Jos palvelun toiminnassa on ongelmia, uudelleenkäynnistä ulkoyksikkö ja PoE-muuntaja irrottamalla muuntajan virtajohto, jonka kautta virta kulkeutuu myös ulkoyksikköön. Jos käytät PoE-muuntajaan liitettyä reititintä, käynnistä myös se uudelleen. Testaa yhteyden toimivuus myös verkkokaapelilla, vaikka normaalisti käyttäisit wifi-yhteyttä ja kokeile useammalla laitteella, jos mahdollista. Voit testata yhteyden liittämällä esim. kannettavan tietokoneen suoraan PoE-muuntajalta tulevaan verkkokaapeliin.
Tietokoneen langattoman yhteyden häiriöt korjautuvat yleensä reitittimen wifi-asetuksia muuttamalla. Lue lisää laiteohjeistamme tai ota yhteyttä Telia Helpin asiantuntijoihin.
Huom: Kiinteälle 5G:lle ei ole toistaiseksi saatavilla Yhteyspiste-lisäpalvelua.

Kytkentäkaavio
PoE-muuntajan kytkentöjen kuuluu olla näin:
- RJ45-1 LAN-IN -porttiin kytketään reititin tai tietokone.
- RJ45-2 PWR-LAN-OUT -portti on ulkoyksikön kaapelia varten. Ethän kytke tähän muita laitteita, sillä muuten nettiyhteys ei pääse ulkoyksiköstä käyttöösi. Lisäksi portti on virtaa syöttävä, joten siihen kytketyt yhteensopimattomat laitteet saattavat vaurioitua.

Säätilan vaikutus langattomaan yhteyteen
Kuten muitakin langattomia yhteyksiä, myös 5G-yhteyttä voi häiritä huono säätila. Raskas vesi- tai lumisade voi heikentää signaalin voimakkuutta ja aiheuttaa yhteyden katkeilua. Häiriötilanteissa kannattaakin kiinnittää huomiota siihen, toistuvatko ongelmat tietyn sääilmiön aikana.