Lasku Minun Teliaan

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille Näytä yritysasiakkaiden ohje

Minun Teliaan toimitettava lasku on maksuton ja sähköinen laskutustapa.

Kun laskutustavaksi on valittu Lasku Minun Teliaan, voit tarkastella ja maksaa laskuja kirjautumalla Minun Telia -sovellukseen tai osoitteessa telia.fi/kirjaudu. Minun Teliaan toimitettavalta laskulta löydät myös tarvittavat tiedot, jos haluat tehdä pankkisi kanssa sopimuksen e-laskusta.

Saat ilmoituksen saapuneesta laskusta puhelinnumeroosi tekstiviestillä. Tekstiviesti-ilmoitukset saapuneista laskuista ovat automaattisesti päällä ja osa laskutustapaan sisältyvää palvelua.

Minun Teliassa voit:

  • hakea laskulle maksuaikaa
  • tarkastella laskun tietoja
  • nähdä, onko lasku jo maksettu
  • maksaa laskun verkkopankkipainikkeiden kautta, jolloin lasku menee maksuun kuluvana päivänä (maksupäivää ei ole mahdollista muuttaa)
  • selata vanhempia laskuja

Minun Teliaan toimitettava lasku ei ole saatavilla Kotinumero- ja kotipuheliittymille, Telia Dot -liittymille, kaapeli-TV-palveluille eikä Telia Rahoituksen laskuille.

Voit ottaa käyttöön Minun Telia -laskun Minun Telian verkkosivuilla tai sovelluksessa.

Huom: Jos käytössäsi on yhteislasku, laskutustavan muutos Minun Telia -laskuksi onnistuu vain asiakaspalvelumme kautta.

Käyttöönotto Minun Telian verkkosivuilla

Muuta laskutustapaa

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Siirry kohtaan Omat tiedot ja asetukset ja siitä Laskutustiedot.
  3. Valitse laskutettavista tilauksistasi se, jonka laskutustapaa haluat muokata.
  4. Valitse Laskutustapa-kohdassa Lasku Minun Teliaan.
  5. Tallenna lopuksi muutokset Tallenna-painikkeesta.
Käyttöönotto Minun Telia -sovelluksessa
  1. Mene sovelluksen valikossa kohtaan Lisää (kolme pistettä).
  2. Siirry kohtaan Laskutustiedot.
  3. Valitse laskutettavista tilauksistasi se, jonka laskutustapaa haluat muokata.
  4. Valitse Laskutustapa-kohdassa Lasku Minun Teliaan.
  5. Tallenna lopuksi muutokset Tallenna-painikkeesta.
Nettiselaimella
  1. Kirjaudu Minun Teliaan laitteesi nettiselaimella.
  2. Siirry navigaation kautta kohtaan Laskut ja viestit.
  3. Näkymän Kaikki viestit -kohdasta löydät kaikki vastaanottamasi viestit, mukaan lukien laskut. Voit myös rajata näkymän pelkkiin laskuihin klikkaamalla valintapalkista Laskut. Voit tietyn laskun kohdalla merkitä laskun luetuksi, pyytää maksupäivän siirtoa tai maksaa laskun.
Sovelluksella

Jos sinulla ei ole vielä Minun Telia -sovellusta, voit ottaa sen käyttöön helposti:
Tutustu ja lataa sovellus

  1. Kun olet kirjautuneena Minun Telia -sovellukseen, valitse sen alavalikosta Laskut-kohta.
  2. Avautuvassa näkymässä näet sekä avoimet laskut, että jo maksetut laskusi.

Kun käytössäsi on lasku Minun Teliaan, saat seuraavissa tilanteissa tekstiviesti-ilmoituksia saapuneita laskuja koskien:

  • Tieto uuden laskun saapumisesta Minun Teliaan
  • Muistutus maksamatta jääneestä laskusta, jolloin lisäkuluilta voi välttyä maksamalla laskun seuraavan kahden pankkipäivän kuluessa
  • Muistutus pitkään maksamatta jääneestä laskusta, jonka vuoksi liittymä uhkaa sulkeutua
Onko lasku Minun Teliaan maksullinen laskutustapa?

Lasku Minun Teliaan on maksuton laskutustapa.

Maksoin laskun Minun Teliassa, mutta miksi se ei näy maksettuna?

Laskun tila päivittyy maksetuksi 2–3 pankkityöpäivän kuluttua.

Voiko maksupäivää vaihtaa?

Maksaessasi laskun Minun Telian verkkopankkipainikkeiden kautta, maksu veloitetaan tililtä heti. Jos haluat maksaa laskun eri eräpäivällä, voit kopioida laskun tiedot verkkopankkiisi tai tilata e-laskun.

Mitä teen, jos en pääse sovelluksella Minun Telian laskuihin?

Kokeile poistaa Minun Telia -sovellus ja asenna se uudelleen. Jos se ei auttanut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko kirjautua ilman mobiilivarmennetta ja verkkopankkitunnuksia?

Jos käytössäsi on vain yksi mobiililiittymä, laskut pääsee tarkistamaan ja maksamaan kirjautumalla Minun Teliaan liittymänumerolla ja salasanalla. Salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Kirjauduttuasi löydät laskut sovelluksen Liittymäni ja palveluni -osiosta.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.