Takaisin

Laajakaistan muuttoilmoitus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Liittymän toimitusaika on 1–2 viikkoa riippuen alueesta, joten muuttoilmoitus kannattaa tehdä ajoissa. Tarkempi asennusaika vahvistuu, kun asiakaspalvelu on käsitellyt muuttoilmoituksesi.

Tee laajakaistan muuttoilmoitus ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voit myös pyytää tarjouksen laajakaistasta uuteen kotiisi, jolloin saat samalla käyttöösi muuttajan edut.

Onko sinulla laajakaistan lisäksi esimerkiksi puhelinliittymä tai TV-palveluita meiltä? Puhelinliittymän laskutusosoite päivittyy automaattisesti Väestörekisteriin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella. Muiden palveluiden osoitteenmuutoksen voit ilmoittaa laajakaistan muuttoilmoituksen kanssa.

Miten laajakaistan toimitus ja käyttöönotto tapahtuvat?
  1. Kun muuttoilmoituksesi on käsitelty, saat asiakaspalvelusta alustavan tiedon asennusajasta tekstiviestillä. Lisäksi saat vahvistusviestin asennusajasta toimituksen edetessä.
  2. Kytke modeemi ennen asennusajankohtaa valmiiksi, jotta asentaja voi testata linjan talojakomosta asennuksen yhteydessä. Jos asentajalla on tarve päästä huoneistoon, hän ottaa erikseen yhteyttä.
  3. Saat viestin, kun laajakaista on kytketty ja se on valmis käytettäväksi.
Kauanko liittymä toimii vanhassa osoitteessa?

Liittymä katkaistaan vanhasta osoitteesta samana päivänä, kun se siirretään uuteen osoitteeseen. Näin katkos laajakaistaliittymässä on mahdollisimman pieni.

Maksaako liittymän siirtäminen?

Liittymän siirto on kerran vuodessa maksuton. Tämän jälkeen siirrosta peritään hinnaston mukainen maksu.

Säilyykö vanha laajakaistasopimus voimassa?

Laajakaistasopimus tarkistetaan muuton yhteydessä. Jos vanhaa sopimusta ei pystytä säilyttämään, voidaan asiakkaan kanssa tehdä uusi sopimus.

Miten laskutus toimii muuttotilanteissa?

Laajakaistan laskutus ei katkea muuton yhteydessä, joten olethan yhteydessä asiakaspalveluun mahdollisimman pian laajakaistaliittymäsi muutosta.

Haittaako, jos uudessa osoitteessa on jo jokin laajakaistaliittymä?

Samassa osoitteessa ei voi olla useampaa kiinteää laajakaistaa. Jos uudessa osoitteessa on jo laajakaistaliittymä, ilmoitathan asiasta muuttoilmoituksen yhteydessä.

Muutan uudisrakennukseen, mitä minun pitää ottaa huomioon?

Jos taloasi ei ole aikaisemmin kytketty Telian verkkoon, tulee kytkentä tehdä laajakaistan muuton yhteydessä. Tarkempia tietoja kustannuksista saat asiakaspalvelustamme.

Lisää samasta aiheesta

Asiakas- ja laskutustietojen muutos

Hybridilaajakaistan käyttö ja ongelmatilanteet

Valokuidun tilaus ja toimitus

Taloyhtiönetti asukkaalle

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.