eSIM – elektroninen, laitteeseen sisäänrakennettu SIM

eSIM-ominaisuudella varustettuun laitteeseen ei tarvitse asettaa perinteistä muovista SIM-korttia.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Toimme ensimmäisenä Suomessa kuluttaja-asiakkaille mahdollisuuden hankkia palveluita uudella eSIM-tekniikalla. Samsung Galaxy Watch oli ensimmäinen verkossamme käyttöönotettu älylaite, joka toimi tällä tavoin ilman fyysistä SIM-korttia. Laitteessa on sisäänrakennettuna SIM-kortin toiminnallisuus, joten siihen ei tarvitse erikseen asentaa perinteistä muovista SIM-korttia verkkoyhteyttä varten. Olemme myös ensimmäinen suomalaisoperaattori, jonka Apple hyväksyi eSIM-kumppaniksi.

Voiko e-SIMiin kytkeä minkä tahansa liittymän?

eSIMiin voi kytkeä minkä tahansa myynnissä olevan kuluttaja- tai yritysliittymän tai Telia Dot -liittymän.

Tilaa liittymä ja eSIM tai päivitä jo olemassa olevan liittymäsi muovinen SIM-kortti eSIMiin lähimmässä Telia Kaupasta tai asiakaspalvelumme kautta.

eSIM tukee myös Mobiilivarmennetta. Mikäli haluat Mobiilivarmenteen käyttöön, vaihda eSIM uuteen asiakaspalvelumme kautta tai tule piipahtamaan Telia Kaupassa.

eSIM-tuetut laitteet

Teemme jatkuvasti kehitystyötä, jotta saamme laajennettua eSIMillä toimivien laitteiden määrää. Tiedotamme ajankohtaisista muutoksista mahdollisimman pian.

Apple

eSIMiä tukevat seuraavat Applen laitteet, joissa on iOS 12.1 tai uudempi ohjelmistopäivitys:

  • iPhone XS ja XR -mallit
  • iPhone SE (2020)
  • iPhone 11 & 11 Pro -mallit
  • iPhone 12 & 12 Pro -mallit
  • iPad Pro 2018 tai uudemmat mallit
  • iPad Mini  2019 tai uudemmat mallit
  • iPad Air 2019 tai uudemmat mallit
  • Apple Watch Series 3 GPS + Cellular tai uudemmat mallit

Katso uusimmat Applen eSIM-puhelimet
Katso uusimmat Applen eSIM-tabletit
Katso uusimmat Applen eSIM-älykellot

Samsung

eSIMiä tukevat seuraavat Samsungin laitteet, joissa on uusin ohjelmistopäivitys:

  • Samsung Galaxy Fold (LTE)
  • Samsung Galaxy S20 -mallit tai uudemmat
  • Samsung Galaxy Z Flip -mallit tai uudemmat
  • Samsung Galaxy Watch (LTE) 2018 tai uudemmat mallit
  • Samsung Galaxy Watch Active2 (LTE) 2019 tai uudemmat mallit

Katso uusimmat Samsungin eSIM-puhelimet
Katso uusimmat Samsungin eSIM-älykellot

Huawei
  • Huawei P40 -mallit tai uudemmat

Katso uusimmat Huawein eSIM-puhelimet

Yksi liittymä usealle laitteelle

Yhteys Multi -palvelu on saatavilla sekä perinteiselle muoviselle SIM-kortille että eSIMille.

Yhteys Multilla voit käyttää puhelinliittymäsi numeroa rinnakkaisliittymänä kakkospuhelimessa, tabletissa tai älykellossa, jossa on paikka SIM-kortille tai tuki eSIMille. Yhdellä pääliittymällä voi käyttää jopa viittä rinnakkaisliittymää.

Katso ohje Yhteys Multin käyttöönottoon

Tutustu Yhteys Multin asiakastukiohjeisiin

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Yhteys Multi ja Multi-sim

Mitä liittymän hintaan kuuluu?

Vanhat Soneran ja Tele Finlandin liittymät

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

Liittymän omistajan muutos

Tekstiviestiasetukset ja viestikeskus

Kotipuhe ja Kotinumero

Yhteys Multi ja Multi-sim

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat

Varaa aika

Häiriöasioissa voit myös varata sinulle sopivan soittoajan.

Varaa aika

Jätä viesti

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi nyt? Jätä viesti, niin otamme sinuun tarvittaessa yhteyttä.

Jätä viesti Minun Teliassa

Jätä viesti ilman asiakkuutta

Ma–pe 8–18. Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.