E-laskun käyttöönotto Minun Telian kautta
E-laskun tilaaminen Minun Teliassa on uusi helpompi tapa ottaa käyttöön e-lasku. Ensin e-laskun tilaus tehdään Minun Teliassa. Sen jälkeen e-laskusopimus menee ilmoittamaasi verkkopankkiin odottamaan hyväksyntääsi ja se sisältää kaikki e-laskun käyttöönottoon tarvittavat laskutustiedot.
Voit tilata e-laskun saatuasi ensimmäisen laskun muulla laskutustavalla.
Tilaa e-laskusopimus Minun Teliassa
- Kirjaudu Minun Teliaan, siirry Omat tiedot ja asetukset -osioon ja siellä Laskutustietoihin.
Laskutustietoihin
- Klikkaa kohdasta Tilaa e-lasku.
- Tarkista, että tietosi ovat oikein ja valitse pudotusvalikosta käyttämäsi verkkopankki.
- Klikkaa Lähetä. Kun tilaus on lähetetty onnistuneesti, näet ilmoituksen siitä, että e-laskusopimus on tilattu valitsemaasi pankkiin.
Jos kaipaat apua e-laskun tilaamisessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
E-laskutilauksen hyväksyminen verkkopankissa
Uusi e-laskutilaus saapuu verkkopankkiisi odottamaan hyväksyntääsi viikon kuluessa siitä, kun tilasit sen Minun Teliassa tai tuotetilauksen yhteydessä. Se ei siis näy verkkopankissa heti tilaamisen jälkeen.
Sinulla on 30 päivää aikaa hyväksyä uusi e-laskutilaus. Jos et hyväksy tilausta, laskutustapa ei muutu. Jos sinulle tulee meiltä useita laskuja, e-laskutilaus lähtee aina kaikista laskuista. Hyväksy siis vain niiden laskujen e-laskutilaukset, jotka haluat jatkossa e-laskuna. Muut voit jättää huomiotta.
- Kirjaudu verkkopankkiisi ja siirry kohtaan, jossa e-laskut ovat.
- Avaa e-laskutilausten joukosta Telian e-laskutilaus, jonka haluat hyväksyä. Tilauksella on automaattisesti oikea laskutusaihe, laskun saaja ja tunnistetieto.
- Hyväksy tilaus.