Telia TV on nyt Telia Play. Saatat törmätä vanhaan nimeen kuitenkin vielä jonkin aikaa. Lue lisää

Telia TV digiboksin käyttöönotto ja asennus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Tästä ohjeesta löydät yleisiä vinkkejä digiboksin käyttöönottoon. Jos kaipaat tarkempia ohjeita, katso kohdasta Mallikohtaiset käyttöönotto-ohjeet digiboksisi malli.

Digiboksin käyttöönotto lyhyesti

Löydät tästä digiboksin käyttöönotto-ohjeet tiivistettynä. Jos kaipaat tarkempia ohjeita, katso mallikohtaiset ohjeet laiteohjeistamme.

  1. Yhdistä reititin nettiin ja varmista, että yhteys toimii. Jos sinulla on meiltä hankittu laajakaista, katso ohjeet netin käyttöönottoon.
  2. Jos digiboksi ja reititin ovat lähellä toisiaan, yhdistä ne Ethernet-kaapelilla saavuttaaksesi parhaan katselukokemuksen. Jos laitteet ovat kaukana toisistaan, voit yhdistää ne langattomasti wifillä käyttöönoton myöhemmässä vaiheessa.
  3. Yhdistä digiboksi HDMI-johdolla televisioon.
  4. Yhdistä digiboksi virtalähteeseen ja virtalähde pistorasiaan. Uudemmat digiboksit käynnistyvät itsestään, mutta vanhemmat laitteet tarvitsee käynnistää virtapainikkeesta.
  5. Avaa televisio ja valitse oikea HDMI-lähtö (HDMI source).
  6. Seuraa digiboksin antamia ohjeita.

Voit halutessasi ostaa asennuksen palveluna Telia Helpiltä, jolloin asiantuntija asentaa Telia Playn ja opastaa sen käyttöönotossa.

Mallikohtaiset käyttöönotto-ohjeet

Kaipaatko tarkempia ohjeita digiboksin käyttöönottoon? Valitse alta digiboksisi malli ja siirry ohjeisiin. Löydät niistä myös kaukosäätimen näppäimien selitykset.

SDMC DV8919 -digiboksin käyttöönotto

Arris 5305 -digiboksin käyttöönotto

 

Arris 4302W -digiboksin käyttöönotto

Paikallislähetysten asettaminen

Jos Telia TV -palveluusi kuuluu Arris-merkkinen digiboksi ja käytössäsi on myös Telian laajakaista, näet Yle TV1:n arkipäivien alueuutiset sekä MTV3:n ja Nelosen alueellista mainontaa. Aluevalinnat koskevat vain suorana katsottavia, ns. live-tv-lähetyksiä, ja tallennuksia omalle kovalevylle. Osalla asiakkaista on mahdollisuus valita alueuutisia tai eri aluemainontaa sisältävän lähetyksen väliltä.

  1. Mene palvelun päävalikkoon.
  2. Valitse Asetukset.
  3. Valitse Kanava. Voit valita Yle TV1:n paikalliskanavan, MTV3:n paikalliskanavan ja Nelosen paikalliskanavan, jos kyseisellä kanavalla on paikkakunnallasi eri vaihtoehtoja tarjolla.
  4. Painamalla OK-nappia valitset haluamasi kanavan.
Kanavakohtaiset erot tallennuksissa
  • Yle TV1
    • Verkkotallennusta käytettäessä palveluun tallentuu Yle TV1:n alueellisista uutislähetyksistä vain Uudenmaan uutiset.
    • Yle lähettää kaikki alueelliset uutislähetykset uusintana kaikille katsojille seuraavana arkipäivänä, jolloin ne voi halutessaan tallentaa myös verkkotallennukseen.
  • MTV3
    • Verkkotallennusta käytettäessä palveluun tallentuu MTV3:n tv-ohjelmista valtakunnallinen versio, jossa ei ole alueellista mainontaa.
  • Nelonen
    • Nelosella verkkotallennukseen tallentuu valtakunnallisten mainosten lisäksi Uudenmaan aluemainonta.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.