Telia TV sovelluksen käyttö

Tältä sivulta löydät tietoa siitä, miten Telia TV sovellus toimii.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Telia TV sovelluksella pääset katsomaan tilaamiasi kanavapaketteja ja ohjelmakirjastoja sekä vuokraamaan elokuvia Vuokraamosta. Voit myös ottaa käyttöösi lisämaksullisen Tallennuspalvelun, jonka avulla voit tallentaa ja katsoa kotimaisia peruskanavia vaikka usealta kanavalta samanaikaisesti.

Sisäänkirjautuneena näet Kirjastot-näkymässä ne kanavat, joiden automaattinen tallennus tai ohjelmakirjasto on käytettävissäsi.

Sovelluksen esittely
Pääsivu

Kun olet kirjautunut Telia TV -käyttäjätilillesi, näet pääsivulta keskenjääneet katselusi. Voit jatkaa katsomista klikkaamalla keskenjääneen ohjelman kuvaketta.

Jos sinulla on vuokrattuja elokuvia, löydät ne Vuokraamo-osion yläosasta kohdasta Vuokratut elokuvat. Pääset katsomaan elokuvaa klikkaamalla kyseisen elokuvan kuvaketta.

TV

Jos et ole kirjautunut Telia TV:seen sisään, voit kuitenkin tutkia palvelussa olevia sisältöjä. Sisäänkirjautuneena näet sisällöistä vain ne, jotka kuuluvat tilaukseesi.

Palvelun etusivulta pääset selaamaan TV-kanavia ohjelmatietoineen klikkaamalla TV-kohdan vierestä Kaikki tai valitsemalla valikosta TV:n. Tässä näkymässä näet jokaisen kanavan käynnissä olevan sekä kaksi seuraavaa ohjelmaa. Valitsemalla Illalla, näet iltakahdeksalta alkavat ohjelmat. Jos haluat nähdä tietyn kanavan koko päivän ohjelmat, klikkaa kyseisen kanavan ohjelmatietoja ja valitse Päivän ohjelmat. Jos haluat tarkistaa vaikka huomisen ohjelmat, voit vaihtaa tarkasteltavan päivän klikkaamalla Tänään ja valitsemalla haluamasi päivän.

Tietyillä kanavilla ja ohjelmilla on mahdollista aloittaa jo alkaneen ohjelman katsominen alusta. Jos kyseinen ominaisuus on mahdollinen, näkyy ohjelman kohdalla vaihtoehto Katso alusta.

Haku

Haulla voit etsiä sisältöjä videovuokraamosta ja ohjelmakirjastoista kirjoittamalla hakusanan hakukenttään. Hakutulokset voit jaotella vuokraamon, ohjelmakirjaston tai henkilöhaun mukaan.

Jos olet kirjautunut sisään, hakutuloksissa on mukana vain sellaisia ohjelmia, jotka sisältyvät tilaukseesi. Voit hakea kaikesta saatavilla olevasta sisällöstä kirjautumalla ensin ulos palvelusta.

Asetukset

Asetuksista pääset muokkaamaan tiliasetuksiasi. Pääset asetuksiin selaimella kohdasta Tili ja sovelluksella suoraan valikon kohdasta Asetukset.

Monellako laitteella palvelua voi käyttää?

Voit kirjautua Telia TV-sovelluspalveluun yhteensä viidellä eri laitteella/selaimella ja katsoa sisältöä kahdella laitteella/selaimeilla samanaikaisesti. Kirjautumiseksi lasketaan jokainen laite tai selain, joilla palvelua olet käyttänyt. Selaimella kirjautuessa tulee evästeasetukset olla kunnossa, eli hyväksyttynä ja tallennettuna. Jos selain tyhjentää evästeet sulkeutumisen yhteydessä, jokainen uusi kirjautuminen lasketaan yhdeksi laitteeksi.

Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet 24 tuntia. Tarvittaessa tunnukset voidaan nollata tekemällä häiriöilmoituksen. Asian saa hoidettua kätevästi esimerkiksi chat-asiakaspalvelun kautta, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan.

Jos haluat käyttää palvelua useammalla laitteella yhtä aikaa, kannattaa tunnuksia luoda lisää ja tilata niihin halutut palvelut.

Paljonko lähetys vie kaistaa ja mikä on miniminopeus?

Telia TV säätyy automaattisesti käytettävän laajakaistan nopeuden mukaiseksi. Parhaimman kuvan laadun saavuttamiseksi kaistaa tarvitaan sisällöstä riippuen n. 2,5–5 Mbit/s (HD-sisältö).

Pienin laajakaistanopeus, jolla palvelu toimii on noin 800 kbit/s, joten käytännössä kaikki yleisimmät mobiililiittymät ja kiinteät nettiyhteydet riittävät missä tahansa Suomessa.

Miten jaan sovelluksen näkymään televisioruudulla?

Telia TV -sovelluksen Android- ja iOS-versiot tukevat Google Cast -suoratoistoa, jolla voit ohjata videotoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon Chromecast-laitteen kautta.

Katso ohjeet Chromecastin käyttöön

Telia TV sovelluksella on oma versio Apple TV -laitteiden 4. versiolle. Et tarvitse muuta mobiililaitetta videon siirtämiseen televisioon, vaan voit käyttää Telia TV sovellusta suoraan Apple TV:llä sen omalla kaukosäätimellä.

Katso lisää ohjeita

Telia TV sovelluksen iOS-versio tukee AirPlayta, jolla voit ohjata videotoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon Apple TV -laitteen kautta. 

Katso ohjeet AirPlayn käyttöön

Mistä löydän Google Cast tai AirPlay -ikonin?

Tarkista, että olet tehnyt käyttöönoton ohjeiden mukaisesti. Tarkista, että sovelluksesi on päivitetty uusimpaan versioon ja laitteesi on yhdistetty samaan wifi-verkkoon suoratoistolaitteesi kanssa.

On myös suositeltavaa käynnistää laitteet (puhelin, reititin ja suoratoistolaite) uudelleen. Lisää ohjeita ongelmatilanteiden varalle löydät suoratoistolaitteiden valmistajien sivuilta.

Miksi en löydä Chromecast-ikonia?

iOS14-päivityksen jälkeen Applen laitteilla tarvitsee erikseen hyväksyä Chromecastin käyttö Telia TV sovelluksessa. Kun Chromecast-lähetyksen aloittaa sovelluksen Chromecast-kuvakkeesta, sovellus ilmoittaa "Yhteys kotiverkkoon tarvitaan Chromecast-laitteiden löytämiseen". Tämä tarvitsee hyväksyä, jotta Chromecastia voi käyttää. Jos lupaa ei anna, häviää Chromecast-kuvake sovelluksesta, eikä sovellus kysy sitä uudestaan. Asetuksen pystyy kuitenkin muuttamaan jälkikäteen laitteen asetuksista seuraamalla polkua Asetukset > Telia TV > Kytke Lähiverkko-valinta päälle.

Miten varmistan, että sovellus päivittyy automaattisesti?

Telia TV sovellus päivittyy iOS- ja Android-laitteissa automaattisesti, jos laitteesi asetuksissa on sallittu automaattiset päivitykset. Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että kirjaudut ajoittain uudelleen sisään palveluun. Sovellukset tarkistavat ajantasaisuutensa aina sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Jos automaattiset päivitykset eivät ole käytössä tai käytät Windows Phone -laitetta, käy säännöllisin väliajoin joko App Storessa, Windows Phone -kaupassa tai Google Play -kaupassa katsomassa, milloin uusin versio on julkaistu. Saat tiedon uusien versioiden julkaisusta myös seuraamalla viestintäämme sähköpostitse.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.