Useimmat asiakas- ja laskutustietojen muutokset voit tehdä Minun Teliassa helposti ilman jonotusta. Katso alta tarkemmat ohjeet erilaisiin tilanteisiin.
Jos haluat siirtää laajakaistan uuteen osoitteeseen, katso ohje laajakaistan muuttoon.
Useimmat asiakas- ja laskutustietojen muutokset voit tehdä Minun Teliassa helposti ilman jonotusta. Katso alta tarkemmat ohjeet erilaisiin tilanteisiin.
Jos haluat siirtää laajakaistan uuteen osoitteeseen, katso ohje laajakaistan muuttoon.
Jos laskutusosoitteesi tai nimesi muuttuu, ilmoitathan uudet tiedot Postille tai Väestörekisterikeskukseen. Tiedot päivittyvät sieltä automaattisesti meille, jos olet antanut siihen luvan ilmoitusta tehdessäsi.
Tarvittaessa voit tarkistaa Minun Teliasta Omat tiedot ja asetukset -sivulta, että tietosi ovat päivittyneet sekä tarkistaa samalla myös muut yhteystietosi. Jos tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Telia Rahoitusta varten voit ilmoittaa uuden osoitteesi asiakaspalveluumme.
Voit muuttaa yhteystietoihisi ajantasaisen puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen kirjautumalla Minun Teliaan.
Sähköpostiosoitteen vaihtaminen Telia Rahoituksen tietoihin onnistuu näin:
Kirjaudu Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Mene asiakasportaalissa Henkilötiedot-kohtaan, jonne voit kirjoittaa uuden sähköpostiosoitteesi.
Saat sähköpostiisi uuden sähköpostiosoitteen vahvistuspyynnön. Klikkaa sähköpostiisi saapuneen viestin vahvistuslinkkiä, jotta uusi sähköpostiosoitteesi merkitään vahvistetuksi.
E-laskun kytkentä tapahtuu verkkopankissasi. Lue lisää e-lasku-ohjeesta.
Minun Teliaan saapuvan laskun käyttöönotto onnistuu, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan. Katso tarkemmat tiedot Lasku Minun Teliaan -ohjeesta.
Paperilaskun käyttöönoton voit tehdä asiakaspalvelumme kautta. Katso tarkemmat tiedot paperilaskun ohjeesta.
Katso suoramaksua varten tarvittavat lisätiedot käyttöönottoon suoramaksun ohjeesta.
Jos laskun maksaja muuttuu, mutta omistajuus ja vastuu liittymästä halutaan säilyttää vanhalla omistajalla, tehdään maksajan muutos. Ilmoita maksajan muutoksesta asiakaspalveluumme, joka tekee muutoksen. Ota valmiiksi esille uuden maksajan tiedot (nimi, osoite, laskutustapa ja laskutusosoite).
Huomioithan, että kuluttajapuolen puhelin- ja mobiililaajakaistaliittymiin ei voi merkitä maksajaksi yritystä. Yhteys kotiin -liittymän maksajana voi toimia myös yritys.
Jos puhelinliittymä halutaan siirtää uudelle omistajalle (kuluttaja tai yritys), tehdään liittymälle omistajan muutos. Omistajan muutoksesta voit ilmoittaa Minun Teliassa, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai vierailemalla Telia Kaupassa.
Perimme omistajan muutoksesta hinnaston mukaisen maksun.
Liittymän omistajan muutos
Laajakaistan muuttoilmoitus
Telia Rahoitus -laskujen usein kysytyt kysymykset
E-lasku
Sähköpostilasku
Suoramaksu
Mobiilimaksaminen
Paperilasku
Laskujen perintä
Maksoin laskun väärillä tiedoilla, kuinka toimin?
Maksumuistutuspalvelu
Miten tulkitsen saamaani laskua?
Lasku Minun Teliaan
Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.
Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
Telia Facebookissa
Telia X:ssä