Asiakas- ja laskutustietojen päivitys

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Useimmat asiakas- ja laskutustietojen muutokset voit tehdä Minun Teliassa helposti ilman jonotusta. Katso alta tarkemmat ohjeet erilaisiin tilanteisiin.

Nimen- tai osoitteenmuutos

Jos laskutusosoitteesi tai nimesi muuttuu, ilmoitathan uudet tiedot Postille tai Väestörekisterikeskukseen. Tiedot päivittyvät sieltä automaattisesti myös meidän järjestelmiimme, jos olet antanut siihen luvan ilmoitusta tehdessäsi.

Voit tarkistaa Minun Teliassa, että tietosi ovat päivittyneet ja tarvittaessa päivittää uuden laskutusosoitteesi sekä tarkistaa muut yhteystietosi. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Telia Rahoitusta varten voit ilmoittaa uuden osoitteesi asiakaspalveluumme.

Yhteystietojen muutos

Voit muuttaa yhteystietoihisi ajantasaisen puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen kirjautumalla Minun Teliaan.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Mene ylävalikossa kohtaan Omat tiedot ja asetukset.
  3. Klikkaa Asiakastiedot.
  4. Klikkaa Muokkaa, jolloin pääset vaihtamaan tietoja.
  5. Valitse lopuksi Tallenna.
  6. Saat sähköpostiisi uuden sähköpostiosoitteen vahvistuspyynnön. Klikkaa sähköpostiisi saapuneen viestin vahvistuslinkkiä, jotta uusi sähköpostiosoitteesi merkitään vahvistetuksi.
Telia Rahoitus

Sähköpostiosoitteen vaihtaminen Telia Rahoituksen tietoihin onnistuu näin:

  1. Kirjaudu Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

  2. Mene asiakasportaalissa Henkilötiedot-kohtaan, jonne voit kirjoittaa uuden sähköpostiosoitteesi.

  3. Saat sähköpostiisi uuden sähköpostiosoitteen vahvistuspyynnön. Klikkaa sähköpostiisi saapuneen viestin vahvistuslinkkiä, jotta uusi sähköpostiosoitteesi merkitään vahvistetuksi.

Kirjaudu portaaliin

Laskutustavan muutos

E-laskun kytkentä tapahtuu verkkopankissasi. Lue lisää e-lasku-ohjeesta.

Minun Teliaan saapuvan laskun käyttöönotto onnistuu, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan. Katso tarkemmat tiedot Lasku Minun Teliaan -ohjeesta.

Paperilaskun käyttöönoton voit tehdä asiakaspalvelumme kautta. Katso tarkemmat tiedot paperilaskun ohjeesta.

Katso suoramaksua varten tarvittavat lisätiedot käyttöönottoon suoramaksun ohjeesta.

Maksajan muutos

Jos laskun maksaja muuttuu, mutta omistajuus ja vastuu liittymästä halutaan säilyttää vanhalla omistajalla, tehdään maksajan muutos.

Ilmoita maksajan muutoksesta asiakaspalveluumme, joka tekee muutoksen. Ota valmiiksi esille uuden maksajan tiedot (nimi, osoite, laskutustapa ja laskutusosoite).

Omistussuhteen muutos

Jos liittymän omistajuus ja vastuu halutaan siirtää kokonaan toiselle taholle, tehdään omistussuhteen muutos. Matkapuhelinliittymän omistussuhteen muutoksesta voit ilmoittaa lomakkeella, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Perimme omistussuhteen muutoksesta hinnaston mukaisen maksun.

Laajakaistan siirto tai muutto

Katso tarkemmat ohjeet laajakaistan muuttoon.

Voit myös jättää meille yhteystietosi, niin katsotaan yhdessä sopiva ratkaisu uuteen kotiisi. Kun jätät yhteystietosi, voit hyödyntää yhteistyökumppaniemme ajankohtaiset edut muuttajalle. Tutustu myös muuttoaiheisiin artikkeleihin, joista saat vinkkejä sujuvampaan muuttoon.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.