Yhteys Multi ja Multi-SIM

Käytä samaa numeroa useassa eri laitteessa.
Tämä ohje on yritysasiakkaille Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje

Yhteys Multi- ja Multi-SIM-palveluilla voit käyttää samaa numeroa useammassa laitteessa.

Miten palvelut eroavat toisistaan?

  • Yhteys Multi -palvelulla voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa muissa laitteissa, kuten älykellossa, kakkospuhelimessa tai tabletissa.
  • Multi-SIM -palvelulla voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa vain kahdessa eri puhelimessa. Multi-SIM palvelu on enää myynnissä rajoitetusti. Jo voimassa olevat Multi-SIM sopimukset jatkuvat kuten ennenkin. Voit halutessasi päivittää Multi-SIM-palvelusi Yhteys Multi -palveluksi asiakaspalvelumme kautta.

Yhteys Multi -palvelu on kehittyneempi versio Multi-SIM:stä. Se toimii 4G-verkossa (eli on VoLTE-kykyinen) ja näin ollen yhteensopiva Telia 4G- ja Wifi-puheluiden kanssa. Yhteys Multi -palvelu toimii myös 5G-verkossa 5G-lisäpalvelulla.

Yhteys Multi -palvelu

Mitä voin tehdä Yhteys Multi -palvelulla?

Yhteys Multi -palvelulla voit käyttää puhelinliittymäsi numeroa rinnakkaisliittymänä kakkospuhelimessa tai älykellossa, jossa on paikka SIM-kortille tai tuki eSIMille. Yhteys Multi -palvelu hyödyntää pääliittymän puhe-, viestiominaisuuksia sekä netin käyttömäärää.
 

Hinnoittelu ja ominaisuudet

  • Palvelun kuukausimaksuun sisältyy pääliittymäsi pakettien käyttö kotimaassa. Jos esimerkiksi puhepaketti pääsee loppumaan tai käytät lisämaksullisia palvelunumeroita, on hinnoittelu Yhteys Multi -palvelulla sama kuin pääliittymällä.
     
  • Yhdellä pääliittymällä voit käyttää rinnakkaisliittymiä esimerkiksi rinnakkaispuhelimessa tai älykellossa.
     
  • Kytkettävissä kaikkiin liittymiin, jotka tukevat Telia 4G-puhetta.
     
  • Teksti- ja multimediaviestit vastaanotetaan oletuksena kaikkiin rinnakkaisliittymiin. Asetusta voi muuttaa Minun Teliassa tai Minun Telia -sovelluksessa.
     
  • Multi-palveluun liitetystä rinnakkaisliittymästä ei voi soittaa pääliittymään, eikä päinvastoin.
     

Yhteys Multi -pakettivaihtoehdot

Yhteys Multi

  • Netin nopeus 10 Mbit/s.
  • Käyttökohteet: älykellot ja muut pienen nopeuden laitteet.
     

Yhteys Multi+

  • Netin nopeus on sama kuin pääliittymässä, mutta maksimissaan 300 Mbit/s.
  • Käyttökohteet: kakkospuhelimet
     

Yhteys Multi+ 5G

  • Netin nopeus on 5G-verkossa sama kuin pääliittymässä, mutta maksimissaan 300 Mbit/s.
  • Käyttökohteet: 5G-kykyiset kakkospuhelimet.
  • Palvelu on kytkettävissä päälle vain, jos pääliittymä on 5G-liittymä.
Yhteys Multi -palvelun tilaaminen

Yrityksesi pääkäyttäjä voi tilata Yhteys Multi -palvelun käyttöösi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse otsikon Lisäpalvelut alta Yhteys Multi.
  5. Lisää käyttäjänimi.
  6. Valitse haluamasi Yhteys Multi -liittymän tyyppi.
  7. Valitse SIM-kortti.
  8. Valitse Tilaa uusi rinnakkaisliittymä.

Vinkki! Palvelussa onnistuu vain yhden rinnakkaisliittymän kytkentä pääliittymälle. Tilataksesi palvelun sinulla tulee olla käyttämätön SIM-kortti tai voit tilata eSIM-kortin. Voit tilata käyttämättömiä SIM-kortteja Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta.

Vinkki! iPhone & Apple Watch tai Samsung-puhelin & Samsung Watch -laiteparille palvelu tilataan puhelimen sovelluksen kautta (iPhonen Watch ja Samsungin Galaxy Wearable). Ohjeet Yhteys Multi -palvelun käyttöönottoon älykellolla. Tämä vaatii, että henkilöstölle on annettu tilausoikeudet maksullisia lisäpalveluita varten.

Multi-SIM-palvelu

Mitä voit tehdä Multi-SIM palvelulla?

Multi-SIM mahdollistaa liittymäsi toiminnan kahdessa puhelimessa niin, että liittymän palvelut toimivat molemmilla korteilla. Multi-SIM on maksullinen lisäpalvelu.

Multi-SIM-palvelu kytketään olemassa olevaan liittymään (ns. pääliittymä), jonka yhteydessä avataan toinen liittymä (ns. rinnakkaiskortti), jolla on oma matkapuhelinnumero, PIN- ja PUK-koodi. Kun soitat tai lähetät viestejä rinnakkaiskortilla, vastaanottajalle näkyy pääliittymän numero.

Ominaisuudet

  • Sekä pääliittymällä että rinnakkaiskortilla voi soittaa ja vastaanottaa puheluita, lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä sekä käyttää nettiä.
     
  • Multi-SIM-palvelun rinnakkaiskortin liittymätyyppi on aina sama kuin pääliittymän.
     
  • Saapuvat puhelut hälyttävät molemmissa puhelimissa yhtä aikaa. Jos et vastaa kumpaankaan puhelimeen 30 sekunnin kuluessa, puhelu siirtyy vastaajaan. Vastaajaa voit käyttää molemmilla liittymillä.
     
  • Saapuvat tekstiviestit ohjautuvat molempiin puhelimiin vain, jos molemmat puhelimet ovat auki.
     
  • Matkapuhelinlaskulla molempien liittymien tiedot näkyvät eriteltyinä. Puhe-, viesti- ja nettipakettien hinnat määräytyvät pääliittymän mukaisesti. Sekä pääliittymä että rinnakkaiskortti kuluttavat samoja pääliittymälle kytkettyjä paketteja.

 

Multi-SIM -palvelun tilaaminen

Yrityksesi pääkäyttäjä voi tilata Multi-SIM-palvelun käyttöösi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita alta Matkapuhelinliittymät.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse otsikon Lisäpalvelut alta Multi-SIM.
  5. Lisää käyttäjänimi.
  6. Valitse Anna SIM-kortin numero tai Tilaa uusi SIM-kortti. Täytä tarvittaessa osoitetiedot tilatessasi uutta.
  7. Valitse Tilaa.
Multi-SIM -palvelun rajoitukset
  • Rinnakkaiskortilla ei voi lähettää multimediaviestejä, eikä niitä voi myöskään vastaanottaa siihen.
     
  • Jos käytät rinnakkaisliittymää ulkomailla, näkyy vastaanottajalle rinnakkaiskortin liittymän todellinen numero.
     
  • Multi-SIM-palveluun liitetystä rinnakkaiskortista ei voi soittaa pääliittymään, mutta toisinpäin soittaminen on mahdollista käyttämällä rinnakkaiskortin todellista numeroa.

Vinkki! Rinnakkaiskortin käyttäminen laitteessa, jolla käytetään vain nettiyhteyttä (esim. wlan-modeemi) Multi-SIM saattaa aiheuttaa virhetilanteita puhe- ja viestiliikenteelle. Emme suosittele Multi-SIM:iä tällaiseen käyttöön emmekä voi taata tuotteen toimivuutta. Pelkkään nettikäyttöön suosittelemme mobiililaajakaistaa.

Multi-SIM -liittymän lisäpalvelut

Pääliittymän maksuttomat estopalvelut, kuten viihdenumeroesto ja viihdetekstiviestiesto, seuraavat rinnakkaiskortille automaattisesti. Rinnakkaiskortille ei kytketä automaattisesti pääliittymässä mahdollisesti olevia lisäpalveluita, vaan ne tulee tilata erikseen rinnakkaiskortille. Niistä laskutetaan hinnaston mukaan.

Muut tavat

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan