Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?

Jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin, SIM-kortti lukkiutuu. Saat avattua sen kahdeksannumeroisella PUK-koodilla, minkä jälkeen puhelimesi toimii taas normaalisti.

PUK-koodilla saat avattua puhelimesi, jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin.

näin saat puk-koodin

itsepalveluna netistä

Helpoiten ja veloituksetta löydät koodin kirjautumalla Teliaan. Kirjautuneena löydät PUK-koodin näin: Liittymäni ja palveluni > Liittymänumero, jolle PUK-koodi tarvitaan. Klikkaa kyseisen liittymän numeroa, niin avautuu näkymä Nykyinen liittymäsi. Sen alaosasta löydät 8-numeroisen PUK-koodin.

Katso PUK-koodi

itsepalveluna asiakaspalvelunumerosta

Kun valitset asiakaspalvelunumeroon soittaessasi itsepalveluvaihtoehdon, saat PUK-koodin veloituksetta.

asiakaspalvelusta tai myyntipisteeltä

Asiakaspalvelustamme tai myyntipisteeltämme koodin antaminen maksaa 15 €.

yritysliittymä

Mikäli työnantajasi maksaa liittymäsi puhelinlaskun, käytössäsi on yritysliittymä. Yritysliittymän PUK-koodit saat soittamalla yritysasiakaspalveluumme 020 693 693 (mpm/pvm).

Voit myös pyytää yrityksesi matkapuhelinasioista vastaavaa henkilöä tarkistamaan PUK-koodisi Yritysportaalista.

prepaid-liittymä

Jos sinulla on Prepaid-liittymä, löydät PUK-koodin vain alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme.

Mikäli SIM-kortti vaihtuu, muuttuvat PIN- ja PUK-kooditkin.