Irtisanomisajan laskutus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Jos liittymän tai tv-palvelun irtisanomisajan laskutus mietityttää, tulit oikeaan paikkaan. Tästä ohjeesta löydät tietoa irtisanomisajan laskutuksesta.

Liittymän irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Irtisanomisajalta laskutetaan normaalisti kaikki maksut, jotka muodostuvat tuona aikana. Loppulasku veloitetaan päiväkohtaisesti, ellei liittymää irtisanota laskutuskauden vaihteeseen.

Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden. Telia Laitesopimuksen (eli laite ja liittymä yhteishintaan) voi purkaa suorittamalla hinnaston mukaisen irtisanomismaksun ja sopimuskauden loppuerät kertasuorituksena.

Katso tarkemmat irtisanomisohjeet

Kodin laajakaistaliittymän irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Irtisanomisajalta laskutetaan normaalisti kaikki maksut, jotka muodostuvat tuona aikana. Loppulasku veloitetaan päiväkohtaisesti, ellei liittymää irtisanota laskutuskauden vaihteeseen.

Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden. Sopimuksen voi purkaa suorittamalla sopimuskauden loppuerät kertasuorituksena.

Laajakaistan irtisanomisohjeet

Miksi sain laskun irtisanotusta laajakaistaliittymästä?

Laajakaistaliittymistä laskutetaan jälkikäteen. Laajakaistan perusmaksu (liittymän kuukausimaksu) ja lisäpalvelut laskutetaan jälkikäteen, jotta liittymälle mahdollisesti tehdyt laskutukseen vaikuttavat muutokset ehtivät laskulle.

Toistaiseksi voimassa olevan suoratoistopalvelun irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Määräaikaisen sopimuksen voit irtisanoa aikaisintaan 14 vuorokautta ennen sopimuksen päättymistä. Jos haluat päättää sopimuksen aiemmin, se onnistuu suorittamalla sopimuskauden loppuerät kertasuorituksena.

Katso tarkemmat ohjeet irtisanomiseen:

Tämä ohje koskee Telia Playlle tai kaapelikortille tilattua kanavapakettia.

Toistaiseksi voimassa olevan kanavapaketin irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Määräaikaisen sopimuksen voit irtisanoa aikaisintaan 14 vuorokautta ennen sopimuksen päättymistä. Jos haluat päättää sopimuksen aiemmin, se onnistuu suorittamalla sopimuskauden loppuerät kertasuorituksena.

Kanavapakettien irtisanomisohjeet

Telia Playn irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Laskua kertyy normaaliin tapaan myös irtisanomisaikana. Irtisanomisajan päätyttyä saat loppulaskun, joka voi olla eri suuruinen kuin yleensä, koska se ei välttämättä ole tasan kuukauden mittaiselta ajanjaksolta.

Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden, mutta sen voi purkaa maksamalla sopimuskauden loppuerät kertasuorituksena.

Telia Playn irtisanomisohjeet
Lue lisää loppulaskun tulkinnasta

Kaapelikortin sekä kaapeli-TV-liittymän irtisanomisaika on 14 viikkoa. Laskua kertyy normaaliin tapaan myös irtisanomisaikana.

Kaapelikortin osalta saat irtisanomisajan päätyttyä saat loppulaskun, joka voi olla eri suuruinen kuin yleensä, koska sen ajanjakso voi olla eri mittainen.

Kaapeli-TV:n perusmaksu laskutetaan etukäteen kerran tai kahdesti vuodessa:

  • Jos perusmaksu on maksettu irtisanomisajankohtaa pidemmälle ajalle, palautamme ylimääräisen osuuden sinulle.
  • Jos seuraavan laskun muodostuu vain hieman irtisanomisen jälkeen, laskutetaan sillä vain sopimuksen viimeiseen voimassaolopäivään asti.

Kaapeli-TV:n irtisanomisohjeet
Lue lisää loppulaskun tulkinnasta

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.