Lasku Kivraan

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin

Kivra on maksuton digipostipalvelu, jonka avulla voit vastaanottaa, maksaa ja arkistoida arjen tärkeät asiakirjat, kuten laskut ja muut dokumentit. Saat tiedon uusista asiakirjoista ja muistutuksen laskujen lähestyvistä eräpäivistä. Lisäksi voit tallentaa Kivran mobiiliarkistoon tärkeät dokumenttisi, kuten laskut, takuukuitit ja sopimukset.

Toimitamme Kivraan toistaiseksi vain laskuja ja maksukehotuksia. Voit vastaanottaa Kivraan matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiemme, kaapeli-TV:n sekä kanavapakettien laskut. Saat Kivraan myös mahdolliset matkapuhelin- ja laajakaistaliittymälaskujen maksukehotukset, jotka muuten tulisivat paperilaskuna.

Kivraan toimitettava lasku on maksuton ja sähköinen laskutustapa.

Kun laskutustavaksi on valittu lasku Kivraan, voit tarkastella ja maksaa laskuja Kivra-sovelluksessa tai osoitteessa kivra.fi. Laskujen maksaminen Kivrassa ei vaadi erillisiä luotto- tai maksukortteja.

Lue lisää Kivrasta


Suomessa Kivra-palvelun omistajia ovat Telia Company, Resurs Bank ja Kivra Ab.

Aivan ensimmäiseksi tarvitset Kivra-käyttäjätilin, jos sinulla ei ole vielä sellaista:

  1. Lataa ilmainen Kivra-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta tai mene tietokoneellasi osoitteeseen kivra.fi.

    Button textButton text
  2. Luo käyttäjätili Kivraan verkkopankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella, sekä sähköpostiosoitteella ja puhelinnumerolla.
  3. Kun olet rekisteröitynyt, vahvista sähköpostiisi tulleesta linkistä sähköpostiosoitteesi.

  4. Valmista! Kun alat saamaan laskuja Kivraan, saat niistä aina viestin sovellukseen tai sähköpostiisi. Voit myös tallentaa palveluun omia dokumentteja.

Huomioithan käyttöönotossa
  • Jos olet vaihtamassa Kivraan sähköpostilaskuja, sähköpostiosoitteen on oltava sama, jonka olet ilmoittanut laskutustietoihisi Minun Telian "Laskutustiedot"-osiossa.
  • Jos olet vaihtamassa Kivraan paperilaskuja, postiosoitteesi Kivrassa on oltava sama kuin paperilaskulla.

Kun olet rekisteröinyt Kivran käyttäjäksi, saat automaattisesti digipostina kaikki meiltä tulevat laskut jotka olemme lähettäneet sinulle aiemmin paperi- tai sähköpostina.

Jos haluat vaihtaa e-laskusta Kivraan, sinun tarvitsee ensin purkaa e-laskusopimus verkkopankissasi. Tämän jälkeen lasku alkaa saapumaan Kivraan.

Jos haluat vaihtaa Minun Teliaan toimitettavasta laskusta Kivraan, valitse Lasku Minun Teliaan -toimitustavan sijaan paperilasku, niin saat laskun jatkossa Kivraan.

Milloin ensimmäinen laskuni saapuu Kivraan?

Kun olet rekisteröitynyt Kivraan, saat heti seuraavan kuukauden laskusi sinne. Kivra ilmoittaa sinulle tekstiviestillä ja sähköpostilla saapuneesta laskusta ja muistuttaa eräpäivän lähestymisestä.

Kivraan vastaanotetut laskut voi maksaa suoraan omalta pankkitililtä. Voit laittaa laskun heti maksuun tai valita maksuajankohdan itse. Kivrassa laskuja voi maksaa kaikilla Suomessa yleisimmin käytössä olevilla pankeilla. Kivran käyttäminen ja sillä laskujen maksaminen on maksutonta.

Tutustu palveluun tarkemmin osoitteessa kivra.fi

Kivra saa osoitetiedot automaattisesti palvelun käyttöönoton yhteydessä digi- ja väestötietorekisteristä. Osoitetiedot myös päivittyvät automaattisesti, jos niihin tulee muutoksia. Osoitetietoja ei voi päivittää Kivrassa itse. Otathan tarvittaessa yhteyttä Kivran asiakaspalveluun.

Kivran avulla voit hoitaa sujuvasti laskujen maksua yksin tai yhdessä läheistesi kanssa. Näin voit esimerkiksi auttaa ikääntynyttä sukulaista laskujen maksussa tai tukea opiskelemaan lähtenyttä nuorta raha-asioiden hoidossa.

Kivran jakaminen tapahtuu henkilötunnuksella ja turvakoodilla. Molempien henkilöiden, sekä jakajan että vastaanottajan, tulee olla Kivra-käyttäjä.

Lue lisää Kivran jakamisesta

Mitä laskuja voin vastaanottaa teiltä Kivraan?

Voit vastaanottaa Kivraan matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiemme, kaapeli-TV:n sekä kanavapakettien laskuja. Telia Rahoituksen laskut eivät ole saatavilla Kivraan.

Miksi en saanut laskuani Kivraan?

Jos et ole saanut laskua Kivraan, tarkista nämä asiat:

  • Onko laskusta voimassa e-laskusopimus? Se ei purkaudu automaattisesti, vaan se täytyy purkaa itse verkkopankissa.
  • Olethan rekisteröitynyt Kivraan samalla sähköpostiosoitteella, jonka olet ilmoittanut Minun Telian Laskutustiedot-osiossa? Jos sinulla on sähköpostilaskuja, joita olet vaihtamassa Kivraan, sähköpostiosoitteen tulee olla sama.
  • Onko Kivrassa näkyvä osoitteesi sama, kuin lähettämällämme paperilaskulla (laskun vasen yläkulma)? Jotta paperilasku menee Kivraan, näiden osoitteiden tarvitsee olla samat.
  • Ovatko nimi- ja osoitetietosi väestötietorekisteristä eri, kuin ne jotka olet ilmoittanut laskutustietoihisi?

Jos asia ei korjaannu näillä vinkeillä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miten toimitatte laskut, jos lopetan Kivran käytön?

Jos lopetat Telian laskujen vastaanottamisen Kivraan, laskut lähtevät jatkossa paperilaskuna. Paperilaskusta veloitetaan toimitusmaksu.

Tässä tilanteessa kannattaa ottaa käyttöön sähköinen e-lasku tai Lasku Minun Teliaan, joista molemmat ovat ilmastoystävällisiä ja maksuttomia laskutustapoja.

Mikä tekee Kivrasta turvallisen?

Kivraan rekisteröidytään vahvalla tunnistautumisella verkkopankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella. Maksaminen palvelussa tapahtuu uusimman EU-laajuisen PSD2-maksupalveludirektiivin mukaisesti suoraan pankkitililtä pankkien tunnuslukuvahvistuksella vahvistaen.

Kun käytät Kivraa, omistat itse (mydata) oman datasi ja aineistot, jotka Kivraan vastaanotat ja tallennat. Kivra ei myöskään luovuta palvelun käytöstä tallentuvaa dataa kolmansille osapuolille.

Mitkä muut yritykset käyttävät Kivraa?

Löydät ajantasaisen päivittyvän listan yrityksistä osoitteesta kivra.fi.

Kun rekisteröidyt Kivraan, saat jatkossa automaattisesti kaikilta kanssasi sopimussuhteessa olevista Kivran käyttöön ottaneilta yrityksiltä laskut Kivraan. Sinun ei siis tarvitse aktivoida yrityksiä erikseen.

Löydät Kivran sivuilta yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen. Siellä on myös chatbot, jolta voit kysyä neuvoa. Lisäksi Kivran YouTube-kanavalla on kootusti ohjevideoita Kivran käyttöstä.

Jos kysymyksesi liittyy Kivran käyttöön, otathan yhteyttä Kivran asiakastukeen sähköpostitse tuki@kivra.fi tai arkisin puhelimitse +358 753 258335 (puhelun hinta mpm/pvm). Voit halutessasi myös jättää soittopyynnön tai ääniviestin vastaajaan.

Jos kysymyksesi liittyy laskun sisältöön, otathan yhteyttä Telian asiakaspalveluun.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.