Mobiilimaksaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Mobiilimaksulla maksat helposti ja turvallisesti tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Maksut veloitetaan puhelinlaskusi yhteydessä. Mobiilimaksu on kaikkien suomalaisten matkapuhelinoperaattorien tarjoama maksutapa.

Nykyään voit käyttää Mobiilimaksua mm. sovelluskaupoissa, suurimpien kaupunkien joukkoliikennesovelluksissa, erilaisissa asiointipalveluissa, tv-äänestyksissä sekä useissa muissa palveluissa.

Hyväksyt maksun kauppiaan nettisivuilla tai sovelluksessa, jonka jälkeen ostokset veloitetaan puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin maksutapahtuma ei vaadi erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista.

Lue lisää Mobiilimaksun omalta sivustolta

Mobiilimaksu toimii kaikissa mobiililiittymissämme. Jos jaat liittymääsi esim. wifillä, kannattaa varmistaa että liittymällesi on kytketty on tarvittavat palveluestot. Suosittelemme myös salaamaan wifi-yhteyden salasanalla luvattoman käytön estämiseksi.

Mobiilimaksussa laskulla näkyy yleensä lopullisen palvelun nimen sijaan maksupalvelun tuottajan nimi. Jos haluat tietää tarkemmin mistä palvelusta on kyse, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit myös käyttää yhteydenottolomaketta.

Kaikkien maksupalveluntuottajien yhteystiedot

Mobiilimaksuja koskevat samat palveluestot kuin perinteisiä tekstiviestipalveluita. Mobiilimaksu on automaattisesti päällä liittymässäsi, ellet kytke siihen estoa.

Tutustuthan ensin palvelunumeroiden tekstiviesti- ja mobiilimaksuestojen estoluokkiin, jotta tiedät mikä niistä sopii tarpeeseesi parhaiten.

Voit hallinnoida mobiilimaksun estoja Minun Teliassa:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Etsi se liittymä, jonka mobiilimaksun asetuksia haluat hallinnoida ja klikkaa liittymän kohdalla "Hallinnoi tilausta" -painiketta.
  3. Liittymän hallinnointisivu avautuu. Valitse siellä "Lisäpalvelusi"-välilehti.
  4. Klikkaa "Estot ja rajoitukset" -kohdassa "Lue lisää".
  5. Tee "Palveluviestit"-otsikon alla haluamasi muutokset ja tallenna lopuksi valinnat "Lähetä tilaus" -painikkeesta.

Voit ottaa estojen muokkaamisesta yhteyttä myös asiakaspalveluumme. Palvelunumeroestojen päälle kytkeminen on maksutonta, mutta sen jälkeen niiden muokkauksesta perimme hinnaston mukaisen hinnan.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.