Takaisin

Mobiilimaksaminen

Mobiilimaksu helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Mobiilimaksu on kaikkien suomalaisten matkapuhelinoperaattorien tarjoama, markkinoiden helpoin tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla.

Maksupalveluehdot uudistuivat lakimuutoksen vuoksi 14.9.2019. Lue lisää maksupalveluehtojen uudistuksesta.

Miten mobiilimaksu toimii?

Hyväksyt maksun kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksun toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä, kirjautumista tai kortin tietojen syöttämistä.

Mobiilimaksu toimii kaikissa mobiililiittymissä. Jos jaat liittymääsi esim. wifillä, varmistathan, että liittymällesi on kytketty on tarvittavat palveluestot. Suosittelemme myös salaamaan jaetun wifi-yhteyden salasanalla luvattoman käytön estämiseksi.

Lue lisää mobiilimaksusta

Missä mobiilimaksua voi käyttää?

Mobiilimaksua hyödyntävien palveluiden määrä on kasvussa. Nykyään voit käyttää Mobiilimaksua mm. sovelluskaupoissa, suurimpien kaupunkien joukkoliikennesovelluksissa, erilaisissa asiointipalveluissa, tv-äänestyksissä sekä useissa muissa palveluissa.

Mobiilimaksujen estäminen

Mobiilimaksuja koskevat samat palveluestot kuin perinteisiä SMS-palveluita. Mobiilimaksu on automaattisesti päällä liittymässäsi, ellet kytke siihen estoa.

Voit kytkeä eston ja hallinnoida Mobiilimaksuun liittyviä estoja ja rajoituksia kirjautumalla Teliaan ja valitsemalla ”Estot ja rajoitukset” liittymäsi lisäpalveluista.

KYTKE ESTOJA

Lue lisää palvelunumeroista ja estoista

Mobiilimaksussa laskulla näkyy yleensä lopullisen palvelun nimen sijaan maksupalvelun tuottajan nimi. Jos haluat tietää tarkemmin mistä palvelusta on kyse, saat tiedon asiakaspalvelustamme.

Kaikkien maksupalvelun tuottajien yhteystiedot

Voit halutessasi tiedustella tarkempia tietoja maksusta myös kirjautumalla Minun Teliaan tai täyttämällä yhteydenottolomakkeen.

Lisää samasta aiheesta

Palvelunumerot ja estojen tekeminen

Asiakas- ja laskutustietojen muutos

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.