Takaisin

Maksuajan hakeminen ja eräpäivän siirto

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Voit hakea maksuaikaa laskullesi Minun Teliassa, tekstiviestillä tai puhelimitse. Maksuajan hakeminen tarkoittaa käytännössä maksusopimuksen tekemistä.

Maksuajan hakeminen onnistuu helpoiten itsepalveluna, jos laskun eräpäivä ei ole vielä mennyt. Kaapeli-tv:n laskuille sekä laskuille, joiden eräpäivä on jo mennyt, voit hakea maksuaikaa ainoastaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Huomioithan, että Telia Rahoituksen laskuille ei voi hakea lisää maksuaikaa.

Hinnasto
Kirjautuneena Minun Teliaan 5 €/maksusopimus (sis. alv)
Tekstiviestillä 5 €/maksusopimus (sis. alv) + 0,17 €/tekstiviesti
Puhelimitse (Maksumaatti-palvelu) 5 €/maksusopimus (sis. alv) + 0,17 €/puhelu + mpm/pvm)
Asiakaspalvelun kautta 10 €/maksusopimus (sis. alv)

Jatkoa ajatellen kannattaa tutustua myös maksumuistutuspalveluun, joka muistuttaa sinua maksamatta jääneistä laskuista. Maksumuistutuspalvelun käyttö on maksutonta.

Maksuajan hakeminen kirjautuneena

Hae maksuaikaa

  1. Klikkaa Laskut ja valitse lasku, jolle haluat maksuaikaa klikkaamalla Maksupäivän siirto.
  2. Seuraa palvelun antamia ohjeita.
  3. Muista lopuksi hyväksyä maksusopimus.
Maksuajan hakeminen tekstiviestillä

Ajankohtaista: Voit hakea maksuaikaa tekstiviestillä 31.12.2020 saakka, jonka jälkeen palvelu suljetaan. Jatkossa voit tehdä itse maksusopimuksen Minun Teliassa tai Minun Telia -sovelluksessa

Tarvitset Telian matkapuhelinliittymän, jotta voit hakea maksuaikaa tekstiviestillä. Muiden operaattorien liittymistä lähetetyt viestit eivät toimi maksuajan hakemiseen. Jos käytössäsi on Telian matkapuhelinliittymä, toimi näin:

  1. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, jos haet maksuaikaa tekstiviestillä:

    Jos haluat jakaa laskun kahteen osaan, lähetä viesti OSAMAKSU laskunumero (esim. OSAMAKSU 12345678910) numeroon 15400.

    Jos haluat siirtää laskun maksupäivää, lähetä viesti MAKSUPÄIVÄ laskunumero numeroon 15400.
  2. Saat paluuviestinä sopimusehdotuksen ja jatko-ohjeet.
  3. Hyväksy sopimus lähettämällä viesti HYVÄKSY numeroon 15400.
  4. Paluuviestinä saat ilmoituksen sopimuksen hyväksymisestä sekä laskun maksamiseen tarvittavat tiedot.
Maksuajan hakeminen Maksumaatti-palvelulla

Ajankohtaista: Voit hakea maksuaikaa tekstiviestillä 31.12.2020 saakka, jonka jälkeen palvelu suljetaan. Jatkossa voit tehdä itse maksusopimuksen Minun Teliassa tai Minun Telia -sovelluksessa

  1. Ota esille lasku, jonka maksutilanteen haluat tarkistaa. Maksusopimus on aina laskukohtainen.
  2. Soita numeroon 0200 622 884 (0,17 €/puhelu + mpm/pvm). Numerossa Maksumaatti-palvelu kertoo, onko antamasi laskunumero jo maksettu. Jos lasku on maksamatta, palvelu ehdottaa sinulle maksusopimusta.
  3. Automaatti antaa puhelun aikana tarkemmat ohjeet maksusopimuksen tekemiseen.
Maksuajan hakeminen asiakaspalvelusta

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laskun eräpäivän siirto pysyvästi

Laskutuskauden pysyvän muutoksen voit tehdä asiakaspalvelumme kautta ja veloitamme palvelusta 10 € suuruisen muutosmaksun. Valittavissa olevat eräpäivät voit halutessasi katsoa valmiiksi Laskutuskaudet ja laskutusrajat -ohjeesta.

Mistä löydän aiemmin tehdyn maksusopimuksen tiedot?

Aiemmin tehdyn maksusopimuksen tiedot löytyvät Laskuarkistosta.

  1. Klikkaa minkä vain laskun numeroa
  2. Valitse Lisää maksuaikaa.
  3. Avautuvalla sivulla näet laskun numeron, summan ja uuden maksupäivän.

Jos haluat tehdä muutoksia jo olemassa olevaan maksusopimukseen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palvelukohtaiset ehdot
  • Sopimus on sitova ja se astuu voimaan hyväksyessäsi sopimuksen.
  • Sopimuksen mitätöinti/muokkaaminen edellyttää kontaktin asiakaspalveluun. Tekstiviesti tai sähköpostiviesti on lisäpalvelu, sopimus on sitova ilman muistutusta.
  • Laskuttaja on Telia Finland Oyj tai sen kanssa samaan konserniin kuuluva yhtiö. Laskuttajalla on oikeus hyväksyä tai hylätä asiakkaan maksusopimus harkintansa mukaan. Maksuaikaa ei voida myöntää mm. jos kyseessä on ensimmäinen lasku tai asiakkaalla on liian vanhoja muita avoimia laskuja.
  • Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin.
  • Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan korkolain mukainen viivästyskorko siihen saakka, kunnes laskun viimeinen erä maksetaan. Viivästyskorko veloitetaan seuraavalla laskulla.
Lisää samasta aiheesta

Maksumuistutuspalvelun käyttöönotto

Laskutuskaudet ja laskutusrajat

Laskujen perintä

Telia Rahoitus -laskujen usein kysytyt kysymykset

Aiheesta Telia Yhteisössä

Yritysportaalivinkit – Mielelle rauhaa ja laskulle maksuaikaa

Maksuaikaa laskulle

Maksuaikaa laskulle

Maksuaikaa laskulle / yhteydenottopyyntö asiakastukeen

Mihin "lisää maksuaikaa" tiedot ovat hävinneet?

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.