Valtuuttaminen ja valtakirjan toimittaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Kuluttaja-asiakas voi valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan liittymä- ja palveluasioitansa puolestaan.

Asiakas voi antaa valitulle henkilölle pelkät tietojen luovutusoikeudet, muutosoikeudet tai täydet oikeudet, jotka sisältävät myös liittymien irtisanomisen sekä määräaikaisuuden uusimisen. Valtuutetulta henkilöltä edellytetään aina asioinnin yhteydessä henkilötunnuksen loppuosaa tunnisteeksi.

Huom! Telia Rahoitukseen eli osamaksulla tilattuihin laitteisiin liittyvissä asioissa ei voida valtuuttaa toista henkilöä.

Valtuutustasot

Valtuutuksen tason päättää valtuuttaja itse. Valtuutustasoja on kolme ja ne määrittävät sen, miten laajat oikeudet valtuutetulle henkilölle annetaan. Uusien liittymien tai palvelujen tilaaminen ei kuitenkaan ole mahdollista millään valtuutustasolla.

Tietojen luovutusoikeus
  • Valtuutetulla on oikeus saada tietoon valtuuttajan asiakastietoja, kuten tietoja tilatuista liittymistä sekä laskutustietoja.
Muutosoikeudet
  • Valtuutetulla on oikeus saada tietoon valtuuttajan asiakastietoja, kuten tietoja tilatuista liittymistä sekä laskutustietoja.
  • Valtuutetulla on oikeus tilata maksullisia lisäpalveluita olemassa olevaan liittymään ja muokata liittymän palveluja.
Täydet oikeudet
  • Valtuutettu voi tehdä liittymälle tai muulle palvelulle kaikkia samoja muutoksia kuin valtuuttaja, mukaan lukien liittymän tai palvelun irtisanominen.
Miten valtuuttaminen tehdään?

Voit valtuuttaa toisen henkilön näillä tavoilla:

Valtuuttamisen yhteydessä tarvitaan:

  • Valtuutettavan henkilön nimi ja henkilötunnuksen loppuosa
  • Tieto halutusta valtuutustasosta
Asioiden hoitaminen valtuutettuna

Voit hoitaa toisen henkilön asioita Minun Teliaan kirjautuneena chatissa, soittamalla tai vierailemalla Telia Kaupassa. Kysymme aina asioinnin yhteydessä henkilötunnuksen loppuosan.

Huom: Jos valtuutuksen antanut henkilö on edesmennyt, valtuutus ei ole enää voimassa vaan asioita hoitavat kuolinpesä ja sen osakkaat.

Chatissa

Jos olet itsekin asiakkaamme, voit asioida chatissa myös toisen henkilön puolesta valtuutuksella. Kirjaudu Minun Teliaan vahvalla tunnistautumisella ja avaa sitten chat-keskustelu.

Jos et ole asiakkaamme, ota yhteyttä soittamalla tai tule piipahtamaan Telia Kaupassa.

Soittamalla

Katso asiakaspalvelun yhteystiedot

Telia Kaupassa

Voit asioida toisen henkilön puolesta kaikissa Telia Kaupoissa sekä joissain Telia Kauppa Mini -palvelupisteissä. Jos sinulla on kirjallinen valtakirja, muista ottaa se mukaan.

Huom: Valtakirjalla ei voi noutaa verkkokauppamme kautta myymälään tilattuja laitteita.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat


Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.