Maksoin laskun väärillä tiedoilla, kuinka toimin?

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Maksoitko laskun esimerkiksi väärällä viitenumerolla tai väärälle tilinumerolle? Mikäli olet tehnyt maksusuorituksen väärillä maksutiedoilla, katso alla olevat toimintaohjeet ja ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Liittymien ja laajakaistojen laskut

Laskujesi tietoja pääset tarvittaessa tarkastelemaan laskuarkistosta

Käytin väärää viitenumeroa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi kohdistaa suorituksen oikealle viitenumerolle. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot: 

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Käytin aiemman laskun viitenumeroa

Maksusi kohdistuu automaattisesti avoinna olevaan laskuusi.

Maksoin väärän summan

Jos maksoit liian vähän, maksa vain jäljellä oleva määrä samalla viitenumerolla. Jos maksoit liikaa, hyvitetään ylimääräinen maksu automaattisesti seuraavalla laskullasi.

Käytin väärää tilinumeroa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Maksoin laskun kahteen kertaan

Jos maksoit saman laskun kahteen kertaan, hyvitetään ylimääräinen maksu automaattisesti seuraavalla laskullasi.

Käytin useaa väärää maksutietoa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa selvittämään maksun kohdistamisen. Pidäthän valmiina esillä seuraavat tiedot: 

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Telia Rahoituksen laskut
Käytin väärää viitenumeroa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi kohdistaa suorituksen oikealle viitenumerolle. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Maksoin väärän summan

Näet laskultasi kuukausittain maksettavan vähimmäiskuukausierän. Jos maksoit enemmän, ylimääräinen osuus vähentää automaattisesti luottosi kokonaissummaa. Maksua ei siis hyvitetä seuraavalla laskullasi. Jos maksamasi summa on pienempi kuin vähimmäiskuukausierä, maksa jäljellä oleva määrä ennen eräpäivää.

Käytin väärää tilinumeroa

Jos maksoit liittymien ja palveluiden laskutustilille FI33 8000 1601 0166 95 ja muuten maksutiedot täsmäävät, maksusuoritus siirtyy automaattisesti Telia Rahoituksen luottotilillesi. Suorituksen siirtymisessä on muutaman päivän viive. Jos kyseessä on jokin muu tilinumero, asiakaspalveluumme auttaa asian ratkaisemisessa.

Maksoin laskun kahteen kertaan

Jos maksoit saman laskun kahteen kertaan, ylimääräinen maksu kohdistuu automaattisesti luottotilillesi. Maksua ei hyvitetä seuraavalla laskullasi, vaan se vähentää automaattisesti luottosi kokonaissummaa.

Käytin useaa väärää maksutietoa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Miksi maksamani summa palautui tililleni?

Maksamasi laskun summa on voinut palautua tilillesi, jos olet maksanut laskun jollekin vanhalle tilillemme.

Vaihdoimme tilinumeroitamme 2017–2019 ja nyt viimeisetkin vanhat tilinumerot ovat poistuneet käytöstä. Jos olet maksanut laskun jollekin vanhalle tilillemme, palautetaan maksamasi summa sinulle takaisin automaattisesti noin viikon kuluessa maksusta. Voit tarkistaa voimassa olevat tilinumeromme asiakastuen ohjeesta tai suoraan laskulta. Muistathan päivittää mahdolliset vanhat maksupohjat verkkopankissasi.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.