Sähköpostilasku

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Sähköpostilasku on saatavilla Kotinumero- ja Kotipuheliittymille, Telia Dot -liittymille, kaapeli-TV-palveluille ja Telia Rahoituksen laskuille. Muiden palveluiden osalta olemme siirtyneet muihin laskutustapoihin.

Sähköpostilasku on maksuton laskutustapa, jossa saat laskun maksuun tarvitut tiedot sähköpostiisi saapuvalla viestillä. Viestin liitteenä on lasku myös PDF-muodossa ja sen avaamiseen tarvitset tietokoneellesi PDF-lukuohjelman. Sähköpostilaskussa on virtuaaliviivakoodi, jolla voit siirtää laskun maksamiseen tarvittavat tiedot verkkopankkiisi.

Maksamattomien sähköpostilaskujen maksukehotukset lähetetään samaan sähköpostiosoitteeseen, johon saat laskusi.

Lähettämämme sähköpostilaskut tulevat osoitteesta we.mail@stralfors.fi, pois lukien Telia Rahoituksen laskut, jotka tulevat osoitteesta noreply@teliafinance.com. Sähköpostilaskun viestiin ei voi vastata suoraan, joten jos sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Telia Rahoituksen sähköpostilasku

Telia Rahoituksen laskuille sähköpostilaskun vaihtaminen onnistuu Telia Financen asiakasportaalista.

Katso ohje Rahoituksen laskutustavan vaihtoon

Virtuaaliviivakoodin käyttö
  1. Kopioi virtuaaliviivakoodi painamalla näppäimistöstä Ctrl + C.
  2. Kirjaudu verkkopankkiisi ja valitse laskunmaksutoiminto.
  3. Valitse laskua maksettaessa Viivakoodilla maksaminen, Lue viivakoodi tai vastaava toiminto ja vie kursori tyhjään viivakoodikenttään.
  4. Liitä virtuaaliviivakoodi kenttään painamalla näppäimistöstä Ctrl + V.
  5. Tämän jälkeen maksulomakkeen tiedot täyttyvät automaattisesti.

Huom! Joissain verkkopankeissa maksun saaja pitää täyttää maksulomakkeelle erikseen. Kirjoita maksun saajaksi Telia Finland Oyj.

Virtuaaliviivakoodi ja kirjautumisen takana oleva laskuarkisto eivät ole toistaiseksi käytössä kaapeli-tv-asiakkailla.

Apua ongelmatilanteisiin
Saan virheilmoituksen "Palvelussa on väliaikainen häiriö"

Eräät sähköpostiohjelmat (esim. jotkin Macin Mail-ohjelman versiot) eivät tunnista sähköpostissa laskun linkkiä kokonaan, vaan pelkkä alkuosa näkyy linkkinä. Kun linkkiä klikkaa, selain ei avaa laskua oikeasta osoitteesta, joka aiheuttaa tämän virheilmoituksen.

Voit kiertää ongelman kopioimalla koko laskun linkin (joka voi olla useamman rivin mittainen), ja liittämällä sen selaimen osoitekenttään ja painamalla sitten enter. Tällöin lasku avautuu normaalisti.

Laskulinkistä avautuu selaimen kehys, mutta lasku on harmaa tai valkoinen

Jos käytät Internet Exploreria tarkista selaimen kohdasta Työkalut (Tools) > Internet asetukset (Internet Options) > Lisäasetukset (Advanced) -välilehti > Suojaus (Security) -otsikon alta, ettei kohdassa  Älä tallenna salattuja sivuja levylle (Do not save encrypted pages to disk) ole rastia. Joillakin ohjelmistoversioilla rasti kyseisessä kohdassa avaa vain harmaan tai tyhjän näkymän.

Valitse Adoben ylävalikosta Muokkaa (Edit) > Oletusarvot (Preferences) > Internet (Internet) ja laita rasti Näytä PDF selaimessa (Display PDF in browser) -kohtaan. Tarkista myös, onko lasku auennut muuhun ikkunaan.

Jos tietokoneellasi on useita ohjelmia pdf:n lukemiseen, sovellusten kesken voi syntyä ristiriita, eikä pdf aukea oikein.

Jos käytössäsi on Mac, eikä lasku avaudu selaimeen, tarkasta tietokoneen Downloads- tai Lataukset -kansio. Lasku voi tallentua kansioon nimellä binary.pdf. Kyse on yhteensopivuusongelmasta Mac OS 10.7- ja 10.6- (Safari 5.1 -selain) ja Adobe Readerin ja Acrobatin välillä.

Laskun tulostaminen tai tallentaminen ei onnistu

PDF-muotoinen lasku aukeaa, mutta Tulosta- ja Tallenna-painikkeet puuttuvat

Eräissä PDF-ohjelmissa (esim. Adobe Reader X) Tulosta- ja Tallenna-napit saa esiin klikkaamalla laskun aktiiviseksi (viemällä hiiren osoitin laskun päälle ja klikkaamalla vasenta nappia) ja painamalla tämän jälkeen näppäimistön Esc-nappia.

Miten tulostan laskun, kun käytän selaimena Google Chromea?

Paina laskun päällä hiiren oikeaa nappia ja valitse Tulosta. Jos hiiren kakkospainiketta ei ole käytössä, paina ctrl-näppäin pohjaan ja klikkaa hiirellä laskua. Tämä vastaa hiiren oikean painikkeen painamista.

Käytän Macia ja tulostamisen kanssa on ongelmia

Paina laskun päällä hiiren oikeaa nappia ja valitse Tallenna kehys nimellä tai Avaa ohjelmalla Esikatselu. Tämän jälkeen laskun voi tulostaa tai tallentaa. Jos hiiren kakkospainiketta ei ole käytössä, paina ctrl-näppäin pohjaan ja klikkaa laskua hiirellä. Tämä vastaa hiiren oikean painikkeen painamista.

En saa sähköpostilaskua perille
  • Tarkista Roskaposti/Junk mail -kansio. Jotkin sähköpostioshjelmat voivat suodattaa laskun Inbox/Saapuneet -kansiosta muuhun kansioon.
  • Varmista laskutustiedoistasi, että sähköpostiosoitteesi on oikein kirjoitettu.
  • Tarkista, ettei sähköpostilaatikkosi ole täynnnä.
  • Ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.