Maksoitko laskun esimerkiksi väärällä viitenumerolla tai väärälle tilinumerolle? Mikäli olet tehnyt maksusuorituksen väärillä maksutiedoilla, katso alla olevat toimintaohjeet ja ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Maksoin laskun väärillä tiedoilla, kuinka toimin?
Laskujesi tietoja pääset tarvittaessa tarkastelemaan laskuarkistosta.
Käytin väärää viitenumeroa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi kohdistaa suorituksen oikealle viitenumerolle. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Käytin aiemman laskun viitenumeroa
Maksusi kohdistuu automaattisesti avoinna olevaan laskuusi.
Maksoin väärän summan
Jos maksoit liian vähän, maksa vain jäljellä oleva määrä samalla viitenumerolla. Jos maksoit liikaa, hyvitetään ylimääräinen maksu automaattisesti seuraavalla laskullasi.
Käytin väärää tilinumeroa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Maksoin laskun kahteen kertaan
Jos maksoit saman laskun kahteen kertaan, hyvitetään ylimääräinen maksu automaattisesti seuraavalla laskullasi.
Käytin useaa väärää maksutietoa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa selvittämään maksun kohdistamisen. Pidäthän valmiina esillä seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Käytin väärää viitenumeroa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi kohdistaa suorituksen oikealle viitenumerolle. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Maksoin väärän summan
Näet laskultasi kuukausittain maksettavan vähimmäiskuukausierän. Jos maksoit enemmän, ylimääräinen osuus vähentää automaattisesti luottosi kokonaissummaa. Maksua ei siis hyvitetä seuraavalla laskullasi. Jos maksamasi summa on pienempi kuin vähimmäiskuukausierä, maksa jäljellä oleva määrä ennen eräpäivää.
Käytin väärää tilinumeroa
Jos maksoit liittymien ja palveluiden laskutustilille FI33 8000 1601 0166 95 ja muuten maksutiedot täsmäävät, maksusuoritus siirtyy automaattisesti Telia Rahoituksen luottotilillesi. Suorituksen siirtymisessä on muutaman päivän viive. Jos kyseessä on jokin muu tilinumero, asiakaspalveluumme auttaa asian ratkaisemisessa.
Maksoin laskun kahteen kertaan
Jos maksoit saman laskun kahteen kertaan, ylimääräinen maksu kohdistuu automaattisesti luottotilillesi. Maksua ei hyvitetä seuraavalla laskullasi, vaan se vähentää automaattisesti luottosi kokonaissummaa.
Käytin useaa väärää maksutietoa
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Otathan valmiiksi esille seuraavat tiedot:
- Mille tilille lasku on maksettu
- Miltä tililtä lasku on maksettu, sekä maksajan nimi
- Käytetty viitenumero
- Summa
- Päivämäärä
Maksamasi laskun summa on voinut palautua tilillesi, jos olet maksanut laskun jollekin vanhalle tilillemme.
Vaihdoimme tilinumeroitamme 2017–2019 ja nyt viimeisetkin vanhat tilinumerot ovat poistuneet käytöstä. Jos olet maksanut laskun jollekin vanhalle tilillemme, palautetaan maksamasi summa sinulle takaisin automaattisesti noin viikon kuluessa maksusta. Voit tarkistaa voimassa olevat tilinumeromme asiakastuen ohjeesta tai suoraan laskulta. Muistathan päivittää mahdolliset vanhat maksupohjat verkkopankissasi.
Ota yhteyttä
Asiakaspalvelu
020 690 400
Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat
Häiriöasioissa voit myös varata sinulle sopivan soittoajan.
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi nyt? Täytä yhteydenottolomake, niin olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä.
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.
Yhteisöön