Asiakkuuden hallinta kirjautuneena

Verkkosivuillemme kirjautumalla voit hallinnoida kaikkia asiakkuuteesi liittyviä asioita ilman turhia jonotuksia.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Voit hallinnoida kaikkia asiakkuuteesi liittyviä asioita, kun Minun Teliaan Telia-tunnuksella, verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Löydät päävalikot kirjautumisen jälkeen klikkaamalla nimeäsi.

Huom! Jos olet aiemmin Soneran tai Tele Finlandin asiakkaana tunnistautunut verkkopankkitunnuksilla ja luonut käyttäjätunnuksen, toimii se automaattisesti Telia-tunnuksena. Kirjautumalla Minun Teliaan voit hallinnoida palveluitasi, kuten ennen Soneran Omilla Sivuilla ja Tele Finlandin Oma Liittymässä.

KIRJAUDU

Laskut ja viestit

Laskut ja viestit -osiosta löydät kaikki laskusi, tilausvahvistuksesi ja asiakaspalveluviestisi. Tarvittaessa voit myös tallentaa tai tulostaa saamasi laskut ja muut materiaalit.

  • Laskut-osiosta löydät kaikki matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiesi laskut.
  • Tuki-osiosta löydät kaikki asiakaspalveluviestisi.
  • Tuotteet ja palvelut -osiosta löydät kaikki tilaus- ja toimitusvahvistuksesi.

Tilausvahvistuksesi säilyvät täällä koko asiakkuutesi ajan. Jos asiakkuutesi päättyy, materiaalit säilyvät kyseisen vuoden loppuun sekä kolme seuraavaa vuotta. Jos palaat takaisin asiakkaaksemme saman liittymänumeron kanssa, näet liittymään liittyvät aiemmat materiaalit.

Liittymäni ja palveluni

Liittymäni ja palveluni -valikosta löydät kaikki käytössäsi olevat liittymät ja palvelut.

Mobiililiittymät

Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja ja tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

  • Liittymäsi-osiosta löydät liittymän tiedot, saldon ja PUK-koodin. Voit myös tehdä vikailmoituksen, aktivoida uuden SIM-kortin tai sulkea liittymän tilapäisesti. Halutessasi voit myös päivittää liittymän itse. Lue lisää kohdasta Liittymän päivittäminen.
  • Lisäpalvelut -osiossa voit tilata, muokata ja poistaa liittymän lisäpalveluita.
  • Omat tietosi -osiossa voit muokata liittymän käyttäjän tietoja sekä määrittää ne asiakas- ja käyttäjätiedot, jotka näkyvät numeropalveluissa.
Laajakaistat

Voit tarkastella liittymäkohtaisia tietoja ja tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi liittymän luettelosta.

  • Liittymätiedot-osiosta löydät mm. liittymäsi tiedot, käyttäjätunnuksen sekä sopimuksen kuukausihinnan ja päättymispäivän. Voit myös tehdä muuttoilmoituksen tai vikailmoituksen liittymästäsi. Jos liittymällä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, voit myös päivittää liittymäsi itsepalveluna. Lue lisää kohdasta Liittymän päivittäminen.
  • Lisäpalvelut-osiossa voit tilata liittymän lisäpalveluita.
  • Sähköposti-osiossa voit hallinnoida käytössäsi olevia sähköpostilaatikoita.
  • Laitetiedot-osiossa näet käytössäsi olevat laitteet ja tilaat esimerkiksi tallentavan kovalevyn Telia TV digiboksiisi.
Telia TV

Voit tarkastella palvelukohtaisia tietoja sekä tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi palvelun luettelosta. Näkymä voi hieman vaihdella riippuen siitä, onko käytössäsi Telia TV -sovellus vai Telia TV digiboksilla.

  • Liittymätiedot-osiosta löydät Telia TV -palvelusi tarkemmat tiedot. Voit myös mm. vaihtaa salasanan sekä tehdä vikailmoituksen.
  • Laitetiedot-osiossa näet käytössäsi olevat laitteet ja tilaat esimerkiksi tallentavan kovalevyn Telia TV digiboksiisi.
  • Tallennuspalvelu-osiossa voit tilata tai poistaa Tallennuspalvelun liittymältäsi.
  • Kanavapaketit-osiossa pääset tilaamaan uusia tai muokkaamaan käytössäsi olevia kanavapaketteja. 
Palvelut

Palvelut-osiosta löydät kaikki lisäpalvelusi, kuten Tietoturvapalvelut ja Telia Rahoitus -laitteesi. Voit tarkastella palvelukohtaisia tietoja ja tehdä muutoksia valitsemalla haluamasi palvelun luettelosta.

Omat tiedot ja asetukset
  • Asiakastiedot-osiossa voit päivittää yhteyssähköpostisi ja puhelinnumerosi sekä muokata markkinointilupiasi. Löydät sieltä myös asiakasnumerosi.
  • Laskutustiedot -osiossa voit mm. muokata laskutustietojasi sekä kytkeä maksuttoman sähköpostilaskun tai yhteislaskun.
  • Tilausoikeudet -osiossa voit määritellä, minkälaisia muutoksia liittymän käyttäjä voi liittymäänsä tehdä. Lue lisää kohdasta Tilausoikeuksien määrittäminen.
  • Salasanan vaihto -osiossa voit vaihtaa Telia-tunnuksen salasanan.
  • Häiriötiedoteasetukset-osion kautta voit tilata ilmoittamiasi osoitteita koskevat matkapuhelinverkon häiriötiedotteet joko sähköpostiisi tai tekstiviestitse.
Omat edut ja tarjoukset

Asiakkaanamme saat etua yhteyksistä, laitteista ja viihteestä. Omat edut ja tarjoukset -osiosta löydät kaikki asiakasetusi.

Liittymän yhdistäminen asiakastietoihin

Voit yhdistää yhden henkilökohtaisessa omistuksessasi olevan matkapuhelin- ja/tai laajakaistaliittymän asiakastietoihisi. Kun liittymä on yhdistetty, voit käyttää liittymäkohtaisia palveluita, kuten lukea MMS-viestin, käyttää sähköpostia tai ajastaa Telia TV -etätallennuksen.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan Telia-tunnuksella, mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Lue lisää kirjautumisesta.
    Kirjaudu
  2. Kirjautumisen jälkeen klikkaa omaa nimeäsi sivun oikeasta yläkulmasta.
  3. Valitse Omat tiedot ja asetukset.
  4. Klikkaa Muokkaa kirjautumistietoja alhaalla Kirjautumistiedot-otsikon alla.
  5. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  6. Valitse liittymät, jotka haluat yhdistää ja syötä niiden liittymäkohtaiset salasanat.
    Katso ohjeet salasanojen tilaamiseen
  7. Valmis! Seuraavalla kerralla kirjautuessasi Minun Teliaan, näet yhdistämäsi liittymän etusivulla kaikkien omistamiesi liittymien lisäksi.

Vaikka et yhdistäisikään liittymiä, voit hallinnoida Telia-tunnuksella kaikkia omistamiasi liittymiä kuten ennenkin.

Liittymän päivittäminen
Matkapuhelinliittymän päivittäminen
  1. Kirjaudu Minun Teliaan Telia-tunnuksella, mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Lue lisää kirjautumisesta.
    Kirjaudu
  2. Löydät Liittymäni ja palveluni -valikosta kaikki käytössäsi olevat liittymät ja palvelut. Valitse se liittymä, jonka haluat päivittää.
  3. Klikkaa kohtaa Päivitä liittymä.
  4. Valitse haluamasi paketti. Klikkaa Jatka.
  5. Avautuvalla sivulla näet yhteenvedon päivitetystä liittymästä. Hyväksy yleiset toimitusehdot ja vahvista muutos painamalla Lähetä tilaus.
Laajakaistan päivittäminen
  1. Kirjaudu Minun Teliaan mobiilivarmenteella, verkkopankkitunnuksilla tai rekisteröimälläsi Telia-tunnuksella ja salasanalla. Lue lisää kirjautumisesta.
    Kirjaudu 
  2. Löydät Liittymäni ja palveluni -valikosta kaikki käytössäsi olevat liittymät ja palvelut. Valitse se liittymä, jonka haluat päivittää.
  3. Jos sinun on mahdollista päivittää liittymäsi, klikkaa kohtaa Päivitä liittymä.
  4. Valitse haluamasi liittymätyyppi ja klikkaa Valitse.
  5. Valitse haluamasi lisäpalvelut ja klikkaa Seuraava.
  6. (Jos olet tilaamassa Telia TV -palvelun, valitse Telia TV -palvelun lisävalinnat sekä haluamasi kanavapaketit ja klikkaa Seuraava.)
  7. Näet yhteenvedon tilauksesta. Hyväksy yleiset toimitusehdot ja vahvista tilaus painamalla Lähetä tilaus.
Tilausoikeuksien määrittäminen

Liittymän omistaja voi määritellä, minkälaisia muutoksia matkapuhelinliittymän käyttäjä voi liittymäänsä kirjautuneena tehdä.

Oletuksena käyttäjä voi muokata liittymänsä palveluja samalla tavalla kuin omistaja ja esimerkiksi tilata maksullisia lisäpalveluja sekä poistaa käytössään olevan liittymän estoja. Alla opastetaan, kuinka muutat tilausoikeuksia. Rajoitukset toimivat niin netti- kuin tekstiviestiasioinnissa Telian kanssa.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan Telia-tunnuksella, mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Lue lisää kirjautumisesta.
    Kirjaudu
  2. Valitse Omat tiedot ja asetukset > Tilausoikeudet.
  3. Avautuvalla sivulla näet kaikki nimissäsi olevat Telian matkapuhelinliittymät ja niitä koskevat tämänhetkiset tilausoikeudet.
  4. Käyttäjien tilausoikeuksia pääset muuttamaan klikkaamalla haluamaasi käyttäjää. Sinistä infomerkkiä klikkaamalla löydät lisätietoja kustakin vaihtoehdosta.
  5. Valitse haluamasi vaihtoehto ja vahvista muutos painamalla Tallenna. 
Telia Rahoitus -sopimuksen tarkastelu

Voit hankkia puhelimen tai laitteen Telia Rahoituksella 12 kk, 24 kk tai 36 kk korottomalla ja kuluttomalla maksusopimuksella. Rahoitus-sivulta löydät mm. Telia Rahoitus -laskusi ja jäljellä olevan luoton määrän.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan Telia-tunnuksella, mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Lue lisää kirjautumisesta.
    Kirjaudu
  2. Valitse Liittymäni ja palveluni > Palvelut > Rahoitus. 
  3. Avautuvalla sivulla klikkaa Siirry Rahoitukseen.

Lue lisää Telia Rahoituksesta

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.