Laajakaistan muuttoilmoitus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Liittymän toimitusaika on 1–2 viikkoa riippuen alueesta, joten muuttoilmoitus kannattaa tehdä ajoissa. Tarkempi asennusaika vahvistuu, kun asiakaspalvelu on käsitellyt muuttoilmoituksesi.

Tee laajakaistan muuttoilmoitus ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voit myös jättää meille yhteystietosi, niin katsotaan yhdessä yhteydet kuntoon uuteen kotiisi. Saat samalla käyttöösi muuttajan edut.

Onko sinulla laajakaistan lisäksi esimerkiksi puhelinliittymä tai TV-palveluita meiltä? Puhelinliittymän laskutusosoite päivittyy automaattisesti Väestörekisteriin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella. Muiden palveluiden osoitteenmuutoksen voit ilmoittaa laajakaistan muuttoilmoituksen kanssa.

Miten laajakaistan toimitus ja käyttöönotto tapahtuvat?
  1. Kun muuttoilmoituksesi on käsitelty, saat tekstiviestillä alustavan tiedon asennusajasta. Lisäksi saat vahvistusviestin asennusajasta toimituksen edetessä.
  2. Kytke reititin ennen asennusajankohtaa valmiiksi, jotta asentaja voi testata linjan talojakomosta asennuksen yhteydessä. Jos asentajan tarvitsee päästä huoneistoon, hän ottaa erikseen yhteyttä.
  3. Saat viestin, kun laajakaista on kytketty ja se on valmis käytettäväksi.
Kauanko liittymä toimii vanhassa osoitteessa?

Liittymä katkaistaan vanhasta osoitteesta samana päivänä, kun se siirretään uuteen osoitteeseen. Näin katkos laajakaistaliittymässä on mahdollisimman pieni.

Maksaako liittymän siirtäminen?

Liittymän siirto on kerran vuodessa maksuton. Tämän jälkeen siirrosta peritään hinnaston mukainen maksu.

Säilyykö vanha laajakaistasopimus voimassa?

Laajakaistasopimus tarkistetaan muuton yhteydessä. Jos vanhaa sopimusta ei pystytä säilyttämään, voidaan asiakkaan kanssa tehdä uusi sopimus.

Miten laskutus toimii muuttotilanteissa?

Laajakaistan laskutus ei katkea muuton yhteydessä, joten olethan yhteydessä asiakaspalveluun mahdollisimman pian laajakaistaliittymäsi muutosta.

Haittaako, jos uudessa osoitteessa on jo jokin laajakaistaliittymä?

Samassa osoitteessa ei voi olla useampaa kiinteää laajakaistaa. Jos uudessa osoitteessa on jo laajakaistaliittymä, ilmoitathan asiasta muuttoilmoituksen yhteydessä.

Muutan uudisrakennukseen, mitä minun pitää ottaa huomioon?

Jos taloasi ei ole aikaisemmin kytketty Telian verkkoon, tulee kytkentä tehdä laajakaistan muuton yhteydessä. Tarkempia tietoja kustannuksista saat asiakaspalvelustamme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.