Takaisin

Tilauksen palauttaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Verkkokaupan ja itsepalvelukanavien kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, ellei toisin mainita.

Huom! Palvelu tai liittymä ei irtisanoudu, jos palautat pelkän laitteen (esimerkiksi asiakasetutabletin tai laajakaistan modeemin). Jos haluat perua myös palvelun tai liittymän, täytä laitteen palauttamisen lisäksi myös perumislomake osoitteessa telia.fi/palautus tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laitteen palautus on tehtävä kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet peruuttanut laitesopimuksen.

Laitesopimuksen peruminen ja laitteen palautus

Toimi näin, kun olet ilmoittanut laitesopimuksen perumisesta:

  1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake (mukana tulleen saatteen viimeinen sivu) ja pakkaa se laitteen kanssa huolellisesti alkuperäispakkaukseen.
  2. Vie paketti postiin ja kerro postin asiakaspalvelijalle palautusosoitteen yhteydessä oleva sopimustunnus. Sen avulla paketti palautuu oikeaan paikkaan.
  3. Jos palautuslomake ei ole enää tallessa, kopioi ja täytä nämä tiedot paperille ja palauta se laitteen mukana:
     
    Palauttajan tiedot:
    Asiakkaan nimi ja yhteyspuhelinnumero:
    Laitteen IMEI/sarjanumero:
    Tilinumerosi IBAN-muodossa (IBAN on 18 merkkiä pitkä ja alkaa maatunnuksella FI, esim. Telian tilinumero FI85 5000 0120 0088 25):
    Tilausnumero:
     
    Maksuton asiakaspalautusosoite on:
    Posti, E-varasto
    Sopimustunnus 619604
    Satamatie 37
    37800 Akaa

     
    Palautuksen käsittelyaika on 2–3 viikkoa. Jos sinä aikana saat muita tilaukseesi liittyviä tilausvahvistuksia, sinun ei tarvitse reagoida niihin. Tilaamasi palvelut poistetaan palautuksen käsittelyn yhteydessä ja aiheettomat maksut hyvitetään laskultasi automaattisesti.
Laitteen palautus ja maksettavat korvaukset

Voit avata saamasi paketin, tutustua rauhassa sen sisältöön ja tarkastaa laitteen ominaisuudet ja toimivuuden.

Jos kuitenkin otat laitteen käyttöön, asennat siihen esim. sovelluksia ja peruutat sen jälkeen tekemäsi sopimuksen peruutusajan puitteissa, on mahdollista, että perimme sinulta laitteen arvon alentumisen johdosta 30 % laitteen myyntihinnasta.

Jos laite on palautettaessa myyntikelvoton, veloitamme sinulta laitteen koko myyntihinnan. Laitteen käyttöönotosta johtuva mahdollinen arvon alentuminen tai myyntikelvottoman laitteen arvo laskutetaan jälkikäteen, kun laitteen palautuskäsittely on tehty.

Lisää samasta aiheesta

Tilauksen seuranta ja toimitus

Peruminen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.