Hyväksyt maksun kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksun toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä, kirjautumista tai kortin tietojen syöttämistä.
Mobiilimaksu toimii kaikissa mobiililiittymissä. Jos jaat liittymääsi esim. wifillä, varmistathan, että liittymällesi on kytketty on tarvittavat palveluestot. Suosittelemme myös salaamaan jaetun wifi-yhteyden salasanalla luvattoman käytön estämiseksi.
Mobiilimaksua hyödyntävien palveluiden määrä on kasvussa. Nykyään voit käyttää Mobiilimaksua mm. sovelluskaupoissa, suurimpien kaupunkien joukkoliikennesovelluksissa, erilaisissa asiointipalveluissa, tv-äänestyksissä sekä useissa muissa palveluissa.
Mobiilimaksujen estäminen
Mobiilimaksuja koskevat samat palveluestot kuin perinteisiä SMS-palveluita. Mobiilimaksu on automaattisesti päällä liittymässäsi, ellet kytke siihen estoa.
Voit kytkeä eston ja hallinnoida Mobiilimaksuun liittyviä estoja ja rajoituksia kirjautumalla Teliaan ja valitsemalla ”Estot ja rajoitukset” liittymäsi lisäpalveluista.
Mobiilimaksussa laskulla näkyy yleensä lopullisen palvelun nimen sijaan maksupalvelun tuottajan nimi. Jos haluat tietää tarkemmin mistä palvelusta on kyse, saat tiedon asiakaspalvelustamme.
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.
Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.