Verkkolasku ja muut laskutustavat

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Voit vastaanottaa yrityksesi laskut verkkolaskuna (verkkolasku operaattorikanavaan), e-laskuna (verkkolasku pankkikanavaan), sähköpostilaskuna tai paperilaskuna.

Verkkolasku

Verkkolaskupalvelulla Telian laskut välitetään sähköisessä muodossa yrityksen taloushallinto- tai ostolaskujärjestelmään. Lähes kaikki laskut voidaan lähettää sähköisenä. Verkkolaskuun siirtyminen auttaa varmistamaan, että maksat laskut ajallaan ja vältyt viivästyskuluilta.

Ota verkkolasku käyttöön Yritysportaalissa

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin.  
  2. Valitse Viestintäkeskus ja siellä Uusi palvelupyyntö.
  3. Valitse aihealueeksi Laskutus- ja yritystietojen muutokset. 
  4. Valitse Aihe-alasvetovalikosta Laskutus.
  5. Valitse Otsikko-alasvetovalikosta Siirtyminen verkkolaskuun   Verkkolasku operaattorikanavaan.
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä viesti.
E-lasku

Kun laskutustapana on e-lasku, voit tarkastella yrityksesi laskuja verkkopankissa ja maksaa ne helposti ja turvallisesti itse valitsemanasi ajankohtana.

Jotta voit vastaanottaa Telian laskun verkkopankkiin, yritykselläsi tulee olla e-laskusopimus pankin kanssa.

Ota e-Lasku käyttöön Yritysportaalissa

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin.  
  2. Valitse Viestintäkeskus ja sieltä Uusi palvelupyyntö.
  3. Valitse aihealueeksi Laskutus- ja yritystietojen muutokset.
  4. Valitse Aihe-alasvetovalikosta Laskutus.
  5. Valitse Otsikko-alasvetovalikosta Siirtyminen yrityksen e-laskuun – Verkkolasku pankkikanavaan.
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä viesti.
Sähköpostilasku

Kun laskutustapana on sähköpostilasku, sinulle toimitetaan haluamaasi sähköpostiosoitteeseen linkki. Sen kautta näet laskusi sähköisessä muodossa ja voit halutessasi tallentaa laskun tietokoneelle tai tulostaa sen. 

Pääset maksamaan laskun kätevästi siirtymällä omaan verkkopankkiin ja käyttämällä virtuaaliviivakoodia.

Mahdolliset maksukehotukset lähetetään samaan sähköpostiosoitteeseen, johon saat sähköpostilaskusi.

Huom! Huolehdithan, ettei sähköpostilaatikko ei ole täynnä; silloin laskun toimittaminen ei onnistu. Sähköpostilaskulla oleva linkki toimii 20 klikkauskertaa, mutta korkeintaan vuoden ajan.

Ota sähköpostilasku käyttöön Yritysportaalissa

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin.  
  2. Valitse Viestintäkeskus ja siellä Uusi palvelupyyntö.
  3. Valitse aihealueeksi Laskutus- ja yritystietojen muutokset.
  4. Valitse Aihe-alasvetovalikosta Laskutus
  5. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä viesti
Paperilasku

Voit vastaanottaa laskun haluamaasi osoitteeseen. Paperilaskun lähettämisestä veloitamme palveluhinnaston mukaisen maksun.

Ota paperilasku käyttöön Yritysportaalissa

  1. Kirjaudu Yritysportaaliin. 
  2. Valitse Viestintäkeskus ja siellä Uusi palvelupyyntö.
  3. Valitse aihealueeksi Laskutus- ja yritystietojen muutokset.
  4. Valitse Aihe-alasvetovalikosta Laskutus.
  5. Valitse Otsikko-alasvetovalikosta Siirtyminen paperilaskuun.
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä viesti.
Muut tavat

Voit myös ottaa yhteyttä

 chatissa tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun.

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Lisää samasta aiheesta

Virtuaaliviivakoodi

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

PK-yritykset

 020 355 800

(8,35 snt/puh + 16,69 snt/min)


Suuryritykset

 020 693 693

(mpm/pvm)


Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi?

Varaa soittoaika
Lähetä viesti

 

Ma–pe 8–17 | Vikailmoitukset 24/7
 

Kirjaudu

Yritysportaali

Hallinnoi Telian yrityspalveluita sekä niiden käyttöoikeuksia Yritysportaalissa. 

Kirjaudu


Minun Telia

Tarkastele ja hallinnoi työsuhdeliittymääsi kirjautuneena Minun Teliaan.

Kirjaudu


Lataa sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle
 

Chat

Chatissa asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti ongelmatilanteissa ja vastaavat kysymyksiisi. 

Avaa chat >

Arkisin 8–16.30
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitteet ja puhelinliittymät ovat toistaiseksi tilattavissa eri kaupasta kuin nettiliittymät ja muut yrityspalvelut. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Laitteet ja puhelinliittymät
Nettiliittymät ja muut palvelut