Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää
Mikä on PUK-koodi ja mistä saan sen?
Jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin, SIM-kortti lukkiutuu. Saat avattua sen kahdeksannumeroisella PUK-koodilla, minkä jälkeen puhelimesi toimii taas normaalisti.
PUK-koodilla saat avattua puhelimesi, jos näppäilit PIN-koodin kolme kertaa väärin.
näin saat puk-koodin
itsepalveluna netistä
Helpoiten ja veloituksetta löydät koodin kirjautumalla Teliaan. Kirjautuneena löydät PUK-koodin näin: Liittymäni ja palveluni > Liittymänumero, jolle PUK-koodi tarvitaan. Klikkaa kyseisen liittymän numeroa, niin avautuu näkymä Nykyinen liittymäsi. Sen alaosasta löydät 8-numeroisen PUK-koodin.
itsepalveluna asiakaspalvelunumerosta
Kun valitset asiakaspalvelunumeroon soittaessasi itsepalveluvaihtoehdon, saat PUK-koodin veloituksetta.
asiakaspalvelusta tai myyntipisteeltä
Asiakaspalvelustamme tai myyntipisteeltämme koodin antaminen maksaa 5 €.
yritysliittymä
Mikäli työnantajasi maksaa liittymäsi puhelinlaskun, käytössäsi on yritysliittymä. Yritysliittymän PUK-koodit saat soittamalla yritysasiakaspalveluumme 020 693 693 (mpm/pvm).
Voit myös pyytää yrityksesi matkapuhelinasioista vastaavaa henkilöä tarkistamaan PUK-koodisi Yritysportaalista.
prepaid-liittymä
Jos sinulla on Prepaid-liittymä, löydät PUK-koodin vain alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme.
Mikäli SIM-kortti vaihtuu, muuttuvat PIN- ja PUK-kooditkin.