Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

SIM-kortin koko, uuden tilaaminen ja aktivointi

Kaikki toimittamamme SIM-kortit ovat trio-SIM-kortteja, jotka sisältävät kaikki kolme SIM-korttikokoa (normaali eli mini, mikro ja nano), ja ne sopivat kaikkiin SIM-korttipaikan sisältäviin päätelaitteisiin.

Voit vaihtaa uuden SIM-kortin liittymällesi, puhelinnumerosi ja liittymän palvelut säilyvät kuitenkin ennallaan.

Toimintaohje

Voit vaihtaa SIM-kortin uuteen, mikäli nykyinen SIM-korttisi rikkoutuu, lakkaa toimimasta, katoaa tai jos puhelimesi ei tue vanhaa SIM-korttia. Ottaessasi uuden SIM-kortin käyttöön, vanha kortti lakkaa toimimasta. Kortinvaihdosta huolimatta puhelinnumerosi säilyy samana. Samoin liittymällä olevat palvelut (esim. puhe- ja tekstiviestipaketit) säilyvät ennallaan.

Valitse laitteeseesi oikea SIM-korttikoko, koska jos irrotat vahingossa esim. nano-SIM-kortin kehyksestä ja tarvitsetkin mikro-kokoista SIM-korttia, pitää sinun hankkia uusi SIM-kortti.

Huom! Tavallisen SIM-kortin leikkaaminen pienemmäksi saattaa vahingoittaa SIM-korttia.

Telia trio-SIM-kortit (Telia eID Trio ja Telia No Pin Trio) sisältävät kaikki korttikoot.

Tilaaminen

Uuden SIM-kortin voit tilata kirjautumalla Teliaan, asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta. Otathan huomioon, että SIM-kortin vaihdosta aiheutuu kustannuksia.

Tilaa SIM-kortti

Katso puhelinliittymien ja -palvelujen hinnasto

Kirjautuneena Teliaan voit tilata SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:

  1. Liittymäni ja palveluni
  2. Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden SIM-kortin
  3. Kohdan "Liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi ja sen alta Tilaa uusi SIM-kortti
  4. Tee tilaus klikkaamalla Lähetä tilaus
  5. Kortin mukana saat aktivointiohjeet.

Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi) kirjautuneena

Kirjautuneena Teliaan voit aktivoida SIM-kortin tätä polkua seuraamalla:

  1. Liittymäni ja palveluni
  2. Klikkaa liittymää, johon haluat tilata uuden SIM-kortin
  3. Kohdan "Liittymäsi" alta löytyy otsikko Hallinnoi liittymääsi
  4. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita.

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä.

Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi) tekstiviestillä

Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteenvaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida sen) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.

  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.
  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

Mikäli vanha SIM-korttisi on toimintakunnossa, suosittelemme, että kopioit puhelinnumerot ja viestit puhelimellesi (puhelimen muistiin), jolloin sinun ei tarvitse tallentaa numeroita yksitellen uudelle SIM-kortille. Numeroiden tallennus onnistuu myös tietokoneelle Android-puhelimella Googlen kautta ja iPhonella iTunes -ohjelman kautta.

Joidenkin kauppiaiden luona on mahdollista kopioida vanhan SIM-kortin tiedot uudelle kortille, tiedustele tätä mahdollisuutta ja hintaa kauppiaalta. Kadonneesta tai rikkoutuneesta SIM-kortista tietoja ei ole mahdollista palauttaa.