Taloyhtiönetti asukkaalle

Kuuluuko vuokraasi tai vastikkeeseesi taloyhtiön nettiyhteys? Täältä löydät tietoa tilaamisesta ja taloyhtiöille tarkoitetusta asiakaspalvelusta.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Taloyhtiönetti on yleensä huomattavasti edullisempi kuin yksittäiseen talouteen hankittu nettiyhteys. Taloyhtiönettiin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä joko taloyhtiöille tarkoitettuun asiakaspalveluun tai normaaliin asiakaspalveluun.

Taloyhtiönetin tilaaminen

Kun taloyhtiölläsi on kanssamme sopimus taloyhtiönetistä, saat kotiisi nettiyhteyden edulliseen taloyhtiöhintaan. Voit tilata vain perusnopeuden, jonka hinta kuuluu vuokraan tai vastikkeeseen tai vaativampaan käyttöön lisänopeuden, josta veloitamme erikseen.

Tilaa taloyhtiönetti verkkokaupastamme tai ottamalla yhteyttä taloyhtiöiden asiakaspalveluun tai yleiseen asiakaspalveluumme.

Jos tiedät, että sinulla on taloyhtiön laajakaistatekniikan kanssa yhteensopiva reititin, voit tilata yhteyden myös näin:

  1. Kytke tietokone tai reititin asunnon datapistokkeeseen tai suoraan huoneistojakamoon. Jos käytät reititintä, yhdistä esim. läppäri tai puhelin siihen wifillä.
  2. Kun avaat asunnon verkkoon yhteydessä olevan laitteen nettiselaimen, se aukeaa suoraan tilaussivulle. Seuraa sivulla olevia ohjeita ja tilaa nettiyhteys.
Kuinka voin päivittää nykyistä laajakaistaani?

Voit päivittää toistaiseksi voimassa olevaa yhteyttä helposti Minun Teliassa. Jos voimassa on määräaikainen sopimuskausi, yhteyttä ei voi päivittää itse. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

  1. Etsi kirjauduttuasi laajakaista, jota haluat päivittää ja paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -painiketta.
  2. Paina Muuta tilausta -painiketta.
  3. Valitse sopiva nopeus tai paketti ja mene eteenpäin. Voit vaihdella eri vaihtoehtojen välillä ja palata takaisin.
  4. Tilaus lähtee käsittelyyn, kun painat Tilauksesi yhteenveto -sivun alaosasta Lähetä tilaus -painiketta.
Kuinka tilaan yhteyteeni sopivan reitittimen?

Jos sinulla ei ole vielä laajakaistaa meiltä, voit tilata laajakaistan ja siihen sopivan reitittimen yhdellä kertaa verkkokaupasta, asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta.

Nytyiseen meiltä hankittuun nettiyhteyteesi sopivan reitittimen voit tilata helposti kirjautumalla Minun Teliaan:

  1. Valitse kirjauduttuasi se laajakaista, jolle tarvitset reitittimen ja paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -painiketta.
  2. Valitse liittymän hallinnointisivulla Laitteesi-kohta.
  3. Ruksi annetuista vaihtoehdoista tarpeeseesi sopivimmat.
  4. Selaa alaspäin ja valitse Jatka
  5. Saat ilmoituksen, että muiden muutosten teko uuden laitteen toimituksen aikana ei onnistu. Valitse Jatka, jos tämä sopii sinulle. Jos haluat tehdä muutoksia laajakaistaasi vielä ennen uuden reitittimen tai muun laitteen tilausta, valitse Keskytä tilaus.
  6. Valitut laitteet lähetetään nettiyhteyden käyttöosoitteeseen.
Mitä teen, jos nettiyhteys hidastelee tai pätkii?

Jos nettiyhteys hidastelee tai pätkii, syitä voi olla useita. Kartoitat vian helposti tutustumalla ohjeisiimme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telian tietoturvatoimenpiteet

Yleispalveluvelvoite

Usein kysyttyä nettiyhteyksistä

Puhelinpistokkeesta tulevan netin käyttöönotto (ADSL)

Kaapelilaajakaistan käyttöönotto

Valokuidun käyttöönotto

Laajakaistan muuttoilmoitus

Taloyhtiöpalvelu: Netti ja TV taloyhtiöön

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.