Taloyhtiönetti on yleensä huomattavasti edullisempi kuin yksittäiseen talouteen hankittu nettiyhteys. Taloyhtiönettiin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä joko taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai normaaliin asiakaspalveluun.
Taloyhtiönetti asukkaalle
Jos vuokraasi tai vastikkeeseesi kuuluu nettiyhteys meiltä, voit tilata netin itsepalveluna, verkkokaupasta tai olemalla yhteydessä taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai yleiseen asiakaspalveluumme.
Itsepalveluna tilaaminen
- Kytke reititin tai tietokone asunnon datarasiaan.
- Jos käytät reititintä, yhdistä laitteesi siihen wifillä.
- Jos et voi kytkeä reititintä tai tietokonetta asunnon datarasiaan, tilaa laajakaista verkkokaupasta tai asiakaspalvelustamme.
- Avaa selain ja saat tilattua netin suoraan avautuvasta palvelusta.
Tarvittavan reitittimen voit tilata ottamalla yhteyttä taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai yleiseen asiakaspalveluumme.
Voit päivittää toistaiseksi voimassa olevaa yhteyttäsi helposti kirjautumalla Minun Teliaan. Jos voimassa on määräaikainen sopimuskausi, yhteyttä ei voi päivittää itse. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
- Valitse kirjauduttuasi se laajakaista, jota haluat päivittää.
- Valitse Nykyinen liittymäsi -kohdassa Päivitä liittymä.
- Valitse sopiva nopeus tai paketti ja mene eteenpäin. Voit vaihdella eri vaihtoehtojen välillä ja palata takaisin päin.
- Tilaus lähtee käsittelyyn vasta, kun painat Tilauksesi yhteenveto -sivun alaosasta Lähetä tilaus -painiketta.
Jos sinulla ei ole vielä laajakaistaa meiltä, voit tilata laajakaistan ja siihen sopivan reitittimen yhdellä kertaa verkkokaupasta, asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta.
Nytyiseen meiltä hankittuun nettiyhteyteesi sopivan reitittimen voit tilata helposti kirjautumalla Minun Teliaan:
- Valitse kirjauduttuasi se laajakaista, jolle tarvitset reitittimen.
- Valitse Laitetiedot-välilehti.
- Ruksi annetuista vaihtoehdoista tarpeeseesi sopivimmat.
- Selaa alaspäin ja valitse Jatka.
- Saat ilmoituksen, että muiden muutosten teko uuden laitteen toimituksen aikana ei onnistu. Valitse Jatka, jos tämä sopii sinulle. Jos haluat tehdä muutoksia laajakaistaasi vielä ennen uuden reitittimen tai muun laitteen tilausta, valitse Keskytä tilaus.
- Valitut laitteet lähetetään nettiyhteyden käyttöosoitteeseen.
Jos nettiyhteys hidastelee tai pätkii, syitä voi olla useita. Kartoitat vian helposti tutustumalla ohjeisiimme.
Ota yhteyttä
Telia Helppi
Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön