Voit tarvittaessa hakea maksuaikaa laskullesi. Maksuajan hakeminen tarkoittaa käytännössä maksusopimuksen tekemistä.
Maksuajan hakeminen onnistuu helposti itse Minun Teliasta, jos laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt. Kaapeli-tv:n laskuille sekä laskuille, joiden eräpäivä on jo mennyt, voit tiedustella maksuaikaa ainoastaan asiakaspalvelustamme.
Huomioithan, ettei maksuaikaa voida myöntää esimerkiksi ensimmäiselle laskulle eikä silloin, jos aiempia laskuja on maksamatta tai perinnässä. Telia Rahoituksen laskuille ei voi hakea lisää maksuaikaa lainkaan.
Hinnasto
Kirjautuneena Minun Teliaan
5 €/maksusopimus (sis. alv)
Asiakaspalvelun kautta
10 €/maksusopimus (sis. alv)
Vinkki! Tutustu maksumuistutuspalveluun, joka muistuttaa sinua maksamatta jääneistä laskuista. Maksumuistutuspalvelun käyttö on maksutonta.
Laskutuskauden pysyvän muutoksen voit tehdä asiakaspalvelumme kautta ja veloitamme palvelusta 10 € suuruisen muutosmaksun. Valittavissa olevat eräpäivät voit halutessasi katsoa valmiiksi Laskutuskaudet ja laskutusrajat -ohjeesta.
Mistä löydän aiemmin tehdyn maksusopimuksen tiedot?
Aiemmin tehdyn maksusopimuksen tiedot löytyvät Laskuarkistosta.
Klikkaa minkä vain laskun numeroa
Valitse Lisää maksuaikaa.
Avautuvalla sivulla näet laskun numeron, summan ja uuden maksupäivän.
Jos haluat tehdä muutoksia jo olemassa olevaan maksusopimukseen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Palvelukohtaiset ehdot
Sopimus on sitova ja se astuu voimaan hyväksyessäsi sopimuksen.
Sopimuksen mitätöinti/muokkaaminen edellyttää kontaktin asiakaspalveluun. Tekstiviesti tai sähköpostiviesti on lisäpalvelu, sopimus on sitova ilman muistutusta.
Laskuttaja on Telia Finland Oyj tai sen kanssa samaan konserniin kuuluva yhtiö. Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan. Maksuaikaa ei voida myöntää mm. jos kyseessä on ensimmäinen lasku tai asiakkaalla on liian vanhoja muita avoimia laskuja.
Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin.
Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan korkolain mukainen viivästyskorko siihen saakka, kunnes laskun viimeinen erä maksetaan. Viivästyskorko veloitetaan seuraavalla laskulla.
Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.