoon.
Voit myös pyytää tarjouksen laajakaistasta uuteen kotiisi. Kun jätät yhteystietosi, voit hyödyntää yhteistyökumppaniemme ajankohtaiset edut muuttajalle. Tutustu myös muuttoaiheisiin artikkeleihin, joista saat vinkkejä sujuvampaan muuttoon.
Ota yhteyttä
Minun Telia
Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.
Kirjaudu selaimella
Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.
Yhteisöön