Taloyhtiönetti asukkaalle

Kuuluuko vuokraasi tai vastikkeeseesi taloyhtiön nettiyhteys? Täältä löydät tietoa tilaamisesta ja taloyhtiöille tarkoitetusta asiakaspalvelusta.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Taloyhtiönetti on yleensä huomattavasti edullisempi kuin yksittäiseen talouteen hankittu nettiyhteys. Taloyhtiönettiin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä joko taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai normaaliin asiakaspalveluun.

Taloyhtiönetin tilaaminen

Jos vuokraasi tai vastikkeeseesi kuuluu nettiyhteys meiltä, voit tilata netin itsepalveluna, verkkokaupasta tai olemalla yhteydessä taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai yleiseen asiakaspalveluumme.

Itsepalveluna tilaaminen

  1. Kytke reititin tai tietokone asunnon datarasiaan.
    • Jos käytät reititintä, yhdistä laitteesi siihen wifillä.
    • Jos et voi kytkeä reititintä tai tietokonetta asunnon datarasiaan, tilaa laajakaista verkkokaupasta tai asiakaspalvelustamme.
  2. Avaa selain ja saat tilattua netin suoraan avautuvasta palvelusta.

Tarvittavan reitittimen voit tilata ottamalla yhteyttä taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai yleiseen asiakaspalveluumme.

Kuinka voin päivittää nykyistä laajakaistaani?

Voit päivittää toistaiseksi voimassa olevaa yhteyttäsi helposti kirjautumalla Minun Teliaan. Jos voimassa on määräaikainen sopimuskausi, yhteyttä ei voi päivittää itse. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

  1. Valitse kirjauduttuasi se laajakaista, jota haluat päivittää.
  2. Valitse Nykyinen liittymäsi -kohdassa Päivitä liittymä.
  3. Valitse sopiva nopeus tai paketti ja mene eteenpäin. Voit vaihdella eri vaihtoehtojen välillä ja palata takaisin päin.
  4. Tilaus lähtee käsittelyyn vasta, kun painat Tilauksesi yhteenveto -sivun alaosasta Lähetä tilaus -painiketta.
Kuinka tilaan yhteyteeni sopivan reitittimen?

Jos sinulla ei ole vielä laajakaistaa meiltä, voit tilata laajakaistan ja siihen sopivan reitittimen yhdellä kertaa verkkokaupasta, asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta.

Nytyiseen meiltä hankittuun nettiyhteyteesi sopivan reitittimen voit tilata helposti kirjautumalla Minun Teliaan:

  1. Valitse kirjauduttuasi se laajakaista, jolle tarvitset reitittimen.
  2. Valitse Laitetiedot-välilehti.
  3. Ruksi annetuista vaihtoehdoista tarpeeseesi sopivimmat.
  4. Selaa alaspäin ja valitse Jatka
  5. Saat ilmoituksen, että muiden muutosten teko uuden laitteen toimituksen aikana ei onnistu. Valitse Jatka, jos tämä sopii sinulle. Jos haluat tehdä muutoksia laajakaistaasi vielä ennen uuden reitittimen tai muun laitteen tilausta, valitse Keskytä tilaus.
  6. Valitut laitteet lähetetään nettiyhteyden käyttöosoitteeseen.
Mitä teen, jos nettiyhteys hidastelee tai pätkii?

Jos nettiyhteys hidastelee tai pätkii, syitä voi olla useita. Kartoitat vian helposti tutustumalla ohjeisiimme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telian tietoturvatoimenpiteet

Yleispalveluvelvoite

Usein kysyttyä nettiyhteyksistä

Puhelinpistokkeesta tulevan netin käyttöönotto (ADSL)

Kaapelilaajakaistan käyttöönotto

Valokuidun käyttöönotto

Laajakaistan muuttoilmoitus

Taloyhtiöpalvelu: Netti ja TV taloyhtiöön

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.