Huom! Jos SIM-korttisi on hankittu vuonna 2010 tai sen jälkeen, se toimii myös 4G- ja 5G-verkoissa. Voit tarkistaa SIM-kortin iän helposti korttiin painetusta numerosarjasta. Kortin ensimmäinen ja toinen numero muodostavat vuosiluvun, eli luvun tulisi olla 10 tai suurempi.
Jos olet yritysliittymän käyttäjä ja tarvitset uuden SIM-kortin, käännythän yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen.
Uusi SIM-kortti liittymää avatessa
Saat uuden SIM-kortin, kun avaat liittymän. Voit valita, toimitetaanko SIM-kortti yrityksen vai käyttäjän osoitteeseen.
SIM-korttien tilaaminen etukäteen
Kun tilaat SIM-kortteja etukäteen, voit avata liittymiä reaaliaikaisesti Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta ja ottaa ne heti käyttöön. SIM-korttien tilaus on maksutonta.
- Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
-
Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Tilaa SIM-kortti.
- Valitse haluamasi korttityyppi, määrä ja lisää toimitusosoite.
- Valitse Tilaa.
SIM-kortin vaihto Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa
Uusi SIM-kortti on tarpeen esimerkiksi vanhan hajotessa tai tietyissä vikatilanteissa ja joskus puhelinta vaihtaessa. Tässä tapauksessa liittymän numero säilyy samana.
- Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
- Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
- Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
- Valitse Vaihda SIM-kortti.
- Jos sinulla on uusi kortti valmiina, vaihda kortti heti. Vaihtoehtoisesti voit valita SIM-kortin toimituksen postitse tai vaihtaa SIM-kortin eSIMiksi.