Lasku Kivraan

Tältä sivulta löydät ohjeet Kivran käyttöönottoon ja siihen, miten voit maksaa laskusi Kivrassa.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Voit vastaanottaa Kivraan matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiemme, kaapeli-TV:n sekä kanavapakettien laskuja. Kivraan toimitettava lasku on maksuton ja sähköinen laskutustapa.

Kun laskutustavaksi on valittu lasku Kivraan, voit tarkastella ja maksaa laskuja Kivra-sovelluksessa tai osoitteessa kivra.fi. Laskujen maksaminen Kivrassa ei vaadi erillisiä luotto- tai maksukortteja.

Lue lisää Kivrasta

Kivran avulla voit sujuvasti hoitaa laskujen maksua yksin tai yhdessä läheistesi kanssa. Palvelun kautta voit esimerkiksi auttaa ikääntynyttä sukulaistasi laskujen maksussa tai tukea opiskelemaan lähtenyttä nuorta raha-asioiden hoidossa. Kivrassa voit myös käsitellä muita arkistoon tallennettuja asiakirjoja, kuten sopimuksia ja takuukuitteja. Me toimitamme Kivraan toistaiseksi vain laskuja.

Lue lisää Kivran jakamisesta

Kivran käyttöönotto
  1. Lataa ilmainen Kivra-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta tai mene tietokoneellasi osoitteeseen kivra.fi.

    Button textButton text
  2. Rekisteröidy palveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, sekä sähköpostiosoitteella ja puhelinnumerolla.
Huomioithan käyttöönotossa nämä:
  • Jos olet vaihtamassa Kivraan sähköpostilaskuja, sähköpostiosoitteen tulee olla sama, jonka olet ilmoittanut laskutustietoihisi Minun Telian Laskutustiedot-osiossa.
  • Jos olet vaihtamassa Kivraan paperilaskuja, postiosoitteesi Kivrassa on oltava sama kuin paperilaskulla.
Kivran vaihtaminen laskutustavaksi

Rekisteröidyttyäsi Kivran käyttäjäksi saat automaattisesti digipostina kaikki meiltä tulevat laskut, jotka olemme lähettäneet sinulle aiemmin paperi- tai sähköpostina.

Jos haluat vaihtaa e-laskusta Kivraan, sinun tarvitsee ensin purkaa e-laskusopimus verkkopankissasi. Tämän jälkeen lasku alkaa saapumaan sinulle Kivraan.

Jos haluat vaihtaa Minun Teliaan toimitettavasta laskusta Kivraan, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laskujen maksaminen Kivrassa

Voit maksaa laskuja Kivralla OP:n, Nordean, S-Pankin, Danske Bankin, Säästöpankin, Oma SP:n sekä POP Pankin tileiltä. Lisää pankkeja on tulossa palveluun lähiaikoina.

  1. Avaa lasku Kivrassa.
  2. Klikkaa Maksa-painiketta. Kun maksat laskua Kivrassa ensikertaa, palvelu pyytää sinua lisäämään maksutavan. Maksutapa pankkitili, jolta haluat jatkossa maksaa laskuja Kivrassa. Valittu maksutapa säilyy 90 päivää kerrallaan.
  3. Lisättyäsi maksutavan, pääset jatkossa vahvistamaan laskusi maksuun käyttäen pankkisi tunnuslukusovellusta.
  4. Kun olet vahvistanut maksun, lasku siirtyy Kivrassa maksettujen laskujen arkistoon.

Usein kysyttyä Kivrasta laskutustapana
Mitä laskuja voin vastaanottaa teiltä Kivraan?

Voit vastaanottaa Kivraan matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiemme, kaapeli-TV:n sekä kanavapakettien laskuja. Telia Rahoituksen laskut eivät toistaiseksi ole saatavilla Kivraan.

Miksi en ole saanut laskuani Kivraan?

Jos et ole saanut laskua Kivraan, tarkista nämä asiat:

  • Onko laskusta voimassa e-laskusopimus? E-laskusopimus ei purkaudu Kivran käyttöönoton myötä, vaan se tarvitsee käydä itse purkamassa verkkopankissa.
  • Olethan rekisteröitynyt Kivraan samalla sähköpostiosoitteella, jonka olet ilmoittanut Minun Telian Laskutustiedot-osiossa? Jos sinulla on sähköpostilaskuja, joita olet vaihtamassa Kivraan, sähköpostiosoitteen tulee olla sama.
  • Onko Kivrassa näkyvä postiosoitteesi sama, kuin lähettämällämme paperilaskulla (laskun vasen yläkulma)? Jotta paperilasku menee Kivraan, näiden osoitteiden tarvitsee olla samat.
  • Ovatko nimi- ja osoitetietosi väestötietojärjestelmässä eri, kuin ne jotka olet ilmoittanut laskutustietoihisi?

Jos asia ei korjaannu näillä vinkeillä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Milloin ensimmäinen laskuni saapuu Kivraan?

Kun olet rekisteröitynyt Kivraan, saat heti seuraavan kuukauden laskusi sinne. Kivra ilmoittaa sinulle tekstiviestillä ja sähköpostilla saapuneesta laskusta ja muistuttaa sinua eräpäivän lähestymisestä.

Mistä saan lisää apua Kivran käyttöön?

Löydät Kivran sivuilta yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen. Siellä on myös chatbot, jolta voit kysyä neuvoa. Lisäksi Kivran YouTube-kanavalla on kootusti ohjevideoita Kivran käyttöstä.

Jos kysymyksesi liittyy Kivran käyttöön, otathan yhteyttä Kivran asiakastukeen sähköpostitse tuki@kivra.fi tai arkisin puhelimitse 020 1278 9000.

Jos kysymyksesi liittyy itse laskuihin, otathan yhteyttä Telian asiakaspalveluun.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.