Takaisin

Vanhat Soneran ja Tele Finlandin liittymät

Suosittelemme vaihtamaan vanhat Soneran ja Tele Finlandin liittymät Telian uusiin liittymiin. Vanhat liittymät toimivat edelleen normaalisti.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.
Päivitä liittymäsi

Kaikki Soneran ja Tele Finlandin liittymät ovat poistuneet myynnistä 23.3.2017. Tutustu Telian liittymiin ja päivitä olemassa oleva liittymäsi joko Minun Teliassa tai ottamalla yhteyden asiakaspalveluumme.

Soneran vanhat liittymät
Sonera Sopiva

Sonera Sopiva on matkapuhelinliittymä, joka sisältää käyttötarpeittesi mukaan puhetta, viestejä ja nettipaketin tietyllä nopeudella yhdellä kiinteällä kuukausihinnalla. Sonera Sopiva -liittymään olet voinut valita itsellesi sopivimman paketin käyttötarpeittesi mukaan. Puhepaketti pitää sisällään myös perinteiset videopuhelut ja viestipaketilla voit lähettää myös multimediaviestejä.

Käyttö ulkomailla

Sonera Sopiva -liittymällä voit turvallisesti puhua, lähettää viestejä ja käyttää nettiä Telia Companyn verkoissa pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin kotimaassa.

Lue lisää puhelimen käytöstä ulkomailla

Sonera Perus

Sonera Perus on matkapuhelinliittymä, johon ei sisälly kiinteitä kuukausittain laskutettavia paketteja, vaan laskutus perustuu varsinaiseen käyttöön ja liittymän kuukausimaksuun.

Sonera Yhdessä

Sonera Yhdessä -liittymäpaketin avulla olet yhdistänyt yhdelle laskulle kaikki perheen puhe- ja nettiliittymät, eikä sinun tarvitse enää koskaan murehtia puhe- tai viestipakettien riittävyydestä. Kaikki käyttäjät jakavat yhteisen nettipaketin, jonka koko on joko määrittynyt kokeilujakson jälkeen tai olet valinnut sen itse.

Yhdessä -palvelulla voit käyttää liittymiä kotimaan hinnoilla seitsemässä maassa pohjolassa ja Baltiassa, poislukien palvelunumerot ja muut erityismaksulliset numerot.

Sonera X

Sonera X on täysi-ikäisille, alle 26-vuotiaille nuorille tarkoitettu toistaiseksi voimassa oleva etukonsepti. Laskulla näkyy aina Sopiva-paketin (M Plus, L Plus) virallinen nimi ja laskuinforivillä on tieto siitä, että liittymällä on voimassaoleva X-etu. X Rajaton 4G on pätevä valinta peruskäyttäjälle ja X Rajaton 4G Max niille, jotka haluavat käyttää nettiä täysillä. Molempia liittymäpaketteja käytät ilman lisäkuluja pohjolassa ja Baltiassa ja X Rajaton 4G Maxissa on lisäksi 600 Mt reissudataa käytettäväksi muualla Euroopassa.

Tutustu alle 28-vuotiaiden liittymiin

Sonera Simppeli

Sonera Simppeli liittymään on ollut mahdollista valita puhelut ja videopuhelut sekä teksti- ja multimediaviestit käytön mukaan (Simppeli) tai valmiiksi paketoituna (Simppeli-paketti). Nettipaketti on ollut pakko ottaa osaksi Simppeli-liittymää.

Nettipaketin täytyttyä voit jatkaa automaattisesti käyttöä normaalilla nopeudella ja rajattomasti päivähinnalla 0,69 €/päivä. Kaikki nettipaketit käyttävät Aitoa 4G -verkkoa.

Huom! Simppeli-liittymä ei sisällä käyttöä pohjolassa ja Baltiassa.

Tele Finlandin liittymät

Kaikki entiset Tele Finlandin liittymät ja prepaidit jatkavat normaaliin tapaan.

Uudet Telian liittymät mahdollistavat Tele Finlandin asiakkaille enemmän palveluita, joten suosittelemme päivittämään liittymän Telian liittymäksi.

Päivitä liittymäsi

Liittymän päivittäminen itsepalveluna

Telian matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat (esim. tabletin liittymä) saa päivitettyä kirjautumalla sisään Minun Teliaan

KIRJAUDU SISÄÄN

1. Kirjautumisen jälkeen valitse liittymä, jota haluat päivittää.
2. Kohdasta Liittymäsi valitse Päivitä liittymä.
3. Avautuvalla sivulla näet nykyisen liittymäsi tiedot, sekä alempana tarjolla olevien vaihtoehtojen tiedot hintoineen. Valitse sopiva paketti tarjolla olevista ja paina Jatka.
4. Näet yhteenvedon uudesta liittymästäsi. Jos hyväksyt liittymän päivityksen, ruksi pyydetyt kohdat ja valitse Lähetä tilaus.
5. Liittymäsi päivittyy heti. Sinun ei tarvitse muuta, kuin käynnistää puhelimesi uudestaan kun sinulle sopii. 
6. Uusi hinta tulee liittymän saldolle näkyviin huomisesta alkaen.

Lisää samasta aiheesta

Mitä liittymän hintaan kuuluu?

Tekstiviestiasetukset ja viestikeskus

Liittymän vaihto eli numeronsiirto Telialle

eSIM – elektroninen, laitteeseen sisäänrakennettu SIM

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30. Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.