Päivitämme tällä hetkellä ohjeitamme vastaamaan uutta asiointipalveluamme. Asiakastuen ohjeistukset saattavat hetken erota uudesta Minun Telia Yrityksille -työpöytänäkymästä.

Laskutustavan muuttaminen

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Voit vastaanottaa yrityksesi laskut verkkolaskuna (verkkolasku operaattorikanavaan), e-laskuna (verkkolasku pankkikanavaan), sähköpostilaskuna tai paperilaskuna.

Verkkolasku

Verkkolaskupalvelulla Telian laskut välitetään sähköisessä muodossa yrityksen taloushallinto- tai ostolaskujärjestelmään. Lähes kaikki laskut voidaan lähettää sähköisenä. Verkkolaskuun siirtyminen auttaa varmistamaan, että maksat laskut ajallaan ja vältyt viivästyskuluilta.

Ota verkkolasku käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Ota yhteyttä Teliaan ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valitse Tee palvelupyyntö. 
  4. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  5. Valitse Kategoriaksi Siirtyminen verkkolaskuun - Verkkolasku operaattorikanavaan.
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.
E-lasku

Kun laskutustapana on e-lasku, voit tarkastella yrityksesi laskuja verkkopankissa ja maksaa ne helposti ja turvallisesti itse valitsemanasi ajankohtana.

Huom! Yritykselläsi täytyy olla e-laskusopimus pankin kanssa, jotta voit vastaanottaa Telian laskuja verkkopankkiin. 

Ota e-lasku käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Ota yhteyttä Teliaan ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valitse Tee palvelupyyntö.
  4. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  5. Valitse Kategoriaksi Siirtyminen yrityksen e-Laskuun -Verkkolasku pankkikanavaan. 
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.
Sähköpostilasku

Kun laskutustapana on sähköpostilasku, sinulle toimitetaan haluamaasi sähköpostiosoitteeseen linkki. Sen kautta näet laskusi sähköisessä muodossa ja voit halutessasi tallentaa laskun tietokoneelle tai tulostaa sen. 

Mahdolliset maksukehotukset lähetetään samaan sähköpostiosoitteeseen, johon saat sähköpostilaskusi.

Huom! Huolehdithan, ettei sähköpostilaatikko ei ole täynnä; silloin laskun toimittaminen ei onnistu. Sähköpostilaskulla oleva linkki toimii 20 klikkauskertaa, mutta korkeintaan vuoden ajan.

Ota sähköpostilasku käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Ota yhteyttä Teliaan ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valite Tee palvelupyyntö.
  4. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  5. Valitse Kategoriaksi Siirtyminen sähköpostilaskuun. 
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.

Vinkki! Jos haluat muuttaa olemassaolevaa sähköpostilaskutusosoitetta, voit tehdä sen yllä olevien ohjeiden mukaan. Valitset vain Kategoriaksi Laskutusosoitteen muutos.

Maksa sähköpostilasku helposti virtuaaliviivakoodin avulla

Kun haluat maksaa sähköpostilla tulleen laskun, teet sen kätevästi siirtymällä omaan verkkopankkiin ja käyttämällä virtuaaliviivakoodia.

  1. Kopioi Telialta saamastasi sähköpostiviestistä virtuaaliviivakoodi.
  2. Kirjaudu verkkopankkiisi ja valitse Uusi maksu tai muu vastaava toiminto.
  3. Valitse laskua maksaessa Viivakoodilla maksaminen tai muu vastaava toiminto.
  4. Vie kursori tyhjään viivakoodikenttään ja liitä siihen kopioimasi koodi, jonka jälkeen tiedot ilmaantuvat tyhjiin kenttiin. Joissain verkkopankeissa maksun saaja pitää vielä täyttää maksulomakkeelle erikseen.

 

Paperilasku

Voit vastaanottaa laskun haluamaasi osoitteeseen. Paperilaskun lähettämisestä veloitamme palveluhinnaston mukaisen maksun.

Ota paperilasku käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Ota yhteyttä Teliaan ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valitse Tee palvelupyyntö. 
  4. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  5. Valitse Kategoriaksi Siirtyminen paperilaskuun.
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.
Muut tavat

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa,

 soittamalla yritysasiakaspalveluun tai

lähettämällä viestin lomakkeella.

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluun

Varaa soittoaika


PK-yritykset

Palvelemme numerossa sekä Telian että Telia Inmics-Nebulan asiakkaita.

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

Palvelemme numerossa Telian suuryritysasiakkaita.

 020 693 693

(mpm/pvm)

 

Tallennamme asiakaspuhelut palvelumme laadun varmistamiseksi.

Arkisin 8–16 | Vikailmoitukset 24/7
 

Hallinnoi palveluita ja käyttäjätietoja

Yrityspalvelut

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
 

Kirjaudu ja hallinnoi


Työsuhdeliittymä

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu ja hallinnoi


Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

24/7
 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti

 

Ilman kirjautumista

Voit myös lähettää viestin yleisellä lomakkeella, jolloin otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa.
Lähetä viesti lomakkeella


Asiakaspalvelumme viestintä on keskitetty asiointipalveluun, jonka vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan