Taloyhtiöpalvelu: Netti ja TV taloyhtiöön

Tämä ohje on kuluttaja- ja yritysasiakkaille.

Taloyhtiöpalvelumme myy ja hoitaa y-tunnuksellisten taloyhtiöiden laajakaista- ja TV-asioita taloyhtiön asukkaiden, isännöitsijöiden ja taloyhtiön edustajien kanssa. Alla olevat ohjeet ovat taloyhtiön edustajille sekä isännöitsijöille.

Taloyhtiönetin tilaaminen taloyhtiöön

Taloyhtiönetin tai -TV:n tilaaminen alkaa tarjouspyynnöllä, jota varten tarvitset perustietojen lisäksi tiedon taloyhtiön sisäverkkotekniikasta: onko taloyhtiössä käytössä puhelinpistokkeet, antennikaapeliverkko vai datapistokkeet? Taloyhtiösopimuksesta voi sopia ja neuvotella taloyhtiön allekirjoitusoikeudellinen henkilö. Tarjouksia tai tiedusteluita voi tehdä myös taloyhtiön valtuuttamana asianhoitajana. Ensimmäisen yhteydenoton jälkeen kerromme sinulle seuraavista askeleista kohti taloyhtiön parempia yhteyksiä. Jos sinulla on kysymyksiä voimassaolevasta sopimuksesta tai aiemmin jättämästäsi tarjouspyynnöstä, lähetä meille sähköposti osoitteeseen taloyhtiopalvelu@telia.fi ja olemme yhteydessä sinuun. 

Talotekniikkaliittymän tilaus

Taloyhtiö voi tilata talotekniikkaliittymät (esim. ILOG-liittymän valvontaa, pesulaa, hissiä tai info-liittymää varten) lomakkeella. Voit myös ottaa yhteyttä suoraan myyjiimme. Tilausta varten tarvitset tiedot teknisistä vaatimuksista: tarvitsetko etäkäyttöä tai kiinteää IP:tä? Saat nämä tiedot tekniikkatoimittajalta.

Käyttöönottovaiheessa laajakaistamodeemien hallinnan tai porttiohjausten kanssa auttaa Helppi

Taloyhtiönetin laskutus taloyhtiöltä

Taloyhtiöpalveluissa hoidetaan taloyhtiöiden laajakaista- ja kaapeli-TV-liittymien laskutusta. Kysymyksissä ja muissa laskutukseen liittyvissä asioissa lähetä meille sähköpostia osoitteeseen taloyhtiopalvelu@telia.fi. Laita sähköpostiin taloyhtiön tiedot (y-tunnus tai Telian asiakasnumero) sekä laskun numero. Jos lasku koskee jotain muuta taloyhtiön palvelua (kuten puhelinliittymää), olethan yhteydessä Yritysasiakaspalveluun.

Muutokset liittymiin

Muutoksia ovat esimerkiksi mitkä tahansa sopimusten muutokset, fuusiot, omistussuhteen muutokset, jatkosopimukset, yhteystietojen muutokset ja isännöitsijä- tai toimitsijamuutokset. Taloyhtiössä tapahtuneista muutoksista voit ilmoittaa meille lomakkeella.

Taloyhtiönetin vika- tai häiriötilanne

Taloyhtiössä voi olla useita erityyppisiä laitteita: taloyhtiön omat laitteet, Telian laitteita laitetilassa sekä esimerkiksi kiinteistön katolle asennettuja antenneja.

  • Laitetilassa olevien laitteiden häiriöstä tai muista Taloyhtiön liittymien (esim. ILOG-liittymien) vikatilanteissa voit ottaa yhteyttä vikailmoituslomakkeella tai Yritysasiakaspalvelun kautta.
  • Omista verkkolaitteistaan ja sisäverkostaan taloyhtiö vastaa itse.
  • Yksittäinen taloyhtiöasukkaan häiriötilanteessa kannattaa asukas ohjata ottamaan itse yhteys suoraan asiakaspalveluumme, jotta häiriö saadaan tehokkaasti ja nopeasti tarvittavien tietojen kera korjaukseen.
  • Taloyhtiön katolle asennettuja antenneja koskevissa kysymyksissä voit olla yhteydessä yhteydenottolomakkeella.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Helppi ja Käyttötuki auttavat

Kuluttaja-asiakkaat

Telia Helppi autaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Lue lisää Helpistä


Yritysasiakkaat

Telia Käyttötuki auttaa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteisiin puhelimitse tai yrityksenne tiloissa.  

 

Lue lisää käyttötuesta

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30. Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Hoida asioita kirjautuneena

Voit hoitaa useita asioita myös kätevästi kirjautuneena ilman jonottamista.

 

Kuluttaja-asiakkaat

Kirjaudu Minun Teliaan

 

Yritysasiakkaat

Kirjaudu Yritysportaaliin