Maksumuistutuspalvelun käyttöönotto

Ota maksumuistutuspalvelu käyttöön, jotta laskujen maksaminen ei unohdu.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Kun maksumuistutuspalvelu on päällä, saat muistutuksen sähköpostilla haluamaasi osoitteeseen tai tekstiviestinä haluamaasi Telian liittymään, kun laskun eräpäivästä on kulunut noin viikko ja lasku on yhä maksamatta.

Jos maksat laskun heti muistutuksen saatuasi, vältyt ylimääräisiltä muistutuskuluilta. Maksumuistutuspalvelu muistuttaa myös, jos maksamatta jäänyt lasku uhkaa aiheuttaa liittymän sulkemisen. Ehdit estää liittymän sulkemisen maksamalla laskun heti sulusta varoittavan viestin saatuasi.

Maksumuistutuspalvelu on maksuton palvelu.

Kytke MAKSUMUISTUTUSpalvelu

Jos olet hakenut laskulle lisää maksuaikaa eli tehnyt maksusopimuksen, emme lähetä alkuperäisen eräpäivän mukaista maksumuistutusta.

Näin otat maksumuistutuspalvelun käyttöön
  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Klikkaa Liittymäni ja palveluni.
  3. Valitse se liittymä, jonka laskutukseen haluat kytkeä palvelun.
  4. Valitse Laskuarkisto.
  5. Valitse laskunumero sen laskutyypin kohdalta, jolle haluat kytkeä muistutuksen tai jolla olevan muistutuksen tietoja haluat päivittää. Jos sinulla on useita eri laskutyyppejä (matkapuhelin-, laajakaista- tai yhteislaskuja), tee muutokset kullekin laskutyypille erikseen.
  6. Etene ruudulle näkyviin tulevien ohjeiden mukaan.
Usein kysyttyä maksumuistutuksesta
Miksi sain maksumuistutuksen, vaikka laskusta on jo tehty maksusopimus?

Jos maksusopimuksen tekeminen ja maksumuistutuksen lähettäminen ajoittuvat kovin lähelle toisiaan, saatat saada alkuperäisen eräpäivän mukaisen maksumuistutuksen. Toimi tällaisessa tilanteessa maksusopimuksen mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.