Vielä ehdit – tilaa joululahjat Woltilla suoraan kotiovelle tunnissa tai käy lähimmässä Telia Kaupassa!

Telia Play -sovelluksen ongelmatilanteet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Tästä ohjeesta löydät apua ja ratkaisuja, jos kohtasit Telia Play -sovellusta käyttäessä ongelmatilanteen.

Varmista aina, että käytössäsi on Telia Play -sovelluksen tai nettiselaimen sekä laitteen käyttöjärjestelmän uusin versio. Tarkista myös Telia Play -palvelun tukemat laitteet ja selaimet.

Ilmoitus "Liian monta yhtäaikaista käyttäjää"

Saat tämän ilmoituksen, kun samanaikaisten katseluiden määrä on täynnä. Voit katsoa sisältöä enintään kahdella laitteella/selaimeilla samanaikaisesti. Jos aukaiset Telia Playn usealla nettiselaimella, myös jokainen selain lasketaan omaksi laitteekseen.

Ratkaisu: Lopeta katselu jollain laitteella, jotta vapautat katseluoikeuden uudelle laitteelle.

Ilmoitus "Olet jo kirjautunut Telia Play -palveluun viidellä laitteella"

Telia Play -palveluun voi kirjautua enintään viidellä laitteella. Kirjautumiseksi lasketaan jokainen laite tai nettiselain, joilla kirjautuminen on tehty. Jos olet käyttänyt selaimen "Yksityinen tila" -ominaisuutta, jokainen niistä lasketaan omaksi laitteekseen. 

Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet 24 tuntia.

Ratkaisu: Käytä sovellusta laitteella, jolla olet jo käyttänyt Telia Playta. Kun riittävästi aikaa on kulunut, voit taas käyttää Telia Playta uudella laitteella tai selaimella.

Vaihtoehtoisesti voit kirjata muita laitteita ulos vapauttaaksesi käyttöoikeuksia aiemmin.

Katso ohjeet uloskirjautumiseen

Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet. Jos niiden mukaan käynnissä ei ole suurempaa häiriötä, kokeile tehdä näin:

  1. Kirjaudu ulos palvelusta ja takaisin sisään.
  2. Käynnistä käyttämäsi laite uudelleen.
  3. Tarkista nettiyhteyden toimivuus ja riittävä nopeus (min. 6 Mbit/s)
  4. Tarkista, ettei käytössäsi ole VPN tai vastaava palvelu.

Jos et näe jotain tiettyä Telia Playn sisältöä, tarkista Minun Teliasta että sinulla on katseluun oikeuttava kanavapaketti.

Tarkista lisäksi, että käytössäsi uusin versio laitteen käyttöjärjestelmästä sekä Telia Play -sovelluksesta. Päivitä tarvittaessa sovellus iOS-laitteille App Storessa ja Android-laitteille Play Storessa.

Jos häiriö jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tarkista, ettei laitteesi VPN tai palomuuri estä sovelluksen käyttöä. Muuttamalla asetuksia häiriö poistuu. Voit kokeilla myös poistaa Telia Play -sovelluksen laitteeltasi ja asentaa sen sitten uudelleen laitteen sovelluskaupan kautta.

Jos Telia Play -sovelluksella katsottaessa urheilulähetysten aikana esiintyy kuvan nykimistä tai pätkimistä, tarkista ettei laitteesi ole virransäästötilassa. Kuvan pätkimisen pitäisi loppua, kun asetat laitteen virransäästötilan pois päältä.

Telia Play -sovellus saattaa näyttää aluksi epätarkkaa kuvaa. Tällä varmistetaan, että yhteys videopalvelimeen toimii ja saatavilla on riittävästi kaistaa videotoistoa varten.

Jos edellä mainitut seikat ovat kunnossa, kuvan tarkkuus paranee asteittain saavuttaen muutamassa sekunnissa parhaan saatavilla olevan kuvanlaadun. Kulloinkin saatavilla oleva kaista määrittää, minkä laatuista kuvaa voidaan parhaimmillaan näyttää.

Jos kirjautuminen ei onnistu, mutta et saa ilmoitusta että kirjautumisten määrä olisi täynnä, kokeile ensin käynnistää sovellus uudelleen. Jos se ei auttanut, varmista että kirjoitat käyttäjätunnuksesi ja salasanan varmasti oikein. Katso tarkempia ohjeita:

Jos kirjautumisongelma ei johdu käyttäjätunnuksesta, tarkista ettei laitteesi VPN tai palomuuri estä sovelluksen käyttöä. Muuttamalla asetuksia häiriö poistuu. Voit myös kokeilla poistaa Telia Play -sovelluksen ja asentaa sovelluksen uudeellen laitteen sovelluskaupan kautta.

Ilmoitukset uusista kirjautumisista

Saat ilmoituksen Telia Play -käyttäjätiliisi liitettyyn sähköpostiin aina, kun tunnuksella kirjaudutaan uudelle laitteelle tai nettiselaimelle. Näin pystyt seuraamaan, että käyttäjätunnuksesi pysyy oikeissa käsissä.

Uloskirjautuminen

Joissain tilanteissa tunnuksellasi tehtyjen kirjautumisten hallinnointi saattaa olla tarpeen. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi nämä:

  • Yhdellä käyttäjätunnuksella voi käyttää palvelua rajatulla määrällä laitteita samaan aikaan. Jos laitemäärä on täynnä, saatat haluta vapauttaa käyttöoikeuden uudelle laitteelle. Tarkista laitemäärät
  • Olet unohtanut kirjautumisen auki laitteelle, joka ei ole omassa käytössäsi.
  • Epäilet jonkun käyttävän käyttäjätunnustasi luvatta.

Joissain tilanteissa voi olla tarpeen kirjautua ulos yhdeltä laitteelta tai kaikilta laitteilta, joilla tunnuksesi on parhaillaan käytössä. Kaikilta laitteilta uloskirjaaminen kattaa kaikki nettiselaimet, älylaitteiden sovellukset, Apple TV:n sekä digiboksin.

Huom! Jos epäilet jonkun käyttävän käyttäjätunnustasi luvatta, kannattaa kaikkien laitteiden uloskirjaamisen jälkeen vaihtaa salasana.

  1. Mene nettiosoitteeseen teliaplay.fi ja kirjaudu sisään Telia Play -käyttäjätunnuksellasi.
  2. Klikkaa oikeasta yläkulmasta suurennuslasin vierestä profiilisi nimeä. Valitse avautuvasta valikosta "Oma tili".
  3. Valitse aukeavasta valikosta "Laitteet". Sieltä näet parhaillaan käytössäsi olevan laitteen, sekä muut laitteet joilla käyttäjätunnuksesi on kirjautuneena.
    • Kirjaa yksittäinen laite ulos sen vieressä olevasta "Kirjaudu ulos"-painikkeesta.
    • Voit kirjata kaikki muut laitteet ulos "Kirjaudu ulos muilta laitteilta" -painikkeesta (käytä tätä, jos epäilet tunnuksesi joutuneen vääriin käsiin).
  4. Sivulle ilmestyy lopuksi teksti, joka vahvistaa uloskirjautumisen onnistuneen. Jos epäilet jonkun käyttävän käyttäjätunnustasi luvatta, vaihda vielä lopuksi salasana. Se onnistuu "Tilit ja kirjautuminen" -kohdasta.
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä

Lisää samasta aiheesta

Telia Play -käyttäjätunnus ja kirjautuminen

Telia Play -sovelluksen ja teliaplay.fi:n käyttö

Tallennuspalvelun käyttö

Unohtunut Telia Play -käyttäjätunnus tai -salasana

Telia Playn PIN-koodit ostoille ja sisällöille

Telia Play -virhekoodit

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.