eSIM – elektroninen, laitteeseen sisäänrakennettu sim

eSIM-ominaisuudella varustettuun laitteeseen ei tarvitse asettaa perinteistä muovista SIM-korttia.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Toimme ensimmäisenä Suomessa kuluttaja-asiakkaille mahdollisuuden hankkia palveluita uudella eSIM-tekniikalla. Samsung Galaxy Watch oli ensimmäinen verkossamme käyttöönotettu älylaite, joka toimi tällä tavoin ilman fyysistä sim-korttia. Laitteessa on sisäänrakennettuna sim-kortin toiminnallisuus, joten siihen ei tarvitse erikseen asentaa perinteistä muovista sim-korttia verkkoyhteyttä varten. Olemme myös ensimmäinen suomalaisoperaattori, jonka Apple hyväksyi eSIM-kumppaniksi.

Voiko e-SIMiin kytkeä minkä tahansa liittymän?

eSIMiin voi kytkeä minkä tahansa myynnissä olevan kuluttaja- tai yritysliittymän tai Telia Dot -liittymän.

Tilaa liittymä ja eSIM laitteeseesi verkkokaupastammeTelia Kaupasta tai asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on jo liittymä meiltä, voit päivittää fyysisen sim-korttisi sähköiseen eSIMiin Minun Teliassa.

eSIM tukee myös Mobiilivarmennetta. Jos haluat Mobiilivarmenteen käyttöön, vaihda eSIM uuteen Minun Teliassa. Valitse siellä kyseessä oleva liittymä ja Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM.

eSIM-tuetut laitteet

Teemme jatkuvasti kehitystyötä, jotta saamme laajennettua eSIMillä toimivien laitteiden määrää. Tiedotamme ajankohtaisista muutoksista mahdollisimman pian.

Apple

eSIMiä tukevat seuraavat Applen laitteet, joissa on iOS 12.1 tai uudempi ohjelmistopäivitys:

  • iPhone XS ja XR -mallit
  • iPhone SE (2020) ja uudemmat SE-mallit
  • iPhone 11 & 11 Pro -mallit ja uudemmat iPhonet
  • iPad Pro 2018 tai uudemmat mallit
  • iPad Mini  2019 tai uudemmat mallit
  • iPad Air 2019 tai uudemmat mallit
  • Apple Watch Series 3 GPS + Cellular ja uudemmat mallit

Katso uusimmat Applen eSIM-puhelimet
Katso uusimmat Applen eSIM-tabletit
Katso uusimmat Applen eSIM-älykellot

Samsung

eSIMiä tukevat seuraavat Samsungin laitteet, joissa on uusin ohjelmistopäivitys:

  • Samsung Galaxy Fold (LTE)
  • Samsung Galaxy S20 -mallit ja sitä uudemmat S-sarjan mallit
  • Samsung Galaxy Z Flip -mallit tai uudemmat
  • Samsung Galaxy Watch (LTE) 2018 tai uudemmat mallit
  • Samsung Galaxy Watch Active2 (LTE) 2019 ja uudemmat mallit

Katso uusimmat Samsungin eSIM-puhelimet
Katso uusimmat Samsungin eSIM-älykellot

Sony
  • Sony 1 IV
  • Sony 5 IV
  • Sony 10 IV
Huawei
  • Huawei P40 -mallit tai uudemmat

Katso uusimmat Huawein eSIM-puhelimet

Yksi liittymä usealle laitteelle

Yhteys Multi -palvelu on saatavilla sekä perinteiselle muoviselle sim-kortille että eSIMille.

Yhteys Multilla voit käyttää puhelinliittymäsi numeroa rinnakkaisliittymänä kakkospuhelimessa, tabletissa tai älykellossa, jossa on paikka sim-kortille tai tuki eSIMille. Yhdellä pääliittymällä voi käyttää jopa viittä rinnakkaisliittymää.

Katso ohje Yhteys Multin käyttöönottoon

Tutustu Yhteys Multin asiakastukiohjeisiin

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Yhteys Multi ja Multi-SIM

Mitä liittymän hintaan kuuluu?

Vanhat Soneran ja Tele Finlandin liittymät

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

Liittymän omistajan muutos

Tekstiviestiasetukset ja viestikeskus

Kotipuhe ja Kotinumero

Yhteys Multi ja Multi-SIM

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.