Laskutuskaudet ja laskutusrajat ovat erilaisia eri tuotteilla ja palveluilla. Ensimmäisen laskun laskutuskausi voi olla normaalia lyhyempi tai pidempi riippuen palvelun avauspäivästä. Katso alta tarkemmat palvelukohtaiset ohjeet.
Laskutuskaudet ja laskutusrajat
Laskutuskausi
Laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Kuukausimaksut lisätään tulevalle laskulle laskutuskauden alussa. Kuukausimaksuihin kuulumattomat ja paketin yli menevät puhelut, viestit ja netin käyttö veloitetaan laskulla erikseen.
Laskutusraja
Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yritysasiakkailla 50 €. Laskutusrajasta riippumatta lasku lähetetään vähintään 6 kuukauden välein.
Laskutuskausi
Laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Laskutus tapahtuu jälkikäteen, jotta mahdolliset laskutuskauden aikana tapahtuneet muutokset ja esimerkiksi Telia Playn mahdolliset lisäostot saadaan huomioitua laskussa.
Laskutusraja
Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yrityksillä 20 €. Jos kuitenkin viimeisimmän laskun lähettämisestä on kulunut 30 vuorokautta eikä laskutusraja vielä täyty, sinulle lähetetään normaalista laskutusaikataulusta poikkeava lasku.
Laskutuskausi
Kaapeli-TV:n perusliittymän laskut lähetetään omakotitaloille kerran vuodessa ja taloyhtiöille kaksi kertaa vuodessa. Kanavapakettien laskutusjakson pituudeksi voit valita 1, 2, 3, 6 tai 12 kuukautta.
Laskutusraja
Kaapeli-TV:n perusliittymissä sekä kanavapaketeissa laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla sekä yrityksillä 2,00 € sähköisissä laskuissa ja 4,90 € paperisissa laskuissa.
Huom! Kaapelikortti laskutetaan etukäteen 6 kuukauden jaksoissa huolimatta siitä, minkä laskutusjakson olet valinnut muille palveluillesi.
Laskutuskausi
Telia Rahoituksen laskutuskausi on aina yhden kuukauden mittainen jakso. Laskutuskausi alkaa aina kuun ensimmäisenä päivä ja päättyy kuun viimeisenä päivänä. Laskutusjaksoa tai eräpäivää ei voi muuttaa. Laskut lähetetään kuun 14. tai 15. päivä tai sitä seuraavana arkipäivänä.
Laskutusraja
Lasku sisältää aina luottosopimuksesi mukaisen vähimmäiskuukausierän. Rahoituksen laskuilla ei siksi ole minimilaskutusrajaa.
Etkö vielä löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
Telia somessa
Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
Telia Facebookissa
Telia X:ssä
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.
020 690 400
(mpm/pvm, myös jonotusajalta)
Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat
Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.
Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.