Takaisin

Laskutuskaudet ja laskutusrajat

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Laskutuskaudet ja laskutusrajat ovat erilaisia eri tuotteilla ja palveluilla. Ensimmäisen laskun laskutuskausi voi olla normaalia lyhyempi tai pidempi riippuen palvelun avauspäivästä. Katso alta tarkemmat palvelukohtaiset ohjeet.

Matkapuhelin ja mobiilinetti
Laskutuskausi

Laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Kuukausimaksut lisätään tulevalle laskulle laskutuskauden alussa. Kuukausimaksuihin kuulumattomat ja paketin yli menevät puhelut, viestit ja netin käyttö veloitetaan laskulla erikseen.

Vuoden 2020 laskutusaikataulu (PDF)

Laskutusraja

Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 20 € ja yritysasiakkailla 50 €. Kuluttaja-asiakkaiden sähköisillä laskuilla laskutusraja on 10 €. Laskutusrajasta riippumatta lasku lähetetään vähintään 6 kuukauden välein.

Laajakaista ja Telia TV
Laskutuskausi

Yhteys kotiin -palvelun eli laajakaistan laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Liittymän ja lisäpalveluiden maksut laskutamme jälkikäteen, jotta mahdolliset liittymälle tehdyt laskutukseen vaikuttavat muutokset ennättävät voimaan.

Laskutusraja

Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yrityksillä 20 €. Jos kuitenkin viimeisimmän laskun lähettämisestä on kulunut 70 vuorokautta eikä laskutusraja vielä täyty, sinulle lähetetään normaalista laskutusaikataulusta poikkeava lasku.

Kaapeli-tv ja maksu-tv
Laskutuskausi

Kaapeli-TV:n perusliittymälaskut lähetetään omakotitaloille kerran vuodessa ja taloyhtiöille kaksi kertaa vuodessa. Maksu-TV-palveluiden laskutusjaksoksi voit valita joko 1, 2, 3, 6 tai 12 kuukauden laskutusjakson.

Laskutusraja

Kaapeli-TV-perusliittymissä sekä maksu-TV-palveluissa laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla sekä yrityksillä 2,00 € sähköisissä laskuissa ja 4,90 € paperisissa laskuissa.

Huom! Kaapelikortti laskutetaan etukäteen 6 kuukauden jaksoissa huolimatta siitä, minkä laskutusjakson olet muille palveluillesi valinnut.

Telia Rahoitus
Laskutuskausi

Telia Rahoituksen laskutuskausi on aina yhden kuukauden mittainen jakso. Laskutuskausi alkaa aina kuun ensimmäisenä päivä ja päättyy kuun viimeisenä päivänä. Laskutusjaksoa tai eräpäivää ei voi muuttaa. Laskut lähetetään kuun 14. tai 15. päivä tai sitä seuraavana arkipäivänä.

Laskutusraja

Lasku sisältää aina luottosopimuksesi mukaisen vähimmäiskuukausierän eikä täten Rahoituksen laskuilla ole minimilaskutusrajaa.

Lisää samasta aiheesta

Telia Rahoitus -laskujen usein kysytyt kysymykset

Liigan laskutus

Maksuajan hakeminen ja eräpäivän siirto

Maksumuistutuspalvelun käyttöönotto

Miten tulkitsen saamaani laskua?

Irtisanomisajan laskutus

Telian tilinumerot

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.

Asiakaspalvelu

 020 690 400

Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat

 

Häiriöasioissa voit myös varata sinulle sopivan soittoajan.

Varaa aika

 

Etkö ehdi juuri nyt hoitamaan asiaasi? Täytä yhteydenottolomake, niin otamme sinuun yhteyttä.

Täytä lomake

 

Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.
Hätätilanteissa (puk-koodit, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) palvelemme 24/7.