Laskutuskaudet ja laskutusrajat ovat erilaisia eri tuotteilla ja palveluilla. Ensimmäisen laskun laskutuskausi voi olla normaalia lyhyempi tai pidempi riippuen palvelun avauspäivästä. Katso alta tarkemmat palvelukohtaiset ohjeet.
Laskutuskaudet ja laskutusrajat
Laskutuskausi
Laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Kuukausimaksut lisätään tulevalle laskulle laskutuskauden alussa. Kuukausimaksuihin kuulumattomat ja paketin yli menevät puhelut, viestit ja netin käyttö veloitetaan laskulla erikseen.
Vuoden 2021 laskutusaikataulu (PDF)
Laskutusraja
Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 20 € ja yritysasiakkailla 50 €. Kuluttaja-asiakkaiden sähköisillä laskuilla laskutusraja on 10 €. Laskutusrajasta riippumatta lasku lähetetään vähintään 6 kuukauden välein.
Laskutuskausi
Yhteys kotiin -palvelun eli laajakaistan laskutuskausi on kuukauden mittainen jakso, jonka alkamis- ja päättymispäivät löydät laskultasi. Liittymän ja lisäpalveluiden maksut laskutamme jälkikäteen, jotta mahdolliset liittymälle tehdyt laskutukseen vaikuttavat muutokset ennättävät voimaan.
Laskutusraja
Laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla 10 € ja yrityksillä 20 €. Jos kuitenkin viimeisimmän laskun lähettämisestä on kulunut 70 vuorokautta eikä laskutusraja vielä täyty, sinulle lähetetään normaalista laskutusaikataulusta poikkeava lasku.
Laskutuskausi
Kaapeli-TV:n perusliittymälaskut lähetetään omakotitaloille kerran vuodessa ja taloyhtiöille kaksi kertaa vuodessa. Maksu-TV-palveluiden laskutusjaksoksi voit valita joko 1, 2, 3, 6 tai 12 kuukauden laskutusjakson.
Laskutusraja
Kaapeli-TV-perusliittymissä sekä maksu-TV-palveluissa laskutusraja on kuluttaja-asiakkailla sekä yrityksillä 2,00 € sähköisissä laskuissa ja 4,90 € paperisissa laskuissa.
Huom! Kaapelikortti laskutetaan etukäteen 6 kuukauden jaksoissa huolimatta siitä, minkä laskutusjakson olet muille palveluillesi valinnut.
Laskutuskausi
Telia Rahoituksen laskutuskausi on aina yhden kuukauden mittainen jakso. Laskutuskausi alkaa aina kuun ensimmäisenä päivä ja päättyy kuun viimeisenä päivänä. Laskutusjaksoa tai eräpäivää ei voi muuttaa. Laskut lähetetään kuun 14. tai 15. päivä tai sitä seuraavana arkipäivänä.
Laskutusraja
Lasku sisältää aina luottosopimuksesi mukaisen vähimmäiskuukausierän eikä täten Rahoituksen laskuilla ole minimilaskutusrajaa.
Ota yhteyttä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.
Yhteisöön
Asiakaspalvelu
020 690 400
Palveluhinnasto
Asiakastuen vastausajat
Häiriöasioissa voit myös varata sinulle sopivan soittoajan.
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi nyt? Täytä yhteydenottolomake, niin olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä.