Takaisin

eSIM – elektroninen, laitteeseen sisäänrakennettu SIM

eSIM-ominaisuudella varustettuun laitteeseen ei tarvitse asettaa perinteistä muovista SIM-korttia. eSIM-liittymä voidaan tilata täysin sähköisesti ja jopa ennen kuin laite on otettu varsinaisesti käyttöön.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Toimme ensimmäisenä Suomessa kuluttaja-asiakkaille mahdollisuuden hankkia palveluita uudella eSIM-tekniikalla. Samsung Galaxy Watch oli ensimmäinen verkossamme käyttöönotettu älylaite, joka toimi tällä tavoin ilman fyysistä SIM-korttia. Laitteessa on sisäänrakennettuna SIM-kortin toiminnallisuus, joten siihen ei tarvitse erikseen asentaa perinteistä muovista SIM-korttia verkkoyhteyttä varten. Olemme myös ensimmäinen suomalaisoperaattori, jonka Apple hyväksyi eSIM-kumppaniksi.

Voiko e-SIMiin kytkeä minkä tahansa liittymän?

eSIMiin voi kytkeä minkä tahansa myynnissä olevan kuluttaja- tai yritysliittymän tai Telia Dot -liittymän.

Tilaa liittymä ja eSIM laitteeseesi verkkokaupastamme, lähimmästä Telia Kaupasta tai asiakaspalvelustamme. Jos sinulla on jo Telian liittymä, voit päivittää muovisen SIM-korttisi sähköiseen eSIMiin kirjautumalla Minun Teliaan.

eSIM tukee myös Mobiilivarmennetta. Mikäli haluat Mobiilivarmenteen käyttöön, vaihda eSIM uuteen kirjautumalla Minun Teliaan, valitse kyseessä oleva liittymä ja Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM.

eSIM-tuetut laitteet

Teemme jatkuvasti kehitystyötä, jotta saamme laajennettua eSIMillä toimivien laitteiden määrää. Tiedotamme ajankohtaisista muutoksista mahdollisimman pian.

Apple

eSIMiä tukevat seuraavat Applen laitteet, joissa on iOS 12.1 tai uudempi ohjelmistopäivitys:

  • iPhone XS ja XR -mallit
  • iPhone SE (2020)
  • iPhone 11 & 11 Pro -mallit tai uudemmat
  • iPad Pro 2018 tai uudemmat mallit
  • iPad Mini  2019 tai uudemmat mallit
  • iPad Air 2019 tai uudemmat mallit
  • Apple Watch Series 3 GPS + Cellular tai uudemmat mallit

Katso uusimmat Applen eSIM-puhelimet
Katso uusimmat Applen eSIM-tabletit
Katso uusimmat Applen eSIM-älykellot

Samsung

eSIMiä tukevat seuraavat Samsungin laitteet, joissa on uusin ohjelmistopäivitys:

  • Samsung Galaxy Fold (LTE)
  • Samsung Galaxy S20 -mallit tai uudemmat
  • Samsung Galaxy Z Flip -mallit tai uudemmat
  • Samsung Galaxy Watch (LTE) 2018 tai uudemmat mallit
  • Samsung Galaxy Watch Active2 (LTE) 2019 tai uudemmat mallit

Katso uusimmat Samsungin eSIM-puhelimet
Katso uusimmat Samsungin eSIM-älykellot

Huawei
  • Huawei P40 -mallit tai uudemmat

Katso uusimmat Huawein eSIM-puhelimet

Liittymä kahdelle laitteelle

Kuten muoviselle SIM-kortille, myös eSIMille on kytkettävissä rinnakkaiskortti-palveluita: Multi-SIM kahden matkapuhelimen yhdistämiseen sekä Multi-palvelu älypuhelimen ja älykellon yhdistämiseen. 

Multi-SIM mahdollistaa rinnakkaiskortin yhdistämisen pääliittymään, eli matkapuhelinliittymään. Rinnakkaiskortti käyttää samaa puhelinnumeroa kuin pääliittymä. Palvelu helpottaa kahden laitteen päivittäistä käyttöä. Voit esimerkiksi vastaanottaa yhteen numeroon lähetettyjä viestejä ja soitettuja puheluita kahdella eri laitteella. Multi-SIM-palvelun tilaaminen onnistuu Telia Kaupoissa tai asiakaspalvelumme kautta.

Yhteys Multi yhdistää puhelimeesi liitetyn älykellon Telian verkkoon mobiiliyhteydellä. Kun kello käyttää mobiiliyhteyttä, voit esimerkiksi jättää puhelimen kotiin juoksulenkin ajaksi ja olla silti tavoitettavissa puheluiden ja viestien avulla. Katso ohjeet Multi-palvelun käyttöönottoon

Katso Multi-SIM-palvelun ja Yhteys Multin asiakastukiohjeet

Lisää samasta aiheesta

Multi-SIM ja Yhteys Multi

Mitä liittymän hintaan kuuluu?

Vanhat Soneran ja Tele Finlandin liittymät

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

Liittymän omistajan muutos

Tekstiviestiasetukset ja viestikeskus

Kotipuhe ja Kotinumero

Multi-SIM ja Yhteys Multi

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.