Puheluerittely

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Puheluerittelystä näet milloin ja mihin numeroon soitit, ja kauanko puhelu kesti. Siitä voit tarkistaa myös, milloin ja mihin numeroon lähetit teksti- tai multimediaviestejä.

Kun matkapuhelinliittymäsi laskutetaan e-laskulla tai Minun Teliaan toimitettavalla laskulla, voit tilata laskusta jatkuvan puheluerittelyn ilman kuukausimaksua.

Katso puheluerittelyn hinnat

Yksittäinen puheluerittely

Voit tilata puheluerittelyn helposti itse Minun Teliassa. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jolloin puheluerittely lähtetetään sähköpostiin tai paperisena postitse.

Yksittäisen puheluerittelyn tilaaminen etukäteen

Kun tilaat puheluerittelyn ennen laskun muodostumista, erittely saapuu laskun mukana. Löydät erittelyn myös Minun Telian Laskuarkistosta 2 vuoden ajan, jonka jälkeen se poistuu.

Tilaa puheluerittely

  1. Klikkaa yllä olevaa painiketta ja kirjaudu Minun Teliaan, jos et ole vielä kirjautuneena.
  2. Valitse se liittymä, jolle haluat tilata puheluerittelyn.
  3. Valitse Puheluerittely, seuraavasta laskusta.
  4. Hyväksy ehdot ja klikkaa lopuksi Lähetä tilaus -painiketta.
Yksittäisen puheluerittelyn tilaaminen jälkikäteen

Voit tilata puheluerittelyn myös jälkikäteen enintään 4 kk vanhoista laskuista, jolloin erittely saapuu Minun Telian Laskuarkistoon. Puheluerittelyt säilyvät Laskuarkistossa 2 vuotta, jonka jälkeen ne poistuvat. Jälkikäteen tilattava puheluerittely sisältää kaikki liittymät, jotka ovat kyseisellä laskulla.

Laskuarkistoon

  1. Yllä olevasta napista pääset laskuarkistoon. Jos et ole vielä kirjautunut, pääset tekemään kirjautumisen ensin.
  2. Etsi askuarkiston listasta se lasku, josta haluat puheluerittelyn. Paina laskun numeron kohdalta.
  3. Valitse avautuvasta näkymästä Puheluerittely -välilehti.
  4. Paina Tilaan puheluerittelyn -painiketta tilataksesi puheluerittelyn. Erittely tulee näkyviin Laskuarkistoon 24 tunnin kuluessa.
Puheluerittelyn tarkastelu laskuarkistossa
  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
    Kirjaudu
  2. Valitse se liittymä, jonka puheluerittelyä haluat tarkastella.
  3. Paina liittymän hallinnointisivulta Saldo-kohdasta löytyvää Laskuarkisto-linkkiä.
  4. Valitse laskuarkiston yläosan linkeistä Puheluerittely, niin pääset tarkastelemaan erittelyä.
Jatkuva puheluerittely

Jatkuva puheluerittely liittymän puheluista ja viesteistä toimitetaan automaattisesti liittymän jokaisen laskun mukana niin kauan kuin palvelu on kytkettynä. Ensimmäisen puheluerittelyn saat liittymän seuraavan laskun mukana.

Jos haluat tilata puheluerittelyn jälkikäteen, otathan yhteyttä asiakaspalvelumme. Jälkikäteen tilattu puheluerittely lähetetään sähköpostiin tai paperisena postitse.

Jatkuvan puheluerittelyn tilaaminen

Tilaa puheluerittely

  1. Klikkaa yllä olevaa painiketta ja kirjaudu Minun Teliaan, jos et ole vielä kirjautuneena.
  2. Valitse se liittymä, jolle haluat tilata puheluerittelyn.
  3. Valitse Puheluerittely jatkuvana.
  4. Hyväksy ehdot ja klikkaa lopuksi Lähetä tilaus -painiketta.
Puheluerittelyn tarkastelu laskuarkistossa
  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
    Kirjaudu
  2. Valitse se liittymä, jonka puheluerittelyä haluat tarkastella.
  3. Paina liittymän hallinnointisivulta Saldo-kohdasta löytyvää Laskuarkisto-linkkiä.
  4. Valitse laskuarkiston yläosan linkeistä Puheluerittely, niin pääset tarkastelemaan erittelyä.
Oliko puheluerittelyssä jotain outoa?

Matkapuhelinverkko tai SIM-kortti eivät voi aiheuttaa kuluja ilman päätelaitteesta (esim. puhelin, tabletti, tietokone) tulevaa käskyä. Jos havaitset puheluerittelyssä jotain epäselvää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitetään tilanne.

Etenkin ulkomailla tapahtuvan liittymän käytön eli roamingin kanssa kannattaa olla tarkkana. Vain liittymälle asetettu roaming-esto estää täysin liittymän käytön ulkomailla. Esimerkiksi puhelimelle asetetut omat estot eivät poista vastuuta ulkomailla kertyneistä liittymäkuluista.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.