Telia TV sovelluksen käyttö

Tältä sivulta löydät tietoa siitä, miten Telia TV sovellus toimii.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia TV sovelluksella pääset katsomaan tilaamiasi kanavapaketteja ja ohjelmakirjastoja sekä vuokraamaan elokuvia elokuvavuokraamosta. Voit myös ottaa käyttöösi lisämaksullisen Tallennuspalvelun, jonka avulla voit tallentaa ohjelmia kotimaisilta peruskanavilta vaikka usealta kanavalta samanaikaisesti.

Telia TV -käyttäjätunnuksella voit käyttää Telia Android- ja iOS-laitteille ladattavia Telia TV sovelluksia sekä Telia TV:n selainversiota osoitteessa tv.telia.fi. 

Sovelluksen esittely
Pääsivu

Kirjauduttuasi Telia TV sovellukseen, näet sovelluksen pääsivun ja sen alalaidassa päävalikon (1). Päävalikosta voit siirtyä katsomaan TV:tä, selaamaan urheilusisältöjä, tarkastelemaan tallennuksia tai hallinnoimaan profiiliasi.

Pääsivun oikeasta yläkulmasta löydät hakukentän (2). Ylälaidassa on myös sisältövalikko (3), jossa vaihtoehtoina ovat Elokuvat, Ohjelmakirjastot sekä Lapset. Valikon kautta pääset kätevästi selaamaan haluamasi tyyppistä sisältöä. Elokuvat-osiosta löydät vuokrattavia leffoja, Ohjelmakirjastot-osiossa ovat tilaamiisi kanavapaketteihin liittyvät sisällöt ja Lapset-osiossa ovat perheen pienimmille suunnatut ohjelmakirjastojen sisällöt.

Telia TV:n selainversiossa eli sivulla tv.telia.fi päävalikko ja muut edellä mainitut toiminnot löytyvät sivun ylälaidasta.


Telia TV selaimella osoitteessa tv.telia.fi.

TV

Valitse sovelluksen päävalikosta TV, niin pääset selaamaan TV-kanavia.

TV-osiossa näet jokaisen kanavan käynnissä olevan ohjelman sekä kaksi seuraavaa ohjelmaa. Jos haluat tarkastella laajempaa ohjelmaopasta, avaa valikko painamalla kolmea pistettä minkä tahansa kanavan kohdalta ja valitse Ohjelmaopas. Ohjelmaoppaassa voit selata kuluvan tai tulevien päivien ja kaikkien TV-kanavien ohjelmia.

Painamalla kolmesta pisteestä pääset myös tallentamaan ohjelman jakson tai tekemään sarjatallennuksen.

Telia TV:n selainversiolla TV-kohdasta aukeaa suoraan laaja ohjelmaopas, jossa näet jokaisen kanavan menossa olevan ohjelman sekä 12 seuraavaa ohjelmaa. Sivun ylälaidasta voit kätevästi vaihtaa toiseen päivään, illan ohjelmiin tai aiempiin ohjelmiin. Selaamalla sivua alaspäin näet seuraavien kanavien ohjelmat. Klikkaa Näytä lisää haluamasi kanavan kohdalla, niin näet kanavan myöhemmät ohjelmat. Klikkaamalla ohjelmaa, löydät siitä lisätietoja ja voit asettaa ohjelman tai koko sarjan tallennettavaksi.


Ohjelmaopas-näkymä osoitteessa tv.telia.fi.

Haku

Voit etsiä sisältöjä Elokuvat-osiosta ja ohjelmakirjastoista kirjoittamalla hakusanan hakukenttään. Jos olet kirjautunut sisään, hakutuloksissa on mukana vain ne ohjelmat, jotka sisältyvät tilaukseesi. Voit hakea kaikesta saatavilla olevasta sisällöstä kirjautumalla ensin ulos.

Asetukset

Asetukset-osiosta pääset muokkaamaan käyttäjätilisi asetuksia. Pääset asetuksiin sovelluksella päävalikon Asetukset-kohdasta. Selaimella asetukset löytyvät oikean ylälaidan käyttäjäprofiilivalikosta.

Monellako laitteella palvelua voi käyttää?

Voit kirjautua Telia TV -palveluun yhteensä viidellä eri laitteella/selaimella ja katsoa sisältöä kahdella laitteella/selaimeilla samanaikaisesti. Kirjautumiseksi lasketaan jokainen laite tai selain, joilla palvelua olet käyttänyt. Selaimella kirjautuessa evästeasetusten on oltava kunnossa, eli hyväksyttynä ja tallennettuna. Jos selain tyhjentää evästeet sulkeutumisen yhteydessä, jokainen uusi kirjautuminen lasketaan yhdeksi laitteeksi.

Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet 24 tuntia. Tarvittaessa tunnukset voidaan nollata tekemällä häiriöilmoituksen. Asian saa hoidettua kätevästi esimerkiksi chat-asiakaspalvelun kautta, kun olet kirjautunut Minun Teliaan.

Eivätkö laitteet riitä?

Jos haluat käyttää palvelua useammalla laitteella yhtä aikaa, kannattaa tunnuksia luoda lisää ja tilata niihin halutut palvelut.

Haluatko uloskirjautua kaikilta laitteilta?

Jos haluat kirjata Telia TV -käyttäjätunnuksesi kaikilta laitteilta ulos, se onnistuu kun kirjaudut Telia TV:n selainversioon ja menet siellä asetuksiin.

Katso uloskirjautumisen ohjeet

Paljonko lähetys vie kaistaa ja mikä on miniminopeus?

Telia TV säätyy automaattisesti käytettävän laajakaistan nopeuden mukaiseksi. Parhaimman kuvan laadun saavuttamiseksi kaistaa tarvitaan sisällöstä riippuen n. 2,5–5 Mbit/s (HD-sisältö).

Pienin laajakaistanopeus, jolla palvelu toimii on noin 800 kbit/s, joten käytännössä kaikki yleisimmät mobiililiittymät ja kiinteät nettiyhteydet riittävät missä tahansa Suomessa.

Miten saan sovelluksen näkymään televisioruudulla?
Telia TV sovellus Apple TV -laitteiden 4. versioon

Telia TV sovellus on saatavilla Apple TV -laitteiden 4. versiolle. Et tarvitse muuta mobiililaitetta videon siirtämiseen televisioon, vaan voit käyttää Telia TV sovellusta suoraan Apple TV:llä sen omalla kaukosäätimellä.

Näin otat sovelluksen käyttöön

Toistaminen muiden laitteiden kautta televisioon

Telia TV sovelluksen Android- ja iOS-versiot tukevat Google Cast -suoratoistoa, jolla voit ohjata videotoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon Chromecast-laitteen kautta.

Katso ohjeet Chromecastin käyttöön

Telia TV sovelluksen iOS-versio tukee myös AirPlayta, jolla voit ohjata videotoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon Apple TV -laitteen kautta. 

Katso ohjeet AirPlayn käyttöön

Mistä löydän Google Cast tai AirPlay -ikonin?

Telia TV sovelluksessa ikoni löytyy pääsivun oikeasta yläkulmasta.

Jos ikonia ei näy, tarkista että käyttöönotto on tehty oikein, käytössäsi on uusin versio sovelluksesta ja että laitteesi on yhdistetty samaan wifi-verkkoon suoratoistolaitteesi kanssa. Suosittelemme myös käynnistämään laitteet (puhelin, reititin ja suoratoistolaite) uudelleen. Lisää ohjeita löydät suoratoistolaitteiden valmistajien sivuilta.

Miksi en löydä Chromecast-ikonia?

iOS14-päivityksen jälkeen Applen laitteilla tarvitsee erikseen hyväksyä Chromecastin käyttö Telia TV sovelluksessa. Kun aloitat Chromecast-lähetyksen sovelluksen Chromecast-kuvakkeesta, sovellus ilmoittaa Yhteys kotiverkkoon tarvitaan Chromecast-laitteiden löytämiseen. Tämä tarvitsee hyväksyä, jotta voit käyttää Chromecastia. Jos et hyväksy, häviää Chromecast-kuvake sovelluksesta, eikä sovellus tarjoa sitä uudelleen. Voit kuitenkin tarvittaessa muuttaa valinnan jälkikäteen menemällä laitteen asetuksissa kohtaan Telia TV ja kytkemällä siellä Lähiverkko-valinnan päälle.

Miten varmistan, että sovellus päivittyy automaattisesti?

Telia TV sovellus päivittyy iOS- ja Android-laitteissa automaattisesti, jos laitteesi asetuksissa on sallittu automaattiset päivitykset. Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että kirjaudut ajoittain uudelleen sisään palveluun. Sovellukset tarkistavat ajantasaisuutensa aina sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Jos automaattiset päivitykset eivät ole käytössä tai käytät Windows Phone -laitetta, käy säännöllisesti App Storessa tai Google Play -kaupassa katsomassa, onko uusi versio julkaistu. Saat tiedon uusista versioista myös seuraamalla viestintäämme sähköpostitse.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

HD- ja UHD-kanavien katsominen kaapelikortilla

Ohjelmien tallentaminen Tallennuspalvelulla

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

Kaapeli-TV:n ongelmatilanteet

Telia TV digiboksin ongelmatilanteet

Unohtunut Telia TV -käyttäjätunnus tai -salasana

Unohtunut PIN-koodi

Telia TV sovelluksen ongelmatilanteet

Telia TV -palvelun PIN-koodi ja lapsilukko

Telia TV -virhekoodit

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.