Lasku Minun Teliaan

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille Näytä yritysasiakkaiden ohje

Minun Teliaan toimitettava lasku on maksuton ja sähköinen laskutustapa.

Kun laskutustavaksi on valittu Lasku Minun Teliaan, voit tarkastella ja maksaa laskuja kirjautumalla Minun Telia -sovellukseen tai selaimella osoitteessa telia.fi/kirjaudu. Minun Teliaan toimitettavalta laskulta löydät myös tarvittavat tiedot, jos haluat tehdä pankkisi kanssa sopimuksen e-laskusta.

Saat ilmoituksen saapuneesta laskusta ilmoittamaasi numeroon tekstiviestillä. Tekstiviesti-ilmoitukset saapuneista laskuista ovat automaattisesti päällä ja osa laskutustapaan sisältyvää palvelua.

Minun Teliassa voit:

  • muuttaa maksupäivää
  • tutustua yksityiskohtaisesti laskuun
  • nähdä, onko lasku jo maksettu
  • maksaa laskun verkkopankkipainikkeiden kautta
  • selata vanhempia laskuja

Minun Teliaan toimitettava lasku ei ole saatavilla Kotinumero- ja kotipuheliittymille, Telia Dot -liittymille, kaapeli-TV-palveluille eikä Telia Rahoituksen laskuille.

Käyttöönotto

Voit aktivoida Minun Telia -laskun käyttöösi Minun Telian verkkosivuilla tai Minun Telia -sovelluksessa.

Huom: Jos käytössäsi on yhteislasku, laskutustavan muutos Minun Telia -laskuksi onnistuu vain asiakaspalvelumme kautta.

Käyttöönotto Minun Telian verkkosivuilla

Muuta laskutustapaa

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Siirry kohtaan Omat tiedot ja asetukset ja siitä Laskutustiedot.
  3. Valitse laskutettavista tilauksistasi se, jonka laskutustapaa haluat muokata.
  4. Valitse Laskutustapa-kohdassa Lasku Minun Teliaan.
  5. Tallenna lopuksi muutokset Tallenna-painikkeesta.
Käyttöönotto Minun Telia -sovelluksessa
  1. Mene sovelluksen valikossa kohtaan Lisää (kolme pistettä).
  2. Siirry kohtaan Laskutustiedot.
  3. Valitse laskutettavista tilauksistasi se, jonka laskutustapaa haluat muokata.
  4. Valitse Laskutustapa-kohdassa Lasku Minun Teliaan.
  5. Tallenna lopuksi muutokset Tallenna-painikkeesta.
Miten löydän laskuni Minun Teliasta?
Nettiselaimella
  1. Kirjaudu Minun Teliaan laitteesi nettiselaimella.
  2. Siirry navigaation kautta kohtaan Laskut ja viestit.
  3. Näkymän Kaikki viestit -kohdasta löydät kaikki vastaanottamasi viestit, mukaan lukien laskut. Voit myös rajata näkymän pelkkiin laskuihin klikkaamalla valintapalkista Laskut. Voit tietyn laskun kohdalla merkitä laskun luetuksi, pyytää maksupäivän siirtoa tai maksaa laskun.
Sovelluksella

Jos sinulla ei ole vielä Minun Telia -sovellusta, voit ottaa sen käyttöön helposti:
Tutustu ja lataa sovellus

  1. Kun olet kirjautuneena Minun Telia -sovellukseen, valitse sen alavalikosta Laskut-kohta.
  2. Avautuvassa näkymässä näet sekä avoimet laskut, että jo maksetut laskusi.
Tekstiviesti-ilmoitukset

Kun käytössäsi on lasku Minun Teliaan, saat seuraavissa tilanteissa tekstiviesti-ilmoituksia saapuneita laskuja koskien:

  • Tieto uuden laskun saapumisesta Minun Teliaan
  • Muistutus maksamatta jääneestä laskusta, jolloin lisäkuluilta voi välttyä maksamalla laskun seuraavan kahden pankkipäivän kuluessa
  • Muistutus pitkään maksamatta jääneestä laskusta, jonka vuoksi liittymä uhkaa sulkeutua
Usein kysyttyä Minun Teliaan toimitettavasta laskusta
Onko lasku Minun Teliaan maksullinen laskutusvaihtoehto?

Lasku Minun Teliaan on maksuton laskutustapa.

Mitä teen, jos en pääse sovelluksella Minun Telian laskuihin?

Kokeile poistaa Minun Telia -sovellus puhelimeltasi ja asenna se uudelleen. Jos siitä ei ole apua, ota yhteyttä asiakastukeemme.

Voinko kirjautua Minun Teliaan ilman mobiilivarmennetta tai verkkopankkitunnuksia?

Jos käytössäsi on vain yksi mobiililiittymä, laskut pääsee tarkistamaan ja maksamaan kirjautumalla Minun Teliaan liittymänumerolla ja salasanalla. Salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Kirjauduttuasi löydät laskut sovelluksen Liittymäni ja palveluni -osiosta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.