Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Asiakas- ja laskutustietojen muutos

Kaikki asiakas- ja laskutustietojen muutokset hoidat sujuvasti ja ilman jonotusta kirjautumalla osoitteeseen telia.fi.

Huom! Tämä ohje koskee vain kuluttaja-asiakkaita.

Nimen- tai osoitteenmuutos

Virallinen osoitteenmuutos tulee suoraan Postilta Telian järjestelmiin, mikäli olet antanut siihen luvan muuttoilmoitusta tehdessäsi. 

Jos laskutusosoitteesi on sama kuin virallinen osoitteesi, sekin päivittyy automaattisesti.

Myös nimenmuutokset siirtyvät Postilta Telialle automaattisesti.

Laskutustavan muutos

Voit muuttaa paperilaskun maksuttomaksi sähköpostilaskuksi kirjautumalla sisään. Samasta paikasta voit myös tarkistaa ja vaihtaa laskutuksessa käytettävän sähköpostiosoitteesi. Lue tarkemmat ohjeet sähköpostilaskun käyttöönotosta

E-laskun kytkentä tehdään omassa verkkopankissa, lisätietoja ja apua e-lasku-ohjeessa.

Maksajan muutos

Jos laskun maksaja muuttuu, mutta omistajuus ja vastuu liittymästä halutaan säilyttää vanhalla omistajalla, tehdään maksajan muutos.

Maksajan muutoksesta voit ilmoittaa asiakaspalveluumme, jossa muutos tehdään. Ota valmiiksi esille jo uuden maksajan tiedot (nimi, osoite, laskutustapa ja -osoite ja mahdollinen y-tunnus, jos uusi maksaja on yritys). 

Omistussuhteen muutos

Jos liittymän omistajuus ja vastuu halutaan siirtää kokonaan toiselle taholle, kyseessä on omistussuhteen muutos.

Omistussuhteen muutoksen voit ilmoittaa lomakkeella, ottamalla yhteyden asiakaspalveluun tai Telia Kaupassa.

laajakaistan siirto tai muutto

Katso tarkemmat ohjeet laajakaistan muuttoon.

Voit myös pyytää tarjouksen laajakaistasta uuteen kotiisi. Kun jätät yhteystietosi, voit hyödyntää yhteistyökumppaniemme edut muuttajalle, jolloin saat alennusta muuttolaatikoista ja muuttosiivouksesta. Tutustu myös muuttoaiheisiin artikkeleihin, joista saat vinkkejä sujuvampaan muuttoon.