Takaisin

Asiakas- ja laskutustietojen muutos

Asiakas- ja laskutustietojen muutokset hoituvat sujuvasti ja ilman jonotusta, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.
Nimen- tai osoitteenmuutos

Virallinen osoitteenmuutos tulee suoraan Postilta järjestelmiimme, jos olet antanut siihen luvan muuttoilmoitusta tehdessäsi. Jos laskutusosoitteesi on sama kuin virallinen osoitteesi, sekin päivittyy automaattisesti. Myös nimenmuutokset siirtyvät Postilta meille automaattisesti.

Telia Rahoitusta varten voit ilmoittaa uuden osoitteesi asiakaspalveluumme.

Jos huomaat, ettei väestörekisteriin tekemäsi nimen- tai osoitteenmuutos ole päivittynyt meille, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Yhteystietojen muutos

Voit muuttaa yhteystietoihisi ajantasaisen puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen kirjautumalla Minun Teliaan.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Mene ylävalikossa kohtaan "Omat tiedot ja asetukset".
  3. Klikkaa "Asiakastiedot".
  4. Klikkaa "Muokkaa", jolloin pääset vaihtamaan tietoja.
  5. Valitse lopuksi "Tallenna".


Sähköpostiosoitteen vaihtaminen Telia Rahoituksen tietoihin onnistuu näin: 

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Mene kohtaan "Liittymäni ja palveluni".
  3. Valitse "Rahoitus".
  4. Klikkaa "Siirry Rahoitukseen".
  5. Mene Rahoitus-portaalissa "Henkilötiedot"-kohtaan, jonne voit kirjoittaa uuden sähköpostiosoitteesi.

Huom! Kun päivität sähköpostiosoitteen, saat siitä sähköpostiisi erillisen vahvistuspyynnön. Klikkaa sähköpostiisi saapuneen viestin vahvistuslinkkiä, jotta sähköpostiosoitteesi merkitään vahvistetuksi.

Laskutustavan muutos

Voit muuttaa paperilaskun maksuttomaksi sähköpostilaskuksi kirjautumalla Minun Teliaan. Siellä voit myös tarkistaa ja vaihtaa laskutuksessa käytettävän sähköpostiosoitteesi. Lue tarkemmat ohjeet sähköpostilaskun käyttöönotosta.

E-laskun kytkentä tehdään omassa verkkopankissa. Lue lisätietoja e-lasku-ohjeesta.

Paperilaskun käyttöönotto onnistuu asiakaspalvelumme kautta. Katso tarkemmat tiedot paperilaskun ohjeesta.

Katso suoramaksua varten tarvittavat lisätiedot käyttöönottoon suoramaksun ohjeesta.

Maksajan muutos

Jos laskun maksaja muuttuu, mutta omistajuus ja vastuu liittymästä halutaan säilyttää vanhalla omistajalla, tehdään maksajan muutos.

Maksajan muutoksesta voit ilmoittaa asiakaspalveluumme, jossa muutos tehdään. Ota valmiiksi esille uuden maksajan tiedot (nimi, osoite, laskutustapa ja -osoite ja mahdollinen y-tunnus, jos uusi maksaja on yritys).

Omistussuhteen muutos

Jos liittymän omistajuus ja vastuu halutaan siirtää kokonaan toiselle taholle, tehdään omistussuhteen muutos. Matkapuhelinliittymän omistussuhteen muutoksesta voit ilmoittaa lomakkeella, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Perimme omistussuhteen muutoksesta hinnaston mukaisen maksun.

Laajakaistan siirto tai muutto

Katso tarkemmat ohjeet laajakaistan muuttoon.

Voit myös pyytää tarjouksen laajakaistasta uuteen kotiisi. Kun jätät yhteystietosi, voit hyödyntää yhteistyökumppaniemme ajankohtaiset edut muuttajalle. Tutustu myös muuttoaiheisiin artikkeleihin, joista saat vinkkejä sujuvampaan muuttoon.

Lisää samasta aiheesta

Liittymän omistajan muutos

Laajakaistan muuttoilmoitus

Telia Rahoitus -laskujen usein kysytyt kysymykset

Liigan laskutus

E-lasku

Sähköpostilasku

Suoramaksu

Mobiilimaksaminen

Paperilasku

Laskujen perintä

Maksoin laskun väärillä tiedoilla, kuinka toimin?

Maksumuistutuspalvelun käyttöönotto

Miten tulkitsen saamaani laskua?

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.