Minun Telia -sovellus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Minun Telia -sovelluksella pystyt hoitamaan asioita nopeasti missä vain. Voit maksaa laskuja, chattailla asiakaspalvelumme kanssa, tallentaa etänä lempiohjelmaasi televisiosta sekä tilata palveluita, kanavapaketteja ja uusia liittymiä.

Käyttöönotto

Minun Telia -sovellus toimii Androidilla (versio 6.0 ja uudemmat) sekä iOS:llä (versio 11 ja uudemmat). Se on optimoitu älypuhelimille ja toimii myös tableteilla.

Löydät sovelluksen App Storesta ja Google Play -kaupasta. Latauksen jälkeen sinun tulee vain asentaa ja avata sovellus ja olet valmis kirjautumaan sisään.

  

Huawei App Gallerystä sovellusta ei toistaiseksi ole saatavilla.

Kirjautuminen Minun Telia -sovellukseen

Pääset kirjautumaan Minun Telia -sovellukseen verkkopankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai Telia-tunnuksella. Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen voit ottaa käyttöösi sormenjälki- tai kasvotunnistautumisen sovelluksen asetuksista.

Jos sinulla ei ole vielä Telia-tunnusta, voit luoda sen valitsemalla kirjautumisvalikosta Luo uusi Telia-tunnus.

Voit kirjautua myös puhelinnumerolla tai laajakaistatunnuksella. Kirjoita silloin käyttäjätunnuksen kohdalle puhelinnumerosi tai laajakaistatunnuksesi.

Kun kirjaudut puhelinnumerolla, voit hallinnoida kyseisen liittymän maksuttomia lisäpalveluja ja katsoa MMS-viestejä, jos ne eivät ole saapuneet suoraan puhelimeen. Suosittelemme kuitenkin kirjautumaan ensisijaisesti verkkopankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai Telia-tunnuksella, jotta kaikki sovelluksen toiminnallisuudet ovat käytettävissäsi.

Jos et muista matkapuhelinnumerosi salasanaa, voit tilata sen lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (viesti on maksuton). Laajakaistatunnuksen salasanan pääset uusimaan Webmailin kautta Unohditko salasanasi? -kohdasta.

Sovelluksen käyttö

1. Pääsivu

Kirjauduttuasi sisään pääset sovelluksen pääsivulle, jossa näet sinulle suunnattuja eli personoituja etuja sekä muuta sisältöä.

Palvelut netissä -kohdasta löydät linkit verkkopalveluihimme (asiakastuki, myymälähaku, nopeustesti, verkkokauppa, Telia Yhteisö ja kanavaopas). Voit esimerkiksi varata myymälähaun kautta ajan lähimpään Telia Kauppaan. Jos olet sallinut sovelluksen käyttää sijaintiasi, näet kartalta lähimmät Telia Kaupat ja palvelupisteet. Voit soittaa Telia Kauppoihin valtakunnallisen numeron kautta, josta yhdistämme sinut haluamaasi kauppaan tai toimipisteelle.  

  • Telia Kauppa puh. 0200 20010 (mpm/pvm)  
  • Telia Express (esim. K-Citymarketien yhteydessä sijaitsevat toimipisteet) puh. 0200 20060 (mpm/pvm)

Sovellukset-kohdasta löydät linkkejä muihin sovelluksiimme.

2. Liittymäsi ja palvelusi

Liittymäsi ja palvelusi -välilehdeltä näet kaikki liittymäsi, palvelusi ja tilaamasi laitteet listattuna. Klikkaamalla liittymää, palvelua tai laitetta saat siitä lisätietoja ja sinulle avautuu lisää vaihtoehtoja, kuten puhelinliittymän saldotiedot tai lisäpalveluiden hallinta.

Puhelinliittymät-kohdasta näet kaikki liittymäsi. Klikkaamalla yksittäistä liittymänumeroa pystyt tekemään nämä asiat:

  • Liittymän päivitys
  • Näet Käyttö-kohdasta soitetut puhelut, lähetetyt viestit ja netin käytön kuluneelta laskutuskaudelta.
  • Näet mobiilidatan käytön EU:ssa ja kuinka paljon datapaketista on jäljellä. 
  • Palvelut-kohdasta voit muokata liittymälle tilattuja lisäpalveluita.
  • Työkalut-kohdasta voit sulkea liittymän tilapäisesti tai tilata ja aktivoida uuden SIM-/eSIM-kortin.
  • Valitsemalla Käyttöohjeet, pääset lukemaan lisätietoja eri aihealueista.

Netti-kohdasta näet käytössäsi olevan kiinteän laajakaistan, laajakaistatuotteiden lisäpalvelut, tiedot sekä laitteet. Klikkaamalla valitsemaasi nettiyhteyttä, saat lisätietoa sopimuksesta (esim. määräaikaisuus) ja sinulle toimitetusta laitteesta. Voit nostaa nopeutta, tilata lisäpalveluita, muokata vikatiedoteasetuksia*, muuttaa netin uuteen osoitteeseen tai siirtyä lukemaan käyttöohjeita. 

*Vikatiedoteasetukset eivät vielä ole saatavilla kaikille laajakaistatekniikoille, mutta toiminnallisuus on kehitteillä. Jos tiedoteasetukset eivät ole saatavilla laajakaistallesi, valintalaatikko on harmaa.
 
TV ja viihde -osiosta löydät Telia TV -tunnuksesi kanavapaketteineen. Voit myös tilata uusia kanavapaketteja ja muokata nykyisiä tilauksisasi. Sinulla voi olla useampi Telia TV -tunnus ja niitä käytetään eri laitteilla ja tilanteissa. Valitsemalla haluamasi tunnuksen näet sille tilatut kanavapaketit sekä lisätietoja tunnuksesta. Voit myös tilata uusia kanavapaketteja tai Työkalut-osion kautta esim. luoda uuden Telia TV -sovellustunnuksen. 

3. Laskut

Laskut-välilehdellä näet kaikki uusimmat sekä maksetut laskusi. Klikkaamalla tiettyä laskua näet siitä lisää tietoa. Voit myös avata laskun pdf-tiedostona ja tarvittaessa tulostaa sen. Voit siirtää halutessasi eräpäivää tai maksaa laskun.  

4. Asiakaspalvelu

Voit ottaa yhteyttä meihin chatin kautta. Chatin alussa Botti-robotti avustaa sinua ja pyrkii tarjoamaan sinulle asiaasi koskevia ohjeita ja ratkaisuja. Vastaamalla Botin kysymyksiin pääset eteenpäin kysymyksesi kanssa. Tarvittaessa Botti yhdistää sinut asiakaspalveluun tai häiriöilmoitusten asiakaspalvelijalle.

5. Omat tietoni ja asetukset

Omat tietoni ja asetukset -välilehdellä voit hallinnoida tietojasi ja sovelluksen asetuksia. Siellä onnistuvat mm. nämä asiat:

  • Minun Telia -tunnuksen salasanan vaihtaminen
  • Markkinointilupien ja kohdennettujen viestien hallinnointi
  • Laskutuksen koontiryhmien tarkastelu
  • Puhelinliittymäkohtaisten tilausoikeuksien määrittely.
  • Mobiiliverkon häiriötiedoteasetusten muokkaus 
  • Palveluiden häiriötiedoteasetusten muokkaus (Nimi-kohtaan voit laittaa palvelun nimen (Mobiilivarmenne). Voit määritellä haluatko vastaanottaa tiedotteita milloin vain vai tiettynä aikavälinä vuorokaudesta.)
Usein kysyttyä Minun Telia -sovelluksesta
Miksi näen liittymissä vain laajakaistani? Missä matkapuhelinliittymäni on? 

Jos olet kirjautunut laajakaistatunnuksella (esim. Maija Meikäläinen = maimei-1) näet vain laajakaistasi tiedot. Tekemällä Telia-tunnukset, näet kaikki liittymäsi ja palvelusi yhdellä kertaa.

Suosittelemme kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai Telia-tunnuksella, jolloin näet kaikki tilaamasi liittymät ja palvelut.

Miksi liittymäni ja palveluni eivät näy Minun Telia -sivustolla?

Liittymän avautumisen jälkeen tiedot tulevat Minun Telia -sivustolle vuorokauden kuluessa. Jos tietoja ei sen jälkeen näy, tarkistathan onko liittymä sinun nimissäsi. Asiakaspalvelumme auttaa sinua tarvittaessa.

Maksaako Minun Telia -sovelluksen käyttö?

Sovelluksen lataaminen ja sen käyttö on maksutonta. Lisäksi voit tehdä sovelluksessa useita muutoksia liittymillesi maksutta tai edullisemmin kuin asiakaspalvelun kautta. Tutustuthan hinnastoomme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.