Takaisin

Taloyhtiönetti asukkaalle

Kuuluuko vuokraasi tai vastikkeeseesi taloyhtiön nettiyhteys? Täältä löydät tietoa tilaamisesta ja taloyhtiöille tarkoitetusta asiakaspalvelusta.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Taloyhtiönetti on yleensä huomattavasti edullisempi kuin yksittäiseen talouteen hankittu nettiyhteys. Taloyhtiönettiin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä joko taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai normaaliin asiakaspalveluun.

Telia Helppi apunasi

Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin 0600 10 100 (2,25 €/min + mpm/pvm). Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.

Lue lisää Telia Helpistä

Taloyhtiönetin tilaaminen

Jos vuokraasi tai vastikkeeseesi kuuluu nettiyhteys Telialta, voit tilata netin itsepalveluna, verkkokaupasta tai olemalla yhteydessä joko taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai normaaliin asiakaspalveluun.

Itsepalveluna tilaaminen

  1. Kytke reititin tai tietokone asunnon datarasiaan.
    • Jos käytät reititintä, yhdistä laitteesi siihen wifillä.
    • Jos sinulla ei ole mahdollisuutta kytkeä reititintä tai tietokonetta asunnon datarasiaan, tilaa laajakaista verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta 
  2. Avaa selain ja saat tilattua netin suoraan avautuvasta palvelusta.

Tarvittavat laitteet (modeemi, reititin) saat tilattua olemalla yhteydessä joko taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai normaaliin asiakaspalveluun.   
 

Kuinka voin päivittää nykyistä laajakaistaani?

Voit päivittää toistaiseksi voimassa olevaa yhteyttäsi helposti kirjautumalla Minun Teliaan. Jos voimassa on määräaikainen sopimuskausi, yhteyttä ei voi päivittää itse. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

  1. Valitse kirjauduttuasi se laajakaista, jota haluat päivittää.
  2. Kohdasta Nykyinen liittymäsi valitse Päivitä liittymä.
  3. Valitse sopiva nopeus tai paketti ja mene eteenpäin. Voit vaihdella eri vaihtoehtojen välillä ja palata takaisin päin.
  4. Tilaus etenee vasta, kun painat Tilauksesi yhteenveto -sivun alaosasta Lähetä tilaus -painiketta.
Kuinka tilaan yhteyteeni sopivan modeemin?

Yhteyteesi sopivan modeemin tai muun laitteen voit tilata kirjautumalla Minun Teliaan.

  1. Valitse kirjauduttuasi se laajakaista, jolle tarvitset modeemin tai reitittimen.
  2. Valitse Laitetiedot-välilehti.
  3. Ruksi annetuista vaihtoehdoista tarpeeseesi sopivat vaihtoehdot.
  4. Selaa alaspäin ja valitse Jatka
  5. Saat ilmoituksen, että muiden muutosten teko uuden laitteen toimituksen aikana ei onnistu. Valitse Jatka, jos tämä sopii sinulle. Jos haluat tehdä muutoksia laajakaistaasi vielä ennen uuden modeemin tai muun laitteen tilausta, valitse Keskytä tilaus.
  6. Valitut laitteet lähetetään nettiyhteyden käyttöosoitteeseen.

Jos sinulla ei ole vielä nettiyhteyttä, voit tilata yhteyteesi sopivan modeemin tai reitittimen nettiyhteyden tilauksen yhteydessä joko verkkokaupasta, asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta.

Nettiyhteys hidastelee, pätkii tai ei toimi kunnolla

Jos nettiyhteys hidastelee tai pätkii, syitä voi olla useita. Kartoitat vian helposti tutustumalla ohjeisiimme.

Lisää samasta aiheesta

Telian tietoturvatoimenpiteet

Yleispalveluvelvoite

Usein kysyttyä nettiyhteyksistä

ADSL-laajakaistan käyttöönotto

Kaapelilaajakaistan käyttöönotto

Valokuidun käyttöönotto

Laajakaistan muuttoilmoitus

Kaapelien sijainti maassa ja ilmassa

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.