Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

PUK-koodilla saat avattua puhelimesi, jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin, sim-kortti lukkiutuu. Saat avattua sen kahdeksannumeroisella PUK-koodilla, minkä jälkeen puhelimesi toimii taas normaalisti.

Jos sim-kortti vaihtuu, muuttuvat PIN- ja PUK-kooditkin.

Huom! Jos syötät PUK-koodin liian monta kertaa väärin, sim-kortti lukittuu pysyvästi ja se tarvitsee vaihtaa uuteen. Koodia ei siis kannata näppäillä pelkkään arvaukseen perustuen.

PUK-koodin hakeminen itse

Saat PUK-koodin helpoiten ja veloituksetta chatbotiltamme tai kirjautumalla Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja katsomalla koodin sieltä liittymän tiedoista. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme ja valita itsepalveluvaihtoehdon.

 Chatbotilta
  1. Saadaksesi PUK-koodin chatbotilta, sinun tarvitsee olla kirjautunut Minun Teliaan. Jos et ole kirjautunut, tee se nyt:
    Kirjaudu
  2. Avaa alla olevasta napista chat saadaksesi PUK-koodin ja seuraa chatbotin antamia ohjeita. Voit myös avata chatin sivun oikeasta laidasta ja kirjoittaa viestikenttään "PUK-koodi".
    PUK-koodi chatbotilta
Minun Teliasta

Saat PUK-koodin veloituksetta Minun Teliasta. Kirjautuneena löydät PUK-koodin näin:

  1. Mene kohtaan Liittymäni ja palveluni.
  2. Valitse liittymänumero, jolle PUK-koodi tarvitaan.
  3. Klikatessasi liittymän numeroa, avautuu näkymä Nykyinen liittymäsi. Sen alaosasta löydät 8-numeroisen PUK-koodin.

Katso PUK-koodi

Soittamalla

Kun valitset asiakaspalvelunumeroon soittaessasi itsepalveluvaihtoehdon, saat PUK-koodin veloituksetta.

PUK-koodi asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta

Voit pyytää PUK-koodin asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta. Tällöin veloitamme palvelusta hinnaston mukaisen hinnan.

Katso hinnasto

Prepaid-liittymän PUK-koodi

Prepaid-liittymän PUK-koodin löydät alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.