Laskutuskaudet ja laskutusrajat ovat erilaisia eri tuotteilla ja palveluilla. Ensimmäisen laskun laskutuskausi voi olla normaalia lyhyempi tai pidempi riippuen palvelun avauspäivästä. Katso alta tarkemmat palvelukohtaiset ohjeet.
Laskutuskaudet ja laskutusrajat
Laskutuskausi
Laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Kuukausimaksut lisätään tulevalle laskulle laskutuskauden alussa. Kuukausimaksuihin kuulumattomat ja paketin yli menevät puhelut, viestit ja netin käyttö veloitetaan laskulla erikseen.
Vuoden 2023 laskutusaikataulu (PDF)
Laskutusraja
Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yritysasiakkailla 50 €. Laskutusrajasta riippumatta lasku lähetetään vähintään 6 kuukauden välein.
Laskutuskausi
Laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Laskutus tapahtuu jälkikäteen, jotta mahdolliset laskutuskauden aikana tapahtuneet muutokset ja esimerkiksi Telia TV:n mahdolliset lisäostot saadaan huomioitua laskussa.
Laskutusraja
Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yrityksillä 20 €. Jos kuitenkin viimeisimmän laskun lähettämisestä on kulunut 30 vuorokautta eikä laskutusraja vielä täyty, sinulle lähetetään normaalista laskutusaikataulusta poikkeava lasku.
Laskutuskausi
Kaapeli-TV:n perusliittymän laskut lähetetään omakotitaloille kerran vuodessa ja taloyhtiöille kaksi kertaa vuodessa. Kanavapakettien laskutusjakson pituudeksi voit valita 1, 2, 3, 6 tai 12 kuukautta.
Laskutusraja
Kaapeli-TV:n perusliittymissä sekä kanavapaketeissa laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla sekä yrityksillä 2,00 € sähköisissä laskuissa ja 4,90 € paperisissa laskuissa.
Huom! Kaapelikortti laskutetaan etukäteen 6 kuukauden jaksoissa huolimatta siitä, minkä laskutusjakson olet valinnut muille palveluillesi.
Laskutuskausi
Telia Rahoituksen laskutuskausi on aina yhden kuukauden mittainen jakso. Laskutuskausi alkaa aina kuun ensimmäisenä päivä ja päättyy kuun viimeisenä päivänä. Laskutusjaksoa tai eräpäivää ei voi muuttaa. Laskut lähetetään kuun 14. tai 15. päivä tai sitä seuraavana arkipäivänä.
Laskutusraja
Lasku sisältää aina luottosopimuksesi mukaisen vähimmäiskuukausierän. Rahoituksen laskuilla ei siksi ole minimilaskutusrajaa.
Ota yhteyttä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.
020 690 400
(mpm/pvm, myös jonotusajalta)
Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat
Muistathan, että ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan, tavoitat chat-asiakaspalvelumme 24/7. Voit jättää viestin myös lomakkeella.