Puheluerittely

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Puheluerittelystä näet milloin ja mihin numeroon soitit, ja kauanko puhelu kesti. Siitä voit tarkistaa myös, milloin ja mihin numeroon lähetit teksti- tai multimediaviestejä.

Kun matkapuhelinliittymäsi laskutetaan e-laskulla tai Minun Teliaan toimitettavalla laskulla, voit tilata laskusta jatkuvan puheluerittelyn ilman kuukausimaksua.

Katso puheluerittelyn hinnat

Yksittäinen puheluerittely

Voit tilata kertaluontoisesti puheluerittelyn, jolloin erittely saapuu sinulle laskun mukana. Löydät tilaamasi puheluerittelyn myös Laskuarkistosta, jonne pääset kirjautumalla Minun Teliaan. Huomioithan, että puheluerittelyt näkyvät Laskuarkistossa 2 vuotta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti.

Jos haluat tilata puheluerittelyn jälkikäteen, otathan yhteyttä asiakaspalvelumme. Jälkikäteen tilattu puheluerittely lähetetään sähköpostiin tai paperisena postitse.

Yksittäisen puheluerittelyn tilaminen

Tilaa puheluerittely

  1. Klikkaa yllä olevaa painiketta ja kirjaudu Minun Teliaan, jos et ole vielä kirjautuneena.
  2. Valitse se liittymä, jolle haluat tilata puheluerittelyn.
  3. Valitse Puheluerittely, seuraavasta laskusta.
  4. Hyväksy ehdot ja klikkaa lopuksi Lähetä tilaus -painiketta.
Puheluerittelyn tarkastelu laskuarkistossa
  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
    Kirjaudu
  2. Valitse se liittymä, jonka puheluerittelyä haluat tarkastella.
  3. Paina liittymän hallinnointisivulta Saldo-kohdasta löytyvää Laskuarkisto-linkkiä.
  4. Valitse laskuarkiston yläosan linkeistä Puheluerittely, niin pääset tarkastelemaan erittelyä.
Jatkuva puheluerittely

Jatkuva puheluerittely liittymän puheluista ja viesteistä toimitetaan automaattisesti liittymän jokaisen laskun mukana niin kauan kuin palvelu on kytkettynä. Ensimmäisen puheluerittelyn saat liittymän seuraavan laskun mukana.

Jos haluat tilata puheluerittelyn jälkikäteen, otathan yhteyttä asiakaspalvelumme. Jälkikäteen tilattu puheluerittely lähetetään sähköpostiin tai paperisena postitse.

Jatkuvan puheluerittelyn tilaminen

Tilaa puheluerittely

  1. Klikkaa yllä olevaa painiketta ja kirjaudu Minun Teliaan, jos et ole vielä kirjautuneena.
  2. Valitse se liittymä, jolle haluat tilata puheluerittelyn.
  3. Valitse Puheluerittely jatkuvana.
  4. Hyväksy ehdot ja klikkaa lopuksi Lähetä tilaus -painiketta.
Puheluerittelyn tarkastelu laskuarkistossa
  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
    Kirjaudu
  2. Valitse se liittymä, jonka puheluerittelyä haluat tarkastella.
  3. Paina liittymän hallinnointisivulta Saldo-kohdasta löytyvää Laskuarkisto-linkkiä.
  4. Valitse laskuarkiston yläosan linkeistä Puheluerittely, niin pääset tarkastelemaan erittelyä.
Oliko puheluerittelyssä jotain outoa?

Matkapuhelinverkko tai sim-kortti eivät voi aiheuttaa kuluja ilman päätelaitteesta (esim. puhelin, tabletti, tietokone) tulevaa käskyä. Jos havaitset puheluerittelyssä jotain epäselvää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitetään tilanne.

Etenkin ulkomailla tapahtuvan liittymän käytön eli roamingin kanssa kannattaa olla tarkkana. Vain liittymälle asetettu roaming-esto estää täysin liittymän käytön ulkomailla. Esimerkiksi puhelimelle asetetut omat estot eivät poista vastuuta ulkomailla kertyneistä liittymäkuluista.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.