Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

PUK-koodilla saat avattua puhelimesi, jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin, sim-kortti lukkiutuu. Saat avattua sen kahdeksannumeroisella PUK-koodilla, minkä jälkeen puhelimesi toimii taas normaalisti.

Jos sim-kortti vaihtuu, muuttuvat PIN- ja PUK-kooditkin.

Huom! Jos syötät PUK-koodin liian monta kertaa väärin, sim-kortti lukittuu pysyvästi ja se tarvitsee vaihtaa uuteen. Koodia ei siis kannata näppäillä pelkkään arvaukseen perustuen.

PUK-koodin hakeminen itse

Saat PUK-koodin helpoiten ja veloituksetta chatbotiltamme tai kirjautumalla Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja katsomalla koodin sieltä liittymän tiedoista. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme ja valita itsepalveluvaihtoehdon.

 Chatbotilta
  1. Saadaksesi PUK-koodin chatbotilta, sinun tarvitsee olla kirjautunut Minun Teliaan. Jos et ole kirjautunut, tee se nyt:
    Kirjaudu
  2. Avaa alla olevasta napista chat saadaksesi PUK-koodin ja seuraa chatbotin antamia ohjeita. Voit myös avata chatin sivun oikeasta laidasta ja kirjoittaa viestikenttään "PUK-koodi".
    PUK-koodi chatbotilta
Minun Teliasta

Saat PUK-koodin veloituksetta Minun Teliasta. Kirjautuneena löydät PUK-koodin näin:

  1. Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
  2. Valitse liittymänumero, jolle PUK-koodi tarvitaan.
  3. Klikatessasi liittymän numeroa, avautuu näkymä Nykyinen liittymäsi. Sen alaosasta löydät 8-numeroisen PUK-koodin.

Katso PUK-koodi

Soittamalla

Kun valitset asiakaspalvelunumeroon soittaessasi itsepalveluvaihtoehdon, saat PUK-koodin veloituksetta.

PUK-koodi asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta

Voit pyytää PUK-koodin asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta. Tällöin veloitamme palvelusta hinnaston mukaisen hinnan.

Katso hinnasto

Prepaid-liittymän PUK-koodi

Prepaid-liittymän PUK-koodin löydät alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Mikä on PIN-koodi ja miten vaihdan sen?

Puhelin tai SIM-kortti kadonnut tai varastettu

Uuden sim-kortin tilaaminen

Puhelimen käyttö ja ongelmatilanteet

Yhteys Multi ja Multi-SIM

Liittymän muokkaus Minun Teliassa

Puhelinliittymän tai mobiilinettiliittymän irtisanominen

Videopuhelut

Sim-kortin käyttöönotto ja aktivointi

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.