Telia Play -käyttäjätunnus ja kirjautuminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Tältä ohjeelta löydät kaiken olennaisen Telia Play -käyttäjätunnuksen käytöstä. Sama tunnus toimii Telia Play -boksilla, -sovelluksessa sekä teliaplay.fi -sivustolla.

Onko sinulla meiltä tilattu suoratoistopalvelu? Huomaathan, että niiden käyttöön on omat palvelukohtaiset käyttäjätunnuksensa. Asiakastukemme TV ja viihde -sivulta löydät ohjeet suoratoistopalveluille.
 

Eikö sinulla ole vielä Telia Play -käyttäjätunnusta?

Tilaa Telia Play -tunnus

Telia Play -palveluun kirjautuminen on helppoa. Sama käyttäjätunnus käy boksilla, sovelluksessa sekä osoitteessa teliaplay.fi.

Kirjautuminen sovelluksella tai osoitteessa teliaplay.fi

Katso kirjautumisohje

Kirjautuminen boksilla

Olethan tehnyt jo boksin käyttöönoton? Katso käyttöönotto-ohje.

Jos käyttöönotto on jo tehty ja olet syystä tai toisesta kirjautunut ulos digiboksilta, pääset kirjautumaan takaisin näin:

  1. Valitse kirjautumisnäkymässä, kummalla tavalla haluat kirjautua. Tarvitset kirjautumiseen avuksi puhelimen, tabletin tai tietokoneen.
    • Vaihtoehto 1: Skannaa QR-koodi televisioruudulta puhelimella tai tabletilla. Pääset siitä nettisivulle, jossa aktivointikoodi on valmiiksi täytettynä. Paina siellä "Jatka".
    • Vaihtoehto 2: Mene nettiselaimella osoitteeseen login.teliaplay.fi ja syötä sinne televisioruudulla näkyvä aktivointikoodi.

      Vinkki: Jos olet kirjautuneena Telia Play -sovellukseen, voit kirjautua boksille sen avulla: Kun tv-ruudulla näkyy kuusinumeroinen aktivointikoodi, avaa Telia Play -sovellus. Paina sovelluksessa profiilikuvaketta, valitse avautuvasta valikosta "Apua" ja sitten "Kirjaudu sisään televisiolla". Syötä tv-ruudulla näkyvä aktivointikoodi.

      Televisioruudun näkymä kahdesta kirjautumisvaihtoehdosta; QR-koodin avulla tai nettisivun kautta.
  2. Kirjaudu selaimessa avautuvalla sivulla Telia Play -käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Katso tarvittaessa unohtuneen tunnuksen tai salasanan ohje.
    Kirjautumisikkuna - syötä käyttäjätunnus ja salasana niille varattuihin kenttiin.
  3. Jos käytät kaksivaiheista tunnistautumista, saat kirjautumista varten kertakäyttöisen koodin joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Syötä koodi kirjautumisnäkymässä sille varattuun kenttään.
  4. Telia Play on nyt valmis käytettäväksi!

Voit halutessasi ottaa käyttöön Telia Play -käyttäjätunnukselle kaksivaiheisen tunnistautumisen, jolloin tunnuksesi on paremmin turvassa luvattomalta käytöltä. 

Kun kaksivaiheinen tunnistautuminen on käytössä, syötät kirjautuessa ensin Telia Play -käyttäjätunnuksen ja salasanan. Seuraavaksi saat sähköpostilla tai tekstiviestillä kertakäyttöisen koodin, jonka syöttämällä pääset viimeistelemään kirjautumisen.

Käyttöönotto
  1. Kirjaudu teliaplay.fi -sivustolla Telia Play -tunnuksillasi.
  2. Paina oikeassa ylälaidassa olevaa ”Profiili 1” -tekstiä tai itse asettamaasi profiilin nimeä.
  3. Mene kohtaan ”Tili ja kirjautuminen”.
  4. ”Kaksivaiheinen tunnistautuminen” -otsikon alla paina "Vaihda"-painiketta. Valitse, haluatko kertakäyttöisen koodin jatkossa sähköpostilla vai tekstiviestillä.
Ongelmatilanteet

Jos kaksivaiheinen tunnistautuminen lähettää koodin sähköpostiin tai puhelinnumeroon, joka ei ole sinulla enää käytössä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, jossa kaksivaiheisen tunnistautumisen asetukset voidaan nollata.

Voit määrittää Telia Play -käyttäjätunnukselle PIN-koodeja, joita käytetään ostojen ja vuokrausten tekemiseen sekä lapsilukkojen käyttöön.

  • Jos teet ostoja tai vuokrauksia, sinun tarvitsee asettaa sitä varten PIN-koodi.
  • Tarvittaessa voit myös asettaa PIN-koodilla toimivia lapsilukkoja, jotka rajoittavat pääsyä sisältöihin.

Huomaathan, että Telia Play -käyttäjätunnuksen PIN-koodi on eri asia kuin Telia Play -käyttäjätunnuksen salasana.

Lue lisää Telia Play -käyttäjätunnuksen PIN-koodeista

Unohditko Telia Play -käyttäjätunnuksen tai -salasanan? Ei hätää.

Katso ohje tunnuksen tai salasanan palauttamiseen

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.