Takaisin

Maksoin laskun väärillä tiedoilla, kuinka toimin?

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Maksoitko laskun esimerkiksi väärällä viitenumerolla tai väärälle tilinumerolle? Mikäli olet tehnyt maksusuorituksen väärillä maksutiedoilla, katso alla olevat toimintaohjeet ja ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Liittymien ja laajakaistojen laskut

Laskujesi tietoja pääset tarvittaessa tarkastelemaan laskuarkistosta

Käytin väärää viitenumeroa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi kohdistaa suorituksen oikealle viitenumerolle. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot: 

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Käytin aiemman laskun viitenumeroa

Maksusi kohdistuu automaattisesti avoinna olevaan laskuusi.

Maksoin väärän summan

Jos maksoit liian vähän, maksa vain jäljellä oleva määrä samalla viitenumerolla. Jos maksoit liikaa, hyvitetään ylimääräinen maksu automaattisesti seuraavalla laskullasi.

Käytin väärää tilinumeroa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Maksoin laskun kahteen kertaan

Jos maksoit saman laskun kahteen kertaan, hyvitetään ylimääräinen maksu automaattisesti seuraavalla laskullasi.

Käytin useaa väärää maksutietoa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa selvittämään maksun kohdistamisen. Pidäthän valmiina esillä seuraavat tiedot: 

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Telia Rahoituksen laskut
Käytin väärää viitenumeroa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi kohdistaa suorituksen oikealle viitenumerolle. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Maksoin väärän summan

Näet laskultasi kuukausittain maksettavan vähimmäiskuukausierän. Jos maksoit enemmän, ylimääräinen osuus vähentää automaattisesti luottosi kokonaissummaa. Maksua ei siis hyvitetä seuraavalla laskullasi. Jos maksamasi summa on pienempi kuin vähimmäiskuukausierä, maksa jäljellä oleva määrä ennen eräpäivää.

Käytin väärää tilinumeroa

Jos maksoit liittymien ja palveluiden laskutustilille FI33 8000 1601 0166 95 ja muuten maksutiedot täsmäävät, maksusuoritus siirtyy automaattisesti Telia Rahoituksen luottotilillesi. Suorituksen siirtymisessä on muutaman päivän viive. Jos kyseessä on jokin muu tilinumero, asiakaspalveluumme auttaa asian ratkaisemisessa.

Maksoin laskun kahteen kertaan

Jos maksoit saman laskun kahteen kertaan, ylimääräinen maksu kohdistuu automaattisesti luottotilillesi. Maksua ei hyvitetä seuraavalla laskullasi, vaan se vähentää automaattisesti luottosi kokonaissummaa.

Käytin useaa väärää maksutietoa

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:

  1. Mille tilille lasku on maksettu
  2. Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
  3. Käytetty viitenumero
  4. Summa
  5. Päivämäärä
Miksi maksamani summa palautui tililleni?

Maksamasi laskun summa on voinut palautua tilillesi, jos olet maksanut laskun jollekin vanhalle tilillemme.

Vaihdoimme tilinumeroitamme 2017–2019 ja nyt viimeisetkin vanhat tilinumerot ovat poistuneet käytöstä. Jos olet maksanut laskun jollekin vanhalle tilillemme, palautetaan maksamasi summa sinulle takaisin automaattisesti noin viikon kuluessa maksusta. Voit tarkistaa voimassa olevat tilinumeromme asiakastuen ohjeesta tai suoraan laskulta. Muistathan päivittää mahdolliset vanhat maksupohjat verkkopankissasi.

Lisää samasta aiheesta

Asiakas- ja laskutustietojen muutos

E-lasku

Laskujen perintä

Liigan laskutus

Maksumuistutuspalvelun käyttöönotto

Miten tulkitsen saamaani laskua?

Paperilasku

Puheluerittely

Telia Rahoitus -laskujen usein kysytyt kysymykset

Sähköpostilasku

Suoramaksu

Telian tilinumerot

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

 020 690 400

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat

 

Häiriöasioissa voit myös varata sinulle sopivan soittoajan.

Varaa aika

 

Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi? Täytä yhteydenottolomake, niin otamme sinuun yhteyttä.

Täytä lomake

 

Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.